» اخبار جدید » برگزاری نخستین جلسه هیئت خدام‌الرضای منطقه ۸ تهران در سال ۱۴۰۲
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

برگزاری نخستین جلسه هیئت خدام‌الرضای منطقه ۸ تهران در سال ۱۴۰۲

۱۸ فروردین ۰۲ 1۰37

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، مسجد کمیل محله نارمک واقع در خیابان دماوند، شامگاه شانزدهم فروردین ماه میزبان خادمان رضوی و مومنان روزه‌دار منطقه هشت تهران بود.

این مراسم معنوی همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و برگزاری آیین افطار دست جمعی بر سر سفره کریم اهل بیت(ع) آغاز شد.

در آن مراسم ضمن مدح و ثنای مولود سراسر خیر و رحمت و مناجاتی با حضرت ثامن‌الحجج ولی نعمت ایران عزیز، آیین صلوات خاصه و پرچم‌گردانی رضوی نیز انجام شد.

در ادامه خادمیاران رضوی و حاضران در مجلس، از سخنرانی حجه‌الاسلام والمسلمین دکتر لطفی‌زاده، استاد حوزه و دانشگاه در باب موضوعاتی چون «امام دوم؛ مجسمه عقلانیت»، «هدف بعثت انبیاء الهی؟»، «حجاب داشتن کاری عقلانی است» و «عقل؛ جلوی گناه کردن را می‌گیرد» بهره‌مند شدند.

وی سیره زندگانی حضرت امام حسن(ع) را ادامه مسیر هدایت‌گرانه انبیاء الهی و مصداق و سمبل عقلانیت برشمرد.

لطفی‌زاده با تشریح مصادیق بارز رجوع به عقلانیت در شیوه امامت آن حضرت، استفاده از عقلانیت را شیوه موثر امام حسن(ع) در هدایت جامعه اسلامی و گذر از فتنه‌های عمیق آن دوران دانست و تاکید کرد: امروزه توجه به مشی عاقلانه در زندگی شیعیان آن حضرت، عمل به مشی ائمه‌اطهار(ع) و متضمن سعادت و سلامت در جامعه است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید