» اجتماعی » آموزش » باید هر چه سریع‌تر هوش مصنوعی وارد محتویات آموزش و پرورش کشور شود
آموزش - اجتماعی - اخبار جدید - جدیدترین اخبار - جوانان - دولت

باید هر چه سریع‌تر هوش مصنوعی وارد محتویات آموزش و پرورش کشور شود

۱۳ آذر ۰۲ 0۰71

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش باید زیرساخت‌های پذیرش هوش مصنوعی را در علوم خود فراهم کند.

به گزارش «بهارستان آنلاین» ؛ مهدی اسماعیلی عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود هوش مصنوعی به کتب درسی اظهار کرد: هوش مصنوعی واقعیت جهان امروزی است که وارد زندگی بشر شده و در آینده نه چندان دور شاید کمتر از ۵ سال آتی بیشتر ابعاد زندگی بشر را تحت الشعاع قرار دهد.

وی افزود: اگر کشوری نتواند خود را با شرایط این دانش تطبیق دهد بی تردید دچار یک عقب ماندگی بزرگی می شود.

جولان هوش مصنوعی با سرعت بسیار

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هوش مصنوعی با سرعت بسیاری در حال جولان است، ادامه داد: آموزش و پرورش کشور باید با سرعت تمام خود را با این تکنولوژی روز دنیا مطابقت دهد.

وی افزود: هوش مصنوعی شاخه‌ای از علوم یارانه ای محسوب می‌شود که هدف آن تولید ماشین‌های هوشمندی است که توانایی انجام امور مربوط به هوش انسانی است را به راحتی انجام دهد، به نوعی این فناوری مصنوعی شبیه سازی هوش انسانی است .

مطابقت آموزش و پرورش با هوش مصنوعی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید خود را با هوش مصنوعی مطابقت دهد، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش باید زیرساخت‌های پذیرش هوش مصنوعی را در علوم خود فراهم کند.

وی تصریح کرد: در کنار آموزش، دانش آموزان برای پذیرش این تکنولوژی باید کتب درسی را متناسب با هوش مصنوعی تالیف کرد و به نوعی پایه‌های درسی دانش آموزان با این تغییر و تحولات همراه شود.

هوش مصنوعی بر سه پایه مهم استوار است

اسماعیلی با بیان اینکه باید زیر ساخت‌های لازم برای پذیرش هوش مصنوعی در کتب درسی دانش آموزان فراهم شود، تصریح کرد: هوش مصنوعی بر سه پایه مهم یادگیری، استدلال و درک مطلب سفارش می‌کند که هر سه مورد از ملزومات آموزشی کشور هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه هوش مصنوعی باید به چرخه آموزشی کشور وارد شود، یادآور شد: در آینده‌ای نه چندان دور زندگی بشر درگیر هوش مصنوعی خواهد شد و باید هر چه سریع‌تر این مسئله وارد محتویات آموزش و پرورش کشور شود.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید