» سیاست » آیت الله علیرضا اعرافی » تبریز تعیین‌کننده‌ی سرنوشت ایران بوده و هست و خواهد بود
آیت الله علیرضا اعرافی - اخبار جدید - جدیدترین اخبار - دولت - سیاست

تبریز تعیین‌کننده‌ی سرنوشت ایران بوده و هست و خواهد بود

۲۸ خرداد ۰۲ 0۰31

عضو خبرگان رهبری گفت: دشمن امروز برای اینکه حافظه‌ی تاریخی نسل جوان را پاک کند، خیلی کار ها می‌کند تا گسست نسلی ایجاد شود و نسل امروز ما گذشته با افتخار ایران اسلامی را نداند.

به گزارش «آسمانی نیوز» ؛ حضرت آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در جمع روحانیون و مسئولان استانی آذربایجان شرقی گفت: وقتی به تبریز می آییم، در ذهنم تاریخ درخشان تبریز و شهرهای آذربایجان زنده می شود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: دشمن امروز برای اینکه حافظه‌ی تاریخی نسل جوان را پاک کند، خیلی کارها می‌کند تا گسست نسلی ایجاد شود و نسل امروز ما گذشته با افتخار ایران اسلامی را نداند.

وی ادامه داد: این گسست نسلی، یک امر طبیعی نیست، درصدی از آن طبیعی است اما اصل آن نقشه‌ای است که از بیرون برای گسست نسلی طراحی شده؛ برای اینکه نسل جوان ما، حافظه‌ی تاریخش را از دست بدهد. از این جهت، وظیفه‌ی ما به عنوان حوزه و عناصر فرهنگی این است که حافظه‌ی تاریخی را زنده و بیدار نگه کنیم.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: یک بخشی از حافظه تاریخی امت جهان تشیع، حافظه‌ی مربوط به تبریز و این استان تاریخی است و واقعا وقتی که سلسله‌ی علما و فقها، متفکرین، فلاسفه، مفسرین و عارفان این دیار را مرور بکنیم حقیقتا شگفت زده می‌شویم.

 عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: این همه بزرگان که از این شهر برخاستند، برخی از آنها در این منطقه نورافشانی کردند و برخی در حوزه‌های بزرگی مثل نجف و قم در سطح ایران و جهان.

وی خاطر نشان کرد: این حافظه‌ی تاریخی را باید هم در ایران و هم در این استان زنده کرد و وظیفه‌ی ما حوزویان است این تاریخ را دائم بازخوانی و به نسل امروز منتقل کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: اگر سلسله‌ی بزرگان تبریز و علمای بزرگ این خطه از تاریخ حوزه برداشته شود، حوزه علمیه فرو می‌ریزد؛ در همین یک قرن اخیر این همه بزرگ در عرصه‌های مختلف علوم اسلامی از این شهر و استان برخاستند؛ اگر ما به عنوان خادمان حوزه خدمت مردم عزیز این استان عرض می‌کنیم که باید حوزه‌ ها را زنده و ارتقا داد دلیل آن این است که از این شهر چه بزرگانی برخاستند و چه نقش جهانی در عالم ایفا کردند.

 عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: تبریز تعیین‌کننده‌ی سرنوشت ایران بوده و هست و خواهد بود با شهدایش، با علمایش، با دانشگاه‌ها و با حوزه‌های خود این جایگاه رفیع را بر می انگیزد. وظیفه‌ی ما این است که حوزه‌ی تبریز را در همه‌ی ابعاد واقعا ارتقا دهیم.

وی در پایان با بیان این که حوزه، آموزش و پرورش و دانشگاه اضلاع مثلثی هستند که آینده و آینده‌های جامعه را رقم می زند، افزود: ما باید حوزه‌ها را در جایگاه بزرگی بازسازی کنیم به فضل الهی حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، ائمه جمعه و مسئولان حوزوی دنبال می‌کنند اما واقعا این کم است و بیش از این باید همه‌ حرکت کنیم؛ الحمدلله برنامه‌ای وجود دارد برای آینده‌ی حوزه‌ که به همه‌ استان‌ها اعلام شده است.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید