» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » رژه ارتش در برابر امام + عکس
سینما و تئاتر

رژه ارتش در برابر امام + عکس

۲۹ فروردین ۹۷ 0۰3

[ad_1]

به گزارش خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس، امام خمینی(س) در پیامی در روز ۲۶ فروردین ۱۳۵۸ فرمودند: «روز چهارشنبه ۲۹ فروردین روز ارتش اعلام مى‏ شود. ارتش محترم در این روز در شهرستان هاى بزرگ با ساز و برگ به رژه بپردازند و پشتیبانى خود را از جمهورى اسلامى و ملت بزرگ ایران و حضور خود را براى فداکارى در راه استقلال و حفظ مرزهاى کشور اعلام نمایند.»

دقیقا در بعد از ظهر ۲۲ بهمن ارتش شاهنشاهی با انتشار اعلامیه‌ای بی‌طرفی ارتش را اعلام کرد و انقلاب اسلامی رسما به پیروزی رسید. 

آینده ارتش بعد از انقلاب در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت با آغاز اعدام سران ارتش توسط صادق خلخالی و صدور حکم ریاست ستاد کل ارتش برای سرلشگر ولی‌الله قرنی وضعیت اندکی مشخص شد، اما گروهها و سازمان چریکی مانند سازمان محاهدین و چریک‌های فدایی خلق در اقدامی مشترک خواستار انحلال ارتش و تجدید ساختار اساسی آن شدند.

یک روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم امام خمینی شهید ولی‌الله قرنی به عنوان رئیس ستاد کل ارتش اتتخاب شد که خط بطلانی بر سناریوی انحلال ارتش بود.

 

همچنین با انتشار اخبار تحصن درجه‌داران و افسران ارتش در دانشگاه صنعتی، نزدیکان امام خمینی که در مدرسه رفاه به عنوان کمیته امام خمینی حضور داشتند، با صدور بیانیه‌ای به امضای شهید محمد منتظری خواستار بازگشت سربازان و درجه‌داران به پادگان‌ها شدند.

این بیانیه و سخنان امام خمینی درباره ارتش سبب افزایش اعتماد به نفس فرماندهان منصوب امام خمینی در ارتش شد و در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۵۷ سرلشگر ولی‌الله قرنی با عنوان ستاد ارتضش ملی اسلامی اعلام کرد که هر گونه بی نظمی و سهل‌انگاری در انجام وظیفه خطیر سربازی خلاف مصالح مصالح شرعی و میهنی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید