» اخبار جدید » در دانشگاه علم و صنعت مطرح شد : با بمب هسته‌ای آرمان مقاومت نابود نمی‌شود
اخبار جدید - امنیت ملی - تهران - جدیدترین اخبار - دفاعی - دولت - سیاست

در دانشگاه علم و صنعت مطرح شد : با بمب هسته‌ای آرمان مقاومت نابود نمی‌شود

۱۶ آبان ۰۲ 1۰57

باقری کنی گفت: جریان مقاومت سناریوها و برنامه هایی که آمریکا در منطقه داشتند را با چالش جدی مواجه کرد از جمله اتفاقی که طی یک ماه اخیر در غزه و سرزمین های اشغالی در جریان است.

به گزارش «آسمانی نیوز» ، علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات مربوط به احیای برجام با شرکت در ویژه‌برنامه بزرگداشت سالروز تاریخی ۱۳ آبان با موضوع تحلیل آخرین تحولات منطقه و آثار آن بر روابط ایران و آمریکا، در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت حضور پیدا کرد.

وی افزود: تصور آمریکایی‌ها این بود که مساله فلسطین حل شده است و دیگر موضوعی به نام فلسطین در ساحت نظامی و امنیتی در منطقه و دنیا ندارند برای همین بود که از دوره اوباما این بحث را مطرح کردند که می خواهند از غرب آسیا خارج شوند چون تهدیدات اصلی آنها در شرق آسیاست.

باقری بیان کرد: آمریکایی ها به دنبال این باور به ساز و کار صرفا سیاسی روی آوردند که همان عادی سازی بود؛ عادی سازی یعنی دوره گذر از فضای امنیتی و نظامی.

وی گفت: اتفاقی که ۱۵ مهر رخ داد بالاتر از آنکه سامانه‌های اطلاعاتی، نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را فرو ریخت سامانه‌های فکری و تدبیری آمریکایی‌ها را دچار چالش جدی کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: صهیونیست‌ها اعلام می کنند ما می خواهیم مقاومت و حماس را از بین ببریم؛ باید گفت مگر شما تا الان کاری غیر از این انجام می دادید؟ از همان ابتدا شما هدف تان نابودی مقاومت بود ولی نتوانستید چون مقاومت یک باور و آرمان است.

باقری بیان کرد: یک باور و آرمان را نمی توان با خمپاره و توپ و تفنگ و موشک و حتی بمب هسته‌ای از بین ببرید. ممکن است ساختمان را نابود کنید کودک را شهید کنید یا بیمارستانی را تخریب کنید ولی با این کارها آرمان‌ها از بین نمی‌رود بلکه ریشه‌ دارتر می شود.

وی افزود: اگر آمریکایی‌ها عاقل بودند صهیونیست‌ها را نصیحت می کردند که اگر می خواهید به حیات ننگین موقت خود ادامه دهید بیشتر جنایت نکنید.

باقری کنی گفت: بخش عمده‌ای از جمعیت، مساحت، مصرف انرژی و ذخایر انرژی و نفت و گاز دنیا در مجموعه های بریکس و شانگهای قرار دارد. اینها می توانند سازوکارهایی را برای کاهش و قطع وابستگی به دلار طراحی و اجرا کنند.

وی ادامه داد: یک زمانی ۱۰۰ درصد تجارت بین المللی با دلار بود، ولی الان به ۷۵ درصد کاهش پیدا کرده است؛ اگر این روند به زیر ۵۰ درصد برسد عملا سیطره آمریکا بر اقتصاد جهانی به مانند امروز نخواهد بود و افول این کشور عینی خواهد بود.

باقری در پایان خاطرنشان کرد: طبق برآورد‌های برخی موسسات آمریکایی در سال ۲۰۵۰ اقتصاد اول دنیا چین، اقتصاد دوم هند و اقتصاد سوم آمریکا خواهد بود.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید