» اخبار جدید » برنامه هفتم باید به نفع مردم تنظیم شود نه صرفا متناسب با منافع دولت
اخبار جدید - البرز - جدیدترین اخبار - مجلس شورای اسلامی

برنامه هفتم باید به نفع مردم تنظیم شود نه صرفا متناسب با منافع دولت

۱۶ مرداد ۰۲ 1۰25

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره اصلاح پیشنهادهای دولت در لایحه برنامه هفتم درباره سن و حقوق بازنشستگی؛ گفت: دیروز در کمیسیونتلفیق برنامه هفتم، بندهای مربوط به اصلاح صندوق‌های بازنشستگی در لایحه‌ی دولت بررسی شد.

به گزارش «آسمانی نیوز» ؛ مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق پیشنهاد دولت در لایحه، سن بازنشستگی افزایش، سنوات بازنشستگی برای مشاغل سخت و زیان‌آور افزایش و با تغییر در نحوه محاسبه، حقوق بازنشستگی کاهش می یافت؛ اظهار کرد:  به طوری که برای محاسبه حقوق بازنشستگی به جای متوسط ۲سال آخر، متوسط ۵سال آخر مبنا قرار می‌گرفت که این خلاف تعهد اخلاقی و مغایر با شرایط قتصادی کشور بود.

وی با تاکید بر اینکه ضریب سنوات مشاغل سخت و زیان‌آور نیز از ۱.۵سال به ۱.۲کاهش یافته بود و این یعنی افزایش سنوات برای این گروه، گفت:  حداقل سن بازنشستگی برای مشاغل سخت ۴۵ برای بانوان و ۵۰ برای آقایان تعیین شده بود و این یعنی عملا تخفیف سنوات درخصوص بسیاری از افراد مشمول، قابل محاسبه نبود.

عضو کمیسیون تلفیق با بیان اینکه پس از مباحث فراوان، موارد فوق در کمیسیون تلفیق اصلاح شد؛ تاکید کرد: مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی به رویه موجود یعنی متوسط ۲سال آخر بازگشت، حداقل سن بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور حذف شد و کاهش سنوات این صنوف نیز در سه رده تنظیم شد.

عسگری در پایان متذکر شد :  گزارش کمیسیون تلفیق برای تصویب نهایی به #صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید