» اخبار جدید » عزت‌الله یوسفیان‌ملا، فعال سیاسی اصولگرا : انتخابات آینده بدون ائتلاف به نتیجه نمی رسد
اخبار جدید - تهران - جدیدترین اخبار - دولت - سیاسی - مازندران

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، فعال سیاسی اصولگرا : انتخابات آینده بدون ائتلاف به نتیجه نمی رسد

۱۳ شهریور ۰۲ 2۰145

نماینده سابق مردم آمل در مجلس شورای اسلامی درباره نیاز جلیلی و پایداری به ائتلاف اظهار کرد: جلیلی و پایداری ناچار‌اند که برای خود یک جای پا پیدا کنند. اصولگرایان به تنهایی نمی‌توانند وارد انتخابات شوند. اگر بین قالیباف و لاریجانی همسویی و تفاهمی شود، شاید اقبال پیروزی پیدا کنند و کل اصولگرایان را در یک مجموعه جمع کنند. اینگونه برای هیچکدام امکان کار وجود ندارد.

به گزارش «آسمانی نیوز» ؛عزت‌الله یوسفیان‌ملا، فعال سیاسی اصولگرا، درباره احتمال ائتلاف تیم جلیلی و جبهه پایداری  گفت: شرایط انتخابات پیش رو با دوران قبل متفاوت است. کیفیت انتخابات اسفند ماه به شکلی است که اصلا مشخص نیست چه اتفاقی خواهد افتاد. باید پیش بینی ها و دسته بندی های دوران قبل را فراموش کرد. مطلبی هم از جانب جلیلی و اعضای جبهه پایداری بیرون نمی آید که احتمال دهیم چه برنامه ای دارند. باید احتمال هر رفتاری را بدهیم. قطعا اتفاقاتی خواهد افتاد و این انتخابات بدون ائتلاف به نتیجه نمی رسد. جلیلی و پایدرای بدون ائتلاف هیچ کاری نمی توانند انجام دهند. تهران به عنوان شهری که ۱۲ درصد نمایندگان کشور را دارد با لیست عادی رای نداشته و همیشه جریانات سیاسی رای می آوردند. الان جریانات سیاسی قدرت و توانی که به تنهایی بتوانند وارد صحنه شوند را ندارند. دیگر اصلاح طلبان و اصولگرایان بخشی از ائتلاف انتخاباتی نیستند. همین دو جریان سیاسی که هر دوره موفق می شد دولت و مجلس را به دست بگیرد از گود خارج شده اند. لذا برای اینکه جریانات سیاسی بتوانند روی پای خود بیاستند باید ائتلاف کنند.

وی در ادامه افزود: مسلما جریان‌های همسو ائتلاف خواهند داشت. ما هیچوقت نمی‌توانیم احتمال دهیم جبهه پایداری با اصلاح‌طلبان ائتلاف کند، اما احتمال ائتلاف جبهه پایداری با جلیلی وجود دارد. شرایط به شکلی است که قابل پیش بینی نیست. جبهه پایداری و جریان جلیلی اگر بدون اصولگرا‌های شناخته شده و معتدل وارد میدان شوند، باز هم اقبالی نخواهند داشت. باید تمام جریان اصولگرا و طیفی که زیربنای اصولگرایی است باید همراه آن ها باشد تا موفق شوند. واقعا صحنه پیچیده‌ای شکل گرفته است. قبلا یک جریان، مثلا آبادگران به تنهایی می آمد و اکثریت مجلس را می گرفت اما این دوره اصلا از این خبر‌ها نیست. اصلاح طلبان نیز در مجلس ششم اکثر مجلس را گرفتند اما الان حتی ثبت نام هم نکردند.

یوسفیان ملا، درباره نیاز جلیلی و جبهه پایداری به ائتلاف بیان کرد: جلیلی و پایداری ناچار‌اند که برای خود یک جای پا پیدا کنند. اصولگرایان به تنهایی نمی‌توانند وارد انتخابات شوند. اگر بین قالیباف و لاریجانی همسویی و تفاهمی شود، شاید اقبال پیروزی پیدا کنند و کل اصولگرایان را در یک مجموعه جمع کنند. اینگونه برای هیچکدام امکان کار وجود ندارد.

وی افزود: ائتلاف در مجلس خود را نشان می‌دهد. احزاب و گروه ها و تشکیلات و جریانات در دیگر فصول سیاسی جایگاه بروز و ظهوری نداشتند و تنها جاییکه این ائتلاف بروز و ظهور می کرد انتخابات مجلس و شوراها بود. در مجلس دهم نیز کسی تصور نمی‌کرد عارف رئیس مجلس نشود اما بخشی از اصلاح طلبان به سمت آقای لاریجانی رفتند، یعنی ائتلاف اصلی بعد از انتخابات و در مجلس انجام شد.

یوسفیان ملا درباره احتمال ایجاد اختلاف میان پایداری و جلیلی گفت: هر وقت رای گیری و تقسیم قدرت پیش بیاید تمام ائتلاف‌ها شکسته می‌شود. مهم نیست مجلس دست کدام جریان باشد در هر حال ائتلاف‌ها از هم می‌پاشد چون احزاب ما پایگاه قوی و ایدئولوژی مشخص ندارند و فقط در یک میدان موقت وارد صحنه می‌شوند و با فروکش کردن فضای انتخاباتی آن‌ها نیز فراموش می شوند.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید