» اخبار جدید » آمریکا اگر می‌خواهد جنگ فراگیر نشود کشتار غزه را متوقف کند
اخبار جدید - بین الملل - جدیدترین اخبار - خاورمیانه - دولت

آمریکا اگر می‌خواهد جنگ فراگیر نشود کشتار غزه را متوقف کند

۲۰ آبان ۰۲ 0۰43

دبیرکل حزب الله به مناسبت روز شهید گفت: زمان به نفع دشمن نیست، دشمن در سطح میدانی در به زانو درآوردن غزه و نیز در سطح افکار عمومی شکست خورده است. جانفشانی‌های پیاپی است که سبب می شود، دشمن شکست را پذیرفته و به آن اعتراف کند.

به گزارش «بهارستان آنلاین» ، سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لحظاتی قبل سخنرانی خود به مناسبت روز شهید را آغاز کرد.

این دومین سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی است.

«روز شهید» روز تمامی شهدای حزب الله است

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود که به مناسبت روز شهید و سالروز شهادت «احمد قصیر» ایراد می‌کند،‌ گفت، امروز شهرهای لبنان شاهد تشییع تعدادی از شهدای لبنان بودند، روز شهید روز تمامی شهدای حزب الله است.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که روز شهید به مناسبت عملیات بزرگ شهید احمد قصیر در روز ۱۱ نوامبر نامگذاری شده که طی آن در حمله شهادت طلبانه احمد قصیر به یک ساختمان صهیونیستی بیش از صد نظامی صهیونیستی به هلاکت رسیدند و اسرائیل سه روز عزای عمومی اعلام کرد. این عملیاتی که شهید احمد قصیر انجام داد، دوره‌ای از عملیات‌های شهادت طلبانه را در برابر اشغالگران اسرائیلی آغاز کرد و همواره به علت نتایجی که دارد مورد توجه قرار گرفته و بزرگترین عملیات تاریخ مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد، در اینجا ما می‌خواهیم تاکید کنیم که شهادت خالق پیروزی‌ها است، همانطور که امام خمینی(ره) شهادت امام حسین را در روز عاشورا پیروزی خون بر شمشیر توصیف کردند، به همین علت شهدای ما نیز بر شمشیر آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها و دشمنان ما پیروز شده‌اند. ما وقتی از شهدای خود صحبت می‌کنیم، می‌‌گوییم آنها در راه خدا به شهادت رسیده‌اند و امتیاز معنوی بسیار بزرگی دارند. شهدا در فرهنگ ما جایگاه بسیار بزرگ فرهنگی و معنوی دارند، همانطور که خداوند متعال آنها را مورد تکریم خود قرار می‌دهد و اهل بیت علیهم السلام و رسول خدا و نیز در احادیث خود آنها را بزرگ می‌شمارند.

دبیرکل حزب‌الله افزود، ما برکات این شهدا را در لبنان و منطقه خود همواره احساس می‌کنیم و در زندگی و امنیت و کرامت و ثبات خود این تاثیر را می‌بینیم. ما شهدای خود را اینگونه می‌بینیم، شهدای ما اهل ایمان و بصیرت بودند و راه درست را تشخیص می‌دادند و در زمان درست، کار درست را انجام می‌دادند. شهدای ما مسئولیت پذیر و اهل صبر و جانفشانی و فداکاری و اخلاص بودند. مبارزان و مجاهدان کنونی ما نیز اینگونه هستند، همانطور که خانواده‌های شهدا نیز اینگونه هستند و در دستاوردها و پیروزی ها سهیم می‌باشند.

رهبر مقاومت اسلامی لبنان در ادامه اظهار داشت، خانواده‌های شهدا همیشه قدرت پیشرو در این مسیر جهادی هستند و امروز هم در ترسیم آینده ملت ما و مقدسات و منطقه ما تاثیرگذار هستند. روز شهید امسال با حوادث بزرگ و خطرناک در منطقه و فلسطین و غزه همزمان شده است، امروز باید ادامه سخنان خود را به تحولات غزه اختصاص بدهم.

جنایات مستمر علیه غزه بیانگر وحشی‌گری رژیم اسرائیل است

سید حسن نصرالله تاکید کرد، در حوادث جاری به خصوص در نوار غزه دو حادثه بزرگ اتفاق افتاده است. حادثه اول تجاوز اسرائیل به مردم و ساکنان غزه است که همه غیرنظامیان را هدف قرار داده است. حادثه دوم مقاومت قهرمانانه مقاومت فلسطین در برابر تجاوزات دشمن می‌باشد. در زمینه مورد اول باید گفت که جنایت‌های جنگی و وحشی‌گری‌های زیادی در مساحتی محاصره شده صورت گرفته که بیش از ۲ میلیون نفر در آنجا زندگی می‌کنند و این تجاوزها از ۷ اکتبر تاکنون ادامه پیدا کرده و صهیونیست‌ها هیچ حرمتی را برای کسی رعایت نکرده‌اند. صهیونیست‌ها حملات آشکار و علنی به بیمارستان‌های غزه انجام داده و بهانه‌های دروغین در این زمینه می‌آورند.

دبیرکل حزب‌الله گفت، تعداد بسیار زیادی از فلسطینیان شهید شده‌اند که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند. این حادثه دردناک و این جنایت‌های بزرگ بخشی از انتقام جویی رژیم صهیونیستی است که هیچ حد و مرزی را نمی‌شناسد و به هیچ معیار قانونی و اخلاقی و انسانی پایبند نیست. این نشان دهنده ماهیت رژیم صهیونیستی است. اما بخش دوم که می‌خواهم بیشتر به آن بپردازم و شماری از مسئولان صهیونیست نیز به آن اعتراف کرده‌اند مقاومت فلسطینی‌هاست که درک آن بسیار مهم است.

هدف اساسی دشمن صهیونیستی تسلیم کردن ملت‌های منطقه است

وی اظهار داشت، صهیونیست‌ها تاکید کرده‌اند که این کشتارها با هدف انجام می‌شود و فقط یک واکنش و انتقام‌گیری نیست. یکی از اهداف اساسی که دشمن می‌خواهد به آن برسد، تسلیم کردن غزه نیست، بلکه تسلیم کردن تمامی ملت‌های منطقه از جمله ملت فلسطین و لبنان و ملت‌های عربی است. هدف دشمن از بین بردن پایداری مقاومت و ایجاد فرهنگ تسلیم پذیری در میان کشورهای عربی است. اسرائیل می‌خواهد به فلسطینی‌ها بگوید که باید زمین و مقدسات خود را فراموش کنند و از سرزمین خودشان بیرون بروند.

مردم فلسطین با کشتار از حقوق خود دست نمی‌کشند

سید نصرالله تاکید کرد، البته دشمن کاملا در اشتباه است و این هدف هرگز محقق نخواهد شد . اسرائیلی‌ها کشتارهای زیادی را در فلسطین انجام داده‌اند اما نتیجه آنها چه شده است؟ آیا این کشتارها باعث شد که مردم فلسطین از حقوق و فداکاری خود دست بکشند؟ یا اینکه برعکس، این جنایت‌های دشمن، اراده و فرهنگ مقاومتی فلسطینیان را بیشتر کرد و آن را به بالاترین درجه خود در عملیات مقاومت در روز ۷ اکتبر رساند؟

وی گفت، در لبنان نیز همین روند دنبال شد و آنها (صهیونیست‌ها) با جنگ‌های پی در پی تلاش کردند این هدف خود را محقق کنند. در حمله اسرائیل به لبنان در سال ۱۹۸۲ شمار شهدا و خانه‌های ویران شده لبنان بالغ بر هزاران نفر بود، اما این حملات نتوانست ملت لبنان را تسلیم کند و لبنانی‌ها بعد از این حملات و ویرانی‌ها و آوارگی‌ها مقاومت را شکل دادند. گروه‌های مقاومت موفق شدند خسارت‌های زیادی را به دشمن صهیونیستی وارد کنند. صهیونیست‌ها در جنگ دوم لبنان نیز هزاران نفر را به خاک و خون کشیده و بیش از ۱۲۰ هزار خانه را ویران کردند، اما تمام این اقدامات باعث نشد ملت لبنان مقاومت را کنار بگذارد بلکه برعکس اعتماد و تکیه آنها به مقاومت بیشتر شد.

این اسرائیل است که باید از پیکرهای شهدا بترسد

رهبر مقاومت اسلامی ادامه داد، متاسفانه پایگاه‌های رسانه‌ای و اجتماعی عربی به صورت عمد یا غیر عمد به تحقق هدف اسرائیل کمک می‌کنند که البته گفتیم این هدف هم هرگز محقق نخواهد شد. کسی که باید ناامید باشد اسرائیل است، کسی که باید از پیکر‌های شهدای کودک و بزرگسال بترسد، اسرائیل است؛ چرا که نسل‌هایی در آینده شکل می‌گیرد که عزم و اراده آنها برای مبارزه با اسرائیل بیشتر است.

نصرالله تصریح کرد، دشمن از طریق این تجاوز هرگز نمی‌تواند به این هدف دست پیدا کند و علاوه بر آن خسارت‌های زیادی به خود وارد می‌کند، از جمله این خسارت‌ها این است که رژیم صهیونیستی ماهیت وحشیانه خود را بیش از پیش به ملت‌های جهان نشان می‌دهد. صهیونیست‌ها در ۲۰ سال گذشته تلاش می‌کردند در رسانه‌های جهانی و عربی تصویری خوب و روشن از اسرائیل و سردمداران آن و شهرک نشینان اسرائیلی نشان دهند و آنها را انسان‌هایی «صلح‌جو» معرفی کنند اما تمامی این تلاش‌ها نابود شد.

جنایات اسرائیل ضربه سختی به طرح عادی‌سازی وارد کرد

دبیر کل حزب‌الله تاکید کرد، همچنین جنایات اسرائیل ضربه سختی به طرح عادی‌سازی وارد کرد و موضع ملتهای عربی بعد از این جنایت‌ها و وحشی‌گری‌ها ضد عادی‌سازی بیشتر و بیشتر خواهد شد.افکار عمومی جهان نیز ادعاهای دروغین اسرائیلی‌ها را متوجه می‌شوند و می‌بینند که آنها هزاران کودک را به شهادت رسانده‌اند. تظاهرات‌هایی که در بیشتر نقاط جهان عرب و اسلام اتفاق می‌افتد بسیار مهم است، اما مهم‌تر از آن تظاهرات‌هایی است که در واشنگتن و لندن و پاریس و دیگر کشورهای اروپایی و غربی انجام می‌شود.

این آمریکا است که باید جنگ غزه را متوقف کند

وی ادامه داد، زمان بیشتر به دشمن فشار می‌آورد و کسانی که در روزهای اول مدعی بودند نباید آتش بس برقرار شود و آتش بس به نفع مقاومت فلسطین است، امروز خواستار آتش بس هستند. هیچکس جز دولت آمریکا و وابستگان به این کشور امروز از حمله نظامی و استمرار آن حمایت نمی‌کند. امروز به خاطر این تجاوز و این خون‌های ریخته شده، فشار زیادی بر آمریکا و اسرائیل وارد می‌شود. این آمریکا است که باید این جنگ را متوقف کند؛ چرا که آمریکا آن را اداره می‌کند. امروز در سرزمین‌های اشغالی عده‌ای حکومت می‌کنند که احمق و کینه توز و تنها به دنبال منافع خود هستند. کسی که امروز این جنگ را دنبال می‌کند آمریکاست و تمامی فشارها باید متوجه آمریکا باشد و تمامی عوامل سیاسی و اقتصادی باید آمریکا را هدف قرار دهد که تصمیم اول و آخر را در این جنگ می‌گیرد.

کشورهای عربی برای پایان جنات اسرائیل به آمریکا فشار بیاورند

نصرالله با اشاره به اجلاس امروز کشورهای عربی و اسلامی در عربستان درباره تحولات غزه تاکید کرد که امروز ملت فلسطین و ملت‌های عربی به این نشست امید دارند،کمترین حد فعالیت‌های این نشست آن است که کشورهای عربی مثل یک کشور واحد در برابر آمریکا بایستند و در موضع حق از آمریکا بخواهند که این جنایت‌ها را متوقف کند. نیاز نیست که آنها (کشورهای عربی) فلسطین را آزاد کنند، بلکه همین کار را انجام دهند و از آمریکا بخواهند جنایات ضد غزه را متوقف کند. آیا۵۷ کشور عربی و اسلامی نمی‌توانند از گذرگاه رفح برای غزه کمک ارسال کنند و فلسطینیان را نجات دهند؟

سید نصرالله در ادامه به مقاومت نیروهای فلسطینی در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها پرداخته و گفت که جنگ در غزه در شرایط سختی در جریان است و صهیونیست‌ها در شرایط سختی این جنگ را دنبال می‌کنند. امروز اسرائیل قوی‌ترین تیپ خود را به غزه فرستاده و این نشان دهنده شکست آنهاست؛ چرا که هیچ دستاوردی نداشته است. آمار خودروهای زرهی ارتش صهیونیستی که منهدم شده بالاست و شمار کشته‌ها و زخمی‌های آنها نیز بسیار زیاد است و تنها در یک بیمارستان بالغ بر صدها مجروح بستری هستند.

مقاومت از نوآوری و خلاقیت در تاکتیک‌های جنگی برخوردار است

دبیر کل حزب‌الله ابراز داشت، مقاومت از نوآوری و خلاقیت در تاکتیک‌های جنگی برخوردار است و این مقاومت امروز در شرایط سرنوشت سازی قرار دارد. با وجود تمام این شرایط سخت اسرائیلی‌ها نمی‌توانند خود را پیروز این جنگ نشان دهند و حتی یک مولفه برای پیروزی ندارند.

رژیم صهیونیستی حملات موشکی یمنی‌ها را سانسور می‌کند

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین به عملیات گسترده در کرانه باختری و شمال لبنان اشاره کرده و از نگرانی‌های رژیم صهیونیستی در این زمینه خبر داد و تاکید کرد، جبهه دیگری نیز وجود دارد که یمن است و این کشور موضع شجاعانه و حکیمانه‌ای اتخاذ کرده و حملات متعددی را به اهداف صهیونیستی انجام داده‌ است. برخی از این حملات از طریق ناوهای آمریکایی رهگیری شده‌اند و متاسفانه برخی از عرب‌ها نیز این موشک‌ها را رهگیری و سرنگون کرده‌اند، با این وجود عملیاتی که یمنی‌ها انجام داده‌اند، حتی اگر به سرزمین‌های اشغالی نرسیده باشند آثار بزرگی دارد. این در حالی است که این موشک‌ها به سرزمین‌های اشغالی رسیده ولی دشمن صهیونیستی اخبار آنها را سانسور می‌کند. امروز یمن یک دولت و ارتش است و فقط یک جبهه مقاومت نظیر عراق و لبنان نیست.

اسرائیل سامانه موشکی خود را برای مقابله با حملات موشکی یمن در ایلات مستقر کرد

رهبر مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد، نکته بعدی این است که این تهدید یمن علیه اسرائیلی‌ها، دشمن صهیونیستی را مجبور کرده که سامانه‌های ضد موشکی خود را به منطقه ایلات ببرد و بخش‌هایی از ساکنان این منطقه فرار کرده‌اند که این به معنی آوارگی و فشار بیشتر بر صهیونیست‌ها است. دشمن صهیونیستی امروز با فشارهای بسیار زیادی مواجه است که باعث می‌شود در رفتارهای خود تجدید نظر کند. کاری که مردم یمن انجام می‌دهند بسیار بزرگ و مبارک است و جای تقدیر و تشکر دارد.

جنگ غزه ، جبهه عراق را علیه پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه فعال کرد

وی به حضور گسترده مردم در اعتراضات ضد صهیونیستی در یمن اشاره کرده و آن را در تمامی جهان بی‌نظیر خواند و تاکید کرد، هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه ناشی از اندیشه همبستگی با غزه است، این جبهه‌ها قبل از ۷ اکتبر به ویژه در داخل عراق آرام بود و عامل این التهاب جنگ غزه است. این عملیات‌ها البته می‌تواند به اخراج آمریکایی‌ها از عراق و سوریه کمک کند، اما هدف اصلی که در این حملات مطرح شده کمک به مردم غزه و تلاش برای پایان دادن به جنگ غزه می‌باشد. آمریکا اذعان کرده که ۴۶ پایگاه این کشور در عراق و سوریه هدف قرار گرفته و ۵۶ نفر از آمریکایی‌ها در این حملات مجروح شده‌اند. این در حالی است که آمریکا ناوگان تسلیحاتی خود را به منطقه آورده ولی قهرمانان مقاومت این تسلیحات را به چالش می‌کشند.

پیام مقاومت خطاب به آمریکایی‌ها: جنگ غزه را قبل از فراگیر شدن متوقف کنید

دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت، آمریکایی‌ها بر اساس اطلاعات و ارزیابی‌های موجود، تهدیداتی را ضد یمنی‌ها و عراقی‌ها و ما انجام داده‌اند، اما این تهدیدها نمی‌تواند عملیات مقاومت عراق ، لبنان و یمن را متوقف کند. پیام مقاومت این است که اگر آمریکا می‌خواهد منطقه به سمت جنگ فراگیر پیش نرود، جنگ غزه باید متوقف شود، نه اینکه آمریکا بخواهد گروه‌ها را ساکت کند.

سوریه در قلب نبرد غزه قرار دارد

نصرالله گفت، جبهه دیگر در این عرصه سوریه است که قلب جبهه مقاومت است. سوریه با وجود شرایط سختی که دارد از حضور جنبش‌های مقاومت استقبال کرده و تبعات آن را به جان خریده است.

در ازای هر موشکی که به سمت جولان شلیک می‌شود، فرودگاه دمشق و حلب مورد حمله قرار می‌گیرد. سوری‌ها هزینه گزینه‌های خود ضد اسرائیل را می‌پذیرند، پهپادی که به ایلات شلیک شد نشان داد که این منطقه در معرض خطر است و آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هستند که در اینجا از اسرائیل حمایت می‌کنند. اسرائیل نفهمید که این پهپاد انتحاری از کجا شلیک شده است و در نهایت یکی از تشکیلات حزب الله در سوریه را متهم کردند. سوریه در قلب این نبرد قرار دارد و امروز سوریه بیش از این نمی‌تواند کاری برای فلسطین انجام دهد.

عملیات اخیر داعش در سوریه با حمایت و پشتیبانی آمریکا بود

وی تصریح کرد، سوریه ۱۲ سال هدف جنگ جهانی قرار داشت و با تحریم‌های اقتصادی موسوم به قانون سزار مواجه است و برخی گروه‌‌های مسلح تروریستی در مساحتی از این کشور مستقر هستند. سوریه همچنان مورد تعرض داعش قرار دارد و عملیات اخیر داعش در این کشور با حمایت و پشتیبانی آمریکا بود. آمریکایی‌ها به داعش کمک می‌کنند تا اجازه ندهند دولت سوریه به جایگاه خود بازگردد. سوریه طی این ۱۲ سال در حمایت از مقاومت ثابت قدم باقی مانده است.

قدرتمندی جبهه مقاومت به خاطر پشتیبانی‌های سیاسی و معنوی ایران است

سید حسن نصرالله افزود، جبهه دیگری که باید درباره آن صحبت کرد ایران است. حمایت سیاسی و مادی و معنوی و نظامی ایران از گروه‌های فلسطینی بر کسی پوشیده نیست و امروز این مسئله کاملاً مشخص است. اگر مقاومت در لبنان و فلسطین قدرت دارد و اگر جنبش‌های مقاومت در منطقه قدرتمند هستند به خاطر پشتیبانی‌های سیاسی و معنوی ایران است که با مشارکت سوریه و دیگر کشورها انجام می‌شود. اگر دستاوردها و پیروزی‌هایی در منطقه به دست آمده به برکت موضع قاطع و حکیمانه رهبری انقلاب اسلامی ایران است. این رهبر برجسته مقاومت گفت، سالیان طولانی از عمر فرمانده بزرگ مقاومت شهید حاج «قاسم سلیمانی» و دیگران در این زمینه سپری شد و آنها از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذاری نکردند تا ملت‌های منطقه روی پای خود بایستند. امروز ایران با وجود تمام تهدیدات همچنان بر مواضع خود ایستادگی می‌کند و با هر حمله‌ای که به مواضع آمریکا از عراق و لبنان و کشورهای دیگر صورت می‌گیرد، آمریکا ایران را تهدید می‌کند.

عملیات نظامی حزب الله به لحاظ کمی و کیفی ضد اسرائیل بیشتر شده

دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد، در جبهه لبنان از چندین روز پیش عملیات علیه دشمن صهیونیستی آغاز شده و همچنان ادامه دارد و تانک‌ها و اهداف اسرائیلی مورد اصابت قرار می‌گیرد، امروز فرزندان شما و مجاهدان حزب الله دشمن را دچار فروپاشی کرده‌اند و هر کدام از این اقدامات و حجم آن نشان دهنده شجاعت و ابتکار مقاومت است. از روز جمعه گذشته تاکنون عملیات نظامی حزب الله به لحاظ کمی و کیفی ضد اسرائیل بیشتر شده که در تاریخ مقاومت لبنان بی‌سابقه بوده و ما برای اولین بار از پهپادهای هجومی استفاده کرده‌ایم و امروز هم از موشک‌هایی استفاده شد که ما آنها را برکان می‌نامیم.

نصرالله ابراز داشت، برکان موشکی است که ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم مواد منفجره دارد که روی پایگاه‌های اسرائیلی ریخته می‌شود، این‌ها سلاح‌هایی بود که ما قبلاً از آنها استفاده نمی‌کردیم. دیروز تنها به یک بیمارستان در جبهه شمالی فلسطین اشغالی بیش از ۳۵۰ اسرائیلی منتقل شده است و اسرائیلی‌ها تلاش می‌کنند شمار کشته‌ها و زخمی‌های خود را مخفی نگه دارند. ما هفته گذشته شاهد حمله به شهروندان غیرنظامی لبنان بودیم و مقاومت به این تجاوز نیز با حمله به پایگاه های اسرائیلی پاسخ داد. حمله خطرناک دیگر دشمن حمله به یک خودروی شخصی در عیناتا بود که مقاومت اسلامی به سرعت به این عملیات پاسخ داد و برای اولین بار با موشک، کریات شمونه را هدف قرار داد.

وی افزود، ما هرگز اجازه نمی‌دهیم که شهروندان لبنانی هدف قرار بگیرند. ما به عملیات خود در این جبهه ادامه می‌دهیم. پهپادهای شناسایی ما امروز در جبهه رژیم صهیونیستی به کار گرفته شده که قبل از این چنین اتفاقی صورت نگرفته بود. برخی از این پهپادها برگشتند و تصاویر خوبی را نیز برای ما تهیه کردند و برخی دیگر نیز برنگشتند، چون ما آنها را فرستاده بودیم تا سامانه‌های دفاعی اسرائیل را مشغول کنند. این عملیات پهپادی به صورت روزانه علاوه بر حملات مختلف ادامه پیدا خواهد کرد.

موضع رسمی و عمومی لبنان در این نبرد، حمایت از غزه است

در ادامه سخنان نصرالله آمده است، به همین علت ما در چند روز گذشته موج گسترده‌ای از تهدیدات از سوی سرکردگان رژیم صهیونیستی از جمله نتانیاهو را شاهد بودیم که عامل این تهدیدات نگرانی رژیم صهیونیستی از این عملیات‌هاست. مسیر ما همین است و ما همه روزه به ارزیابی شرایط ادامه می‌دهیم و عملیات خود را بر اساس این ارزیابی‌ها دنبال می‌کنیم. من از نیروهای مقاومت و همه مبارزان تشکر می‌کنم و نیز از همه کسانی که خسارت‌های مادی این عملیات را تحمل می‌کنند. موضع رسمی و عمومی لبنان در این نبرد، حمایت از غزه است؛ به استثنای برخی تریبون‌های خاص که در برابر رویکرد عمومی لبنانی‌ها بسیار ناچیز می‌باشد.

زمان به نفع اسرائیل نیست/ شکست در اردوگاه مقاومت جایی ندارد

سید حسن نصرالله تاکید کرد، برادران و خواهران به شما می‌گویم این نبرد مانند دیگر نبردها نیست و رزمندگان مقاومت گام به گام به حرکت خود ادامه می‌دهند و بر اساس عملیات میدانی ارزیابی‌های خود را ادامه می‌دهند، لذا چشم‌ها به عرصه میدانی باشد. در مجموع می‌توان گفت که ما در نبردِ صبر و مقاومت و تراکم دستاوردها هستیم. جنبش‌های مقاومت به زمان نیاز دارند و زمان راه مبارزه با اشغالگران و متجاوزان را نشان می‌دهد.

رهبر مقاومت اسلامی تصریح کرد، اگر جبهه‌های مقاومت در کنار هم باشند دشمن دچار ناامیدی می‌شود و این ناامیدی و تزلزل صهیونیست‌ها امروز در اظهارات نتانیاهو خود را نشان می‌دهد، او لحظه به لحظه سخنان متناقضی به زمان می‌آورد و صحبت‌های خود را تغییر می‌دهد. زمان به نفع اسرائیل نیست. شکست در اردوگاه مقاومت جایی ندارد بلکه شکست در اردوگاه دشمن صهیونیستی است. شکست نظامی و میدانی اسرائیل آشکار بوده و فشار افکار عمومی بر اسرائیل همچنان وارد می‌شود.

دبیر کل حزب‌الله گفت، علاوه بر آن فشار آواره شدن شهرک نشینان صهیونیست و فشارهای اقتصادی گوناگون که بالغ بر ده‌ها میلیارد دلار است نیز به رژیم اسرائیل وارد می‌گردد. علاوه بر اینکه فشار خانواده‌های اسرای اسرائیلی در نزد مقاومت، علیه رژیم صهیونیستی باعث شده زمان به نفع مقاومت باشد. این فشارها باید ادامه‌دار باشد. این صبر و پایداری باید ادامه پیدا کند و ما و مردم غزه و مقاومت باید این فشارها را تحمل کنیم.

صهیونیست‌ها دست به هر جنایتی بزنند به شرایط قبل باز نمی‌گردند

سید حسن نصرالله اظهار داشت، مقاومت در نتیجه این پایداری پیروز می‌شود و دشمن صهیونیستی در رسیدن به اهداف خود شکست می‌خورد. من از همه می‌خواهم برای تعجیل پیروزی و برای برادران و خواهرانمان در غزه دعا کنند تا خداوند پیروزی را برای آنها به ارمغان بیاورد و این هدیه صبر و پایداری و مقاومت آنهاست.

نصرالله در پایان این سخنرانی خود تاکید کرد، ما در روز شهید با شهدای خود عهد می‌بندیم که در این مسیر ثابت قدم بمانیم و به عنوان ملت لبنان و خانواده مجاهدان اهداف شهدا را محقق کنیم و دستاوردهای آنها را به نسل‌های آینده منتقل کنیم تا به پیروزی نهایی برسیم که بسیار نزدیک است. صهیونیست‌ها هر جنایتی که انجام بدهند، دیگر به شرایط قبل باز نمی‌گردند و حقیقت غافلگیر کننده‌ای وجود دارد که روزها و هفته‌ها و ماه‌های آینده آن را مشخص خواهد کرد. ما باید مسئولیت پذیر باشیم و همچنان در این مسیر به حرکت خود ادامه دهیم.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید