» اخبار جدید » آیین تکریم و یادواره ۲۷ شهید سادات شهرقدس برگزار شد
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

آیین تکریم و یادواره ۲۷ شهید سادات شهرقدس برگزار شد

۲۶ تیر ۰۱ 2۰50

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران،به مناسبت دهه ولایت و امامت و در آستانه فرا رسیدن عید سعید غدیر خم به همت ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت آیین تکریم و یادواره شهدای سادات شهرقدس با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران، امام جمعه، فرماندار، رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قدس و خانواده معظم شهدای سادات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد عصر امروز برگزار شد.

در این مراسم پرچم متبرک رضوی توسط خواهر شهید سید حبیب مرتضوی با همراهی خادمیاران رضوی آورده شد و پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) زینت بخش این مراسم بود.

سیدعباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه تجلیل از خانواده شهدا یکی از رسالت هایی که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برعهده داریم و شهرستان قدس بیشترین شهدای سادات را در استان تهران دارد، اظهار کرد: در وصیت نامه شهدا عشق به اهل بیت(ع) و ولایت و تبلیغ و ترویج غدیر بسیار تاکید شده و شهدا در راه غدیر به شهادت رسیدند و باید در کنار پاسداشت عید سعید غدیر دین خود را به مقام شامخ شهدا ادا کنیم.

وی گفت: خدمت خالصانه به خانواده معظم شهدا موجب برکت کار مسوولان نظام جمهوری اسلامی است و باید قدردان پدران و مادران شهدا بود و در راه مسیر ولایت و آرمان های شهدا حرکت کرد.

عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران در ادامه افزود: حدود ۵۰۰ شهید از شهدای سادات در شهرستان های استان تهران است و شهرقدس دارای ۴۵۰ شهید والامقام از دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده که ۲۷ شهید از شهدای سادات است.

وی گفت: برگزاری مراسم تکریم شهدای سادات به منظور انتقال پیام ایثار و شهادت بوده و این مسیر تا ظهور حضرت ولیعصر(عج) و گسترش عدل الهی ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرقدس با اشاره به اینکه شهدای سادات به فوز عظیمی دست یافتند، خاطر نشان کرد: صیانت و قدر شناسی از ایثار و شهادت وظیفه همه مسوولین است و لازم است از خانواده بزرگ سادات در راه اعتلای دین قدردانی شوند.

وی تاکید کرد: این گونه برنامه ها در راستای شعائر الهی لازم است برگزار شود چراکه شهدا راهنمای مسیر رستگاری هستند و باید این رشادت ها برای مردم تبیین شود تا نسل جوان و نوجوان با فرهنگ ایثار و شهادت و سبک زندگی شهدایی بیشتر آشنا شده و شهدا را الگوی زندگی خود قرار دهند.

در پایان مراسم با اهدای لوح و بسته های متبرک رضوی از خانواده معظم شهدای سادات آیین تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید