» اخبار جدید » برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س)
اخبار جدید - جدیدترین اخبار - صفحه اصلی - کانون های خدمت رضوی استان تهران - مناسبت ها

برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س)

۲۵ آذر ۰۲ 2۰43

 

خادمیاران کانون های خدمت رضوی منطقه ۶ تهران در ایام شهادت حضرت زهرا (س)، مراسم عزاداری هیئت خدام الرضا(ع) رادر مسجد امیرالمومنین (ع) برپا کردند.

به گزارش آسمانی نیوز، مراسم عزاداری فاطمیه هیئت خدام الرضا(ع) منطقه ۶ تهران، باحضور کانون های محله ای مسجد امیرالمؤمنین (ع)، مسؤلان کانون‌های محله ای، زیارت، حقوقی، اشتغال و کارآفرینی، قرآنی، خانواده و اعضای ستادی کانون‌های خدمت رضوی و خادمیاران و یاوران رضوی در مسجد امیر المؤمنین علیه السلام برگزار شد.

این مراسم همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، سخنرانی توسط حجت الاسلام جابر قلیان، دکلمه خوانی و مداحی علیرضا حاج آقا عرب همراه بود.

حجت الاسلام جابر قلیان با اشاره به تدبر در قرآن، پیرامون فضائل اخلاقی حضرت زهرا (س) گفت :برای حضرت فاطمه علیه السلام سه چیز اهمیت فراوانی داشت : ۱- قرآن این کلام حق که روشنگر راه هدایت است ۲- پیامبر اکرم (ص) که فرستاده پرورگار برای اجرای حق و حقیقت است تکریم و احترام فراوانی می گذاشتند و فرامین ایشان را کامل انجام می دادند ۳- پیروی از راه امامت تا آخرین لحظه از زندگیشان .

وی حضرت زهرا (س) را مهمترین دلیل تدوام راه امامت و ولایت دانست و گفت : برای حضرت زهرا (س) نمی توان قدر و منزلتی تعیین کرد، همین اندازه که حامی بزرگ پیامبر اکرم (ص) و سپس حضرت علی علیه السلام بودند.

وی تدوام راه امامت و ولایت را از وجود مبارک حضرت فاطمه(س) دانست و گفت : بر جهان اسلام پوشیده نیست که نسل امامت از این بانوی بزرگ است و تنها کسی است که در مقابل دشمنان از امامت دفاع می کند و روزی فرا می رسد که فرزند ایشان مهدی موعود (عج) ظهور کرده، جهان را از ظلم و ستم آزاد کند و پرچم عدالت و برادری را در سرتاسر جهان بگستراند.

در حاشیه این مراسم همزمان با عزاداری شهادت حضرت زهرا (س)، میزهای خدمت رضوی کانون های خدمت رضوی منطقه ۶ در مسجد برپا بوده و خدمات قابل ذکری به شهروندان ارائه کردند.

در میز خدمت قرآنی کودکان با کاردستی، نقاشی و شنیدن قصه حضرت زهرا (س) و آوردن انار پرماجرای حضرت علی علیه السلام، بخشش و دستگیری از نیازمندان را آموختند .

همچنین برگزاری مسابقه و اهداء جوایز و تبلیغ طرح من قرآن را دوست دارم از برنامه های دیگر این کانون بود.در بخش میز خدمتی حقوقی با موضوعات چگونگی عزل وکیل، تقسیم ارث برادر، پیگیری مدارک سرقتی، ضامن شدن بابت وام و پرداخت عدم اقساط، به شهروندان مشاوره داده شد. در ادامه ارائه خدمات میز خدمت رضوی ۳ نفر از شهروندان فاقد شغل، توسط کانون اشتغال به کار معرفی شدند، همچنین ۴ نفر از افراد کم برخوردار سطح منطقه، توسط کانون زیارت به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مشرف شدند.

در انتهای مراسم خادمیاران، با چای حضرتی و کیک پذیرای عزاداران حضرت بودند.

انتهای پیام/مریم کنشلو

به این نوشته امتیاز بدهید!

فاطمه شمس دبیر تحریریه کانون خدمت رضوی

  • ×

    با ما در ارتباط باشید