» اجتماعی » ماجرای نوزاد مرده‌ای که به معجزه امام سجاد (ع) زنده شد + فیلم
اجتماعی

ماجرای نوزاد مرده‌ای که به معجزه امام سجاد (ع) زنده شد + فیلم

۲ مهر ۹۸ 0۰12

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، امام صادق علیه‌السلام در تعریف مقولۀ معجزه می‎‌فرمایند: «و المعجزه علامهٌ لله لا یعطیها إلا انبیاءهُ و رُسُلَهُ و حججه لیعرف به صدق الصادق من کذب الکاذب؛ «معجزه» نشانه‎‎‌ای از خداوند است که آن را جز به پیامبران و فرستادگان و حجت‌های خود نمی‎‌دهد تا به وسیلۀ آن، راستگویی (مدّعیان ارتباط با خدا) از دروغگویی (مدّعیان دروغین) شناخته شود. (بحارالانوار، ج ۱۱، ص ۷۱).

حال بیاییم کمی در این افعال امامان معصوم علیهم‌السلام تأمل کنیم، چرا معجزه؟ چرا اهل‎‌بیت علیهم‌السلام اینقدر سعی در هدایت ما انسان‌ها داشته و دارند؟ چرا عده‎ای در قبال معجزات اهل‎‌بیت علیهم‌السلام مقاومت می‎‌کردند و ایمان نمی‎آوردند و در مقابل، عده‎ای به اشاره‎ای ایمان می‎‌آورند و تسلیم امر خدا می‎‌شوند؟ آیا معجزۀ آن بزرگواران منحصر به زمان حیات ظاهری آنان بوده است؟ آیا اکنون در زندگی‌هایمان اثر معجزات اهل‎‌بیت علیهم‌السلام را حس ‎نکرده‎ایم؟ اینها و بسیاری دیگر، سؤالاتی است که تنها دربارۀ یک فعل ائمه اطهار علیهم‌السلام، به راستی چقدر زیباست که این امر از ابتدای ورود این انوار به دنیا، آغاز و تاکنون در لحظه به لحظۀ زندگی‌هایمان دیده شده و می‎‌شود که این محبت الهی، خود یک معجزه است، حال بیاییم در قبال این محبت خداوند، رفتاری شایسته از خود نشان دهیم که شاید درجۀ پایین آن «توجه و دقیق شدن» در معجزات آنان است. به راستی که به صرف توجه به فعل اهل‌‌بیت علیهم‌السلام، بسیاری از معضلات از آدمی رفع و به معرفت آدمی افزوده می‎‌شود، چراکه با این کار خودمان و ذهنمان را در فضای نور قرار می‎‌دهیم و این نور اثر خود را به شیوه‎های مختلف در ابعاد درونی و برونی افراد می‌‎گذارد.

حجت‌الاسلام سید احمد دارستانی در بیانی با اشاره به معجزه‌ای از امام سجاد علیه‌السلام  گفت: روزی مداحی در مجلس اهل‌بیت علیهم‌السلام در حال روضه‌خوانی بود، به او خبر دادند که همسر باردارش در آستانه به دنیا آوردن فرزندش است و باید به بیمارستان انتقال داده شود، او نتوانست روضه را رها کند و …

ادامه این داستان را در فیلم زیر ببینید.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید