» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » ممنوعیت حرف زدن علیه دولت در «تریبون آزاد دانشجویی» استرالیا
سینما و تئاتر

ممنوعیت حرف زدن علیه دولت در «تریبون آزاد دانشجویی» استرالیا

۲۶ آبان ۹۷ 0۰5

[ad_1]

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سایت «timeshighereducation»، وزارت علوم و تحقیقات استرالیا در پی فشار دولت طی یک بیانیه جدید اعلام کرد: تریبون آزاد دانشجویی از ملزمات هر دانشگاه نیست و اگر حذف آن احساس شود، در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

آموزش عالی استرالیا تأکید می‌کند، در صورت ادامه «تریبون آزاد دانشجویی» باید تمامی قوانین و ضوابط آن رعایت شود و علیه دولت و سیاست‌های آن حرفی مطرح نشود. 

دولت استرالیا تصمیم دارد برای سخنرانی‌های آزاد، قوانینی را تبیین کند تا علاوه بر ادامه‌دار شدن این جلسات، قانون نیز بر فضای آنها حاکم باشد؛ در غیر این صورت احتمال حذف آن می‌رود.

«Dan Tehan»، وزیر آموزش عالی می‌گوید: «تمام تریبون‌های آزاد دانشجویی باید محافظت شوند، حتی آنهایی که گفته می‌شود، چالش برانگیز نیستند؛ ضمن اینکه بهترین آموزش دانشگاهی بخشی است که دانشجویان به آنچه که آموخته‌اند، اندیشه کنند».

وزارت علوم و تحقیقات استرالیا تأکید کرده است:  آموزش عالی برای ترویج و حمایت از آزادی بیان و تحقیقات ارزیابی‌هایی را ترتیب می‌دهد.

همچنین، توصیه‌هایی مربوط به استانداردهای شرایط برگزاری تریبون آزاد دانشجویی مطرح خواهد شد.

به گفته «Dan Tehan»، گرچه لازم است دانشجویان طبق قوانین و مقررات رفتار کنند و در تریبون‌های خود علیه کسی صحبت نکنند و الفاظ توهین‌آمیز به کار نبرند، اما مقامات دولتی نیز مؤظف به افزایش آستانه تحمل خود و شنیدن صدای دانشجویان هستند.

انتهای پیام/ 

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید