» اخبار جدید » برگزاری اولین همایش انتخاباتی جبهه انقلاب با حضور حدادعادل، قالیباف و محسن رضایی
اخبار جدید - تهران - جدیدترین اخبار - دولت - سیاست - سیاسی

برگزاری اولین همایش انتخاباتی جبهه انقلاب با حضور حدادعادل، قالیباف و محسن رضایی

۵ آبان ۰۲ 1۰111

همایش انتخاباتی ۴۰۰۰ نفری جبهه انقلاب با حضور برخی چهره‌های سیاسی و رئیس مجلس، محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و غلامعلی حداد عادل برگزار و پیام رئیس‌جمهور به این همایش نیز توسط رئیس شورای ائتلاف قرائت شد.

به گزارش«آسمانی نیوز» ، اولین گردهمایی ۴ هزار نفری مبنا با حضور جوانان و فعالان انقلابی سراسر کشور و چهره‌های شاخص جریان انقلاب، نمایندگان مجلس، دبیران احزاب و فعالان سیاسی کشور امروز ۴ آبان در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد.

این اجلاس با تأکید بر ۳ مؤلفه افزایش مشارکت در انتخابات، دعوت به همگرایی و کارآمدی و در نهایت تشکیل مجلسی انقلابی در انتخابات اسفند ماه در حرم امام خمینی (ره) برگزار شده است.

 

جمعی از چهره‌ها و فعالان سیاسی و اجتماعی و بیش از ۱۳۰ نماینده در این مراسم حضور داشتند؛ همچنین محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به عنوان چهره‌های شاخص و سخنران در این مراسم شرکت کردند.

حداد عادل: در انتخابات شورای شهر مشهد ۶ فهرست انتخاباتی داده شد که با این اتفاق و تفرقه، شورا از دست نیروهای انقلاب خارج شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نکته دیگر در باب وحدت و ضرورت آن است، بنده به قرآن و سنت و سخنان رهبری اشاره نمی‌کنم، بلکه از عقل و وجدان همه نیروهای انقلابی گواهی می‌طلبم که آیا کسی هست که منکر باشد که شرط پیروزی ما وحدت است؟ این مطلب بدیهی است اما متأسفانه خیلی وقت‌ها ما منکر بدیهیات می‌شویم، ما تجربیات مثبتی داشتیم که با وحدت موفق و با تفرقه شکست خوردیم.

حدادعادل ابراز کرد: در انتخابات شورای شهر مشهد ۶ فهرست انتخاباتی توسط نیروهای انقلاب داده شد که با این اتفاق و تفرقه، شورا از دست نیروهای انقلاب خارج شد، ما در شورای ائتلاف سعی ما بر این است که ظرفی برای وحدت باشیم، رسیدن به الگوی شورای ائتلاف حاصل ۲۰ سال سعی و خطا در شورای ائتلاف سیاسی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افرود: مثل توزیع کالا در بین دهک‌های محروم کشور، این توزیع کالابرک الکترونیکی با نظم مناسب، ۲۰۰ هزار فروشگاه به این شبکه متصل هستند که این اقدامی است که در این فشارها، ۷ دهک فارغ از افزایش قیمت در کالاهای اساسی، کالا دریافت می‌کنند، نمونه دیگر همکاری‌ها، اصلاحاتی است که در قانون برنامه در حال انجام است، مجلس با واقع بینی در حال کمک به دولت دارهاز طریق اصلاحات در قانون است.

حدادعادل در بخش پایانی سخنان خود پیام رئیس‌جمهور را برای حاضران در جلسه قرائت کرد و گفت: آقای رئیسی نیز تمایل داشتند که در این مجلس شرکت کنند که فرمودند از جانب من به حاضران در مجلس سلام من را برسانید و گفتند که بنده علاقه‌مند بودم که در این اجتماع انقلابیون شرکت کنم.

قالیباف: نباید رقابت در سهم‌خواهی داشته باشیم

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان آخرین سخنران در همایش با تأکید بر اینکه هدف اصلی همایش مجمع بیداری نیروهای انقلاب، مشارکت و دوم وحدت جبهه انقلاب است و باید این وحدت مأموریت داشته باشد، گفت: مأموریت این همایش باید همدلی، کارآمدی و قدرت حل مسأله باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز یکی از مشکلات ما عدم حل مسأله به دلیل عدم وحدت، همدلی و انسجام است.

وی با بیان اینکه یکی از عناصر مشارکت رقابت است، گفت: هدف ما موضوع رقابت نیست و برای مشارکت، وحدت، همدلی، کارآمدی و قدرت حل مسأله کنار یکدیگر جمع شده‌ایم.

وی با طرح این سؤال که چالش اصلی مشارکت چیست، افزود: نباید رقابت در سهم‌خواهی داشته باشیم و باید یک چشم‌انداز روشن داشته باشیم.

رضایی: ارتش فلسطین در حال تشکیل است

محسن رضایی دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا عصر امروز در همایش انتخاباتی جوانان و فعالان انقلابی در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با اشاره به اتفاقات غزه اظهار کرد: تحول بزرگی در فلسطین شروع شده و در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت و ابعاد این حادثه گسترده است.

وی با بیان اینکه این حادثه هم پر از ایستادگی و مقاومت است و هم شگفتی که ناشی از سکوت جامعه بین‌الملل است، ادامه داد: سابقه این جنگ به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد و ۷۵ سال است که این جنگ ادامه دارد در حالی که در اروپا، آفریقا، ژاپن و کشورهای دیگر جنگ خاموش شد.

رضایی با بیان اینکه ارتش فلسطین در حال تشکیل است، اضافه کرد: تاکنون چنین اقداماتی در فلسطین سابقه نداشته است و مهمترین نکته تشکیل ارتش فلسطین است.

احدیان: برای جلب مشارکت در انتخابات و ایجاد وحدت برای ایجاد مجلسی انقلابی جمع شده‌ایم

در ابتدای جلسه محمدسعید احدیان دبیرکل مجمع بیداری نیروهای انقلاب اسلامی(مبنا) در همایش مجمع بیداری نیروهای انقلاب که در حرم مطهر امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: این همایش با هدف جلب مشارکت و تلاش برای این موضوع در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

احدیان ادامه داد: انتخابات امسال از حیث مشارکت از اهمیت بالایی برخوردار است و به ما به عنوان افرادی انقلابی باید ذیل بیانات رهبری در این حوزه تلاش کنیم.

دبیرکل مجمع بیداری نیروهای انقلاب اسلامی گفت: باید اقداماتی در حوزه فضاسازی برای داغ‌تر شدن انتخابات صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه این همایش به معنی ایجاد تشکیلات جدیدی نیست، گفت: اینجا برای جلب مشارکت در انتخابات و ایجاد وحدت برای ایجاد مجلسی انقلابی جمع شده‌ایم.

هدیه جوانی از شوش به قالیباف

همچنین این همایش با حاشیه‌هایی همراه بود، تعداد زیادی از مردم که در اطراف حرم امام حضور داشتند بعد از این که متوجه شدند این همایش با حضور شخصیت‌های سیاسی مختلف برگزار شده خودشان را به داخل همایش رسانده و مطالبات خود را در قالب نامه‌های مختلف به نمایندگان، مسئولین جلسه و یا بعضی‌ها هم به خود رئیس مجلس یا محسن رضایی یا معاون پارلمانی رئیس‌جمهور می‌دادند.

یکی دیگر از حاشیه‌های این جلسه مربوط به جوانی می‌شد که از شوش برای این همایش به تهران آمده بود و در حین همایش و در زمان سخنرانی قالیباف از جای خود برخواست و دغدغه‌هایی داشت، با تأکید قالیباف بعد از پایان جلسه همراه با رئیس مجلس از همایش خارج شد و رودرو و به صورت خصوصی نکات و دغدغه‌های خود را منتقل کرد.

نکته قابل توجه این همایش این بود که پس از پایان این نشست ۴ هزار نفری و بعد از پایان سخنرانی رئیس مجلس، هنگام خروج، تعداد زیادی از مردم که از سراسر کشور به تهران آمده بودند، همراه با قالیباف خارج شده و تک به تک مطالبات و نکات خود را برای رئیس مجلس مطرح می‌کردند، به طوری که فاصله ۵۰۰ متری سالن همایش تا خودروهایی که شخصیت‌ها با آن ها آمده بودند را قالیباف ۴۵ دقیقه‌ای طول داد و به سخنان مردم گوش می‌داد و مطالبات آن‌ها برررسی و پیگیری می‌کرد.

پایان پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید