» اخبار جدید » آب مورد نیاز صنایع بزرگِ آب‌بر، در مناطقی که امکان تأمین آب جایگزین وجود دارد باید از آب نامتعارف تأمین گردد
اخبار جدید - البرز - جدیدترین اخبار - دولت

آب مورد نیاز صنایع بزرگِ آب‌بر، در مناطقی که امکان تأمین آب جایگزین وجود دارد باید از آب نامتعارف تأمین گردد

۱۲ مرداد ۰۲ 2۰64

آسملنی نیوز–  براساس مصوبه  کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، صنایع آب‌بر باید آب مورد نیاز خود را از در آب دریا و یا پساب‌ها تامین کنند که در این مورد صنایع غذایی لوازم بهداشتی و صنایع مربوط به تولید نوشیدنی‌ها مستثنی شده‌اند.

طبق مصوبه این کمیسیون، چنانچه صنایع آب بر جز در موارد مستثنی شده، نتوانند آب مورد نیاز خود را از آب دریا و یا پساب‌ها تامین کنند اعطای مجوز فعالیت به آن‌ها منوط به پرداخت هزینه تمام شده برای تولید آب توسط این صنایع است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی پیرامون این موضوع گفت: یکی از احکام بحث برانگیز در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، مربوط به ماده۳۹ فصل مدیریت یکپارچه منابع آب، بود که براساس لایحه‌ی دولت، تمام صنایع، مکلف به استفاده از آب نامتعارف (پساب تصفیه شده یا آب دریا) شده و درغیر اینصورت بهای آب مصرفی آنها باید به قیمت آب جایگزین محاسبه شود.

به گزارش خبرگزاری«ترسیم» ؛ مهدی عسگری نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  این حکم درحال حاضر در بسیاری از موارد امکان تحقق ندارد و عملا تنها به گران‌‌ سازی آب مورد نیاز صنایع منجر می‌شد؛ خاطر نشان کرد : این در حالی است که تنها حدود ۳درصد از مصرف آب کشور مربوط به صنایع بوده که در بخشی از آنها می‌توان از پساب تصفیه شده استفاده کرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه درنتیجه با پیشنهاد کمیته صنعت و نظر مثبت وزیر نیرو این حکم با دو قید ذیل به تصویب کمیسیون تلفیق برنامه هفتم رسید؛ گفت: آب مورد نیاز صنایع بزرگِ آب‌بر، در مناطقی که امکان تأمین آب جایگزین وجود دارد باید از آب نامتعارف تأمین گردد.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید