» مطالب گذشته » نامه بنیان‌گذار عربستان به سرکنسول انگلیس: حقوق این حقیر را به طلا پرداخت کنید
مطالب گذشته

نامه بنیان‌گذار عربستان به سرکنسول انگلیس: حقوق این حقیر را به طلا پرداخت کنید

۸ شهریور ۹۶ 0۰3

[ad_1]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اخیرا سندی منتشر شده است که نشان می‌دهد ملک عبدالعزیر آل سعود، بنیان گذار عربستان سعودی حقوق بگیر انگلستان بوده است.

وبگاه خبری «العهد الجدید» وابسته به یک فعال و ناظر عربستان که خود را نزدیک به تصمیم گیران سعودی معرفی می‌کند، بتازگی نامه ملک عبدالعزیر به کنسول گری بریتانیا را منتشر کرده است که در آن نامه بنیان گذار عربستان سعودی از سرکنسول بریتانیا می‌خواهد حقوق وی به طلا پرداخت شود.

در ابتدای این نامه که به سال ۱۹۱۷ میلادی نوشته شده، آمده است: «از عبدالعزیز بن عبدالرحمن الفیصل آل سعود به جناب والا مقام، شریف، صاحب فخامت و دوست عزیز ما، کاپیتان «بی‌. جی. لاک»، سایه شما مستدام باد؛ آمین.»


نامه ملک عبدالعزیز

 

در بخشی از این نامه نیز ملک عبدالعزیز درخواست خود از سرکنسول بریتانیا را این گونه مطرح می‌کند: «از جنابعالی درخواست داریم اگر صلاح دیدید، حقوقی را که دولت دوست و محترم بریتانیا به ما ارزانی می‌دارد، به طلا پرداخت شود،؛ برای اینکه روپیه در بین رعیت ما رایج نیست و به معامله با آن عادت ندارند و از آن استفاده نمی‌کنند. احترام ما را در تلگراف خود، به حضرت والامقام و دوست گرامی ما “سر پرسی کاکس” برسانید».

انتهای پیام/م

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید