» اجتماعی » برگزاری مراسم دعای عرفه هیئت خدام الرضا منطقه ١٢همزمان با چهارشنبه های امام رضایی(ع)
اجتماعی - جوانان - خانه و خانواده - خیریه - رفاه و خدمات

برگزاری مراسم دعای عرفه هیئت خدام الرضا منطقه ١٢همزمان با چهارشنبه های امام رضایی(ع)

۲۴ تیر ۰۲ 0۰31

همزمان با چهارشنبه های امام رضایی(ع) با همت کانون خدمت رضوی منطقه ١٢ مراسم دعای عرفه هیئت خدام الرضا منطقه ١٢ در حسینیه شهدای نقوسان محله میدان شهداء برگزار گردید.دعای عرفه را دعای خودشناسی می‌دانند؛ دعا و مناجاتی که زمینه اولین و مهم‌ترین اساس خداشناسی است؛ زیرا تا انسان بر احوال خود و نعمت‌هایی که از جانب خدای متعال دریافت کرده آگاه نباشد و بر آن‌ها دقت نداشته باشد، می‌تواند خدای متعال را بشناسد و شکر او را، آن‌چنان که در توان دارد، به جا بیاورد. بر همین اساس است که حضرت سیدالشهدا امام حسین علیه السلام در آغاز راهی که به کربلا و واقعه جان‌سوز عاشورا منتهی می‌شود، این دعای پر مفهوم و والا را برای ما به یادگار گذاشتند تا بدانیم که مقدمه و اساس هر بندگی در آشنایی با رمز و رازهای خودشناسی است. این گونه است که هر سال در آستانه عید قربان، انسی با دعای عرفه برقرار می‌کنیم تا بتوانیم از آموزه‌های امام شهید خود، در حد توان و ظرفیت خود بهره‌ای ببریم.
خادمیاران رضوی در چهارشنبه های امام رضایی(ع) این هفته هفتم تیر ماه متقارن با روز عرفه و سالروز شهادت سفیر دشت کربلا حضرت مسلم ابن عقیل(ع) و شهید دکتر بهشتی و یاران باوفایشان، مراسم پرفیض قرائت دعای عرفه هیئت خدام الرضا منطقه ١٢ را در حسینیه شهدای نقوسان محله میدان شهداء به یاد شهدای والامقام حزب جمهوری برگزار نمودند.
سرآغاز این مراسم تلاوت آیاتی چند از کلام الله قرآن مجید، صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)،زیارت امین الله بود و سپس قرائت دعای عرفه و مرثیه سرایی و سوگواری در رثای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایشان صورت پذیرفت.
گفتنی است در این مراسم ملکوتی که معطر به عطر معنوی پرچم منور بارگاه مقدس ثامن الحجج (علیه السلام) بود، توسط کانون خدمت رضوی منطقه ١٢ از حاضرین در مراسم با چای حضرتی و شیرینی پذیرایی به عمل آمد

به این نوشته امتیاز بدهید!

علی چاوید نویسنده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید