» مطالب گذشته » سازمان مالیاتی به عملکردهای واقعی اصناف و بنگاه‌های مولد و شرکت‌های تجاری بپردازد/ رقمی از بالا دیکته نشود
مطالب گذشته

سازمان مالیاتی به عملکردهای واقعی اصناف و بنگاه‌های مولد و شرکت‌های تجاری بپردازد/ رقمی از بالا دیکته نشود

۷ آبان ۹۶ 0۰5

[ad_1]

احمد پورفلاح در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان تهران درباره مشکلات اصناف با مالیات اظهار کرد: اصناف و سازمان مالیاتی مشکلاتی دارند که باید برطرف شود.

وی ادامه داد: مشکلاتی در تاریخ مالیات دهی و مالیات گیری در ایران وجود دارد، وقتی بدبینی حاکم می‌شود تر و خشک با هم می‌سوزند.

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی کشور با بیان اینکه با توجه به دستورالعمل‌ها و توافقات جدید قرار شده است که از این بعد سازمان مالیاتی به اظهارنامه‌های مالیاتی اعتماد کند و گردن بگذارد، تصریح کرد: ولی درعین‌حال ضمنانت اجرا هم داشته باشد.

پورفلاح با اشاره به اینکه ضمانت اجرا داشته باشد به این معنا که اگر کسی به‌اصطلاح خدشه در گزارشاتش در قالب اظهارنامه مالیاتی وجود داشته باشد به‌شدت با فرد مذکور برخورد شود، اضافه کرد: این سیاست را پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه تا جایی که اطلاع دارم در بحث مالیات اصناف نماینده صنف هم در این راستا حضور دارد و می‌نشیند و اظهارنظر می‌کند، تصریح کرد: سازمان مالیاتی نباید نگاه کند که چقدر موظف به تأمین بودجه دولت است.

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی کشور با تأکید بر اینکه سازمان مالیاتی باید به عملکردهای واقعی اصناف و بنگاه‌های مولد و شرکت‌های تجاری بپردازد، اضافه کرد: از بالا رقمی دیکته نشود.

پورفلاح با اشاره به اینکه بر اساس عملکرد در بحث اخذ مالیات تصمیم‌گیری شود، تصریح کرد: به همین دلیل امیدوارم در آینده شفاف‌تر شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ سال پیش گریز مالیاتی ما بیشتر بود، اضافه کرد: نهایتاً وزارت اقتصاد و دارایی حق داشت از طریق بازرسی و نظارت و این روش‌ها عمل کند.

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی کشور با تأکید بر اینکه امروز صاحبان مشاغل با مسؤولیت بیشتری با مقوله مالیات برخورد می‌کنند، اظهار کرد: انشاءالله این برخوردها دوطرفه باشد و در آینده شاهد باشیم که اعتماد سلب شود ولی برخی‌ها گریز از مالیات دارند، تشکیلاتی که سالم و پاک و شفاف عمل می‌کند و با دفاتر قانونی و منطقی جلو می‌آید گاهی اوقات با برخوردهای متفاوت روبه‌رو می‌شود.

انتهای پیام/چ

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید