» اجتماعی » تحصیلات در اسپانیا
اجتماعی - جدیدترین اخبار - خانه و خانواده

تحصیلات در اسپانیا

۱۳ مرداد ۰۲ 0۰32


یکی از اصلی‌ترین مزایای تحصیل در اسپانیا، امکان اپلای و اخذ پذیرش بدون نیاز به شرکت در آزمون‌های ورودی دشوار و پردردسر است. دریافت ویزای دانشجویی به‌نسبت آسان‌تر از سایر کشورهای حوزه شینگن و هزینه مناسب زندگی و اقامت؛ از دیگر عواملی است که تحصیل در کشور زیبای اسپانیا را میان متقاضیان محبوب کرده‌است.

شرایط سنی تحصیل در اسپانیا

در سیستم آموزش عالی اسپانیا بازه زمانی مشخصی برای تحصیل در مقاطع آکادمیک تعیین نشده است؛ اما بهتر است علاقمندان مهاجرت تحصیلی برای افزایش شاس ویزا در سفارت در شرایط سنی مناسب مقطع برای پذیرش اقدام کنند. برای مثال بهترین سن تحصیل در اسپانیا برای متقاضیان در مقطع کارشناسی از ۱۸ سال تا حداکثر ۲۵ سال است.متقاضیان مهاجرت تحصیلی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بهتر است تا حداکثر ۳۶ سال درخواست خود را به ثبت برسانندو در نهایت برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا هم باید تا حداکثر ۵۰ سال اقدام کرد. باید توجه داشت که اولویت ارائه پذیرش تحصیلی به علاقه‌مندان مهاجرت تحصیلی با سنین مناسب هر مقطع است.

البته در نظر داشته باشید پوشش گپ تحصیلی با سابقه شغلی مرتبط می‌تواند راه مناسبی برای جلب توجه مسئولان پذیرش تحصیلی و به خصوص آفیسر پرونده درخواست ویزای تحصیلی باشد.
تحصیل کارشناسی در اسپانیا

با اینکه تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی هم امکان‌پذیر است؛ اما در بیشتر دانشگاه‌ها تدریس مقطع کارشناسی به زبان اسپانیولی صورت می‌گیرد. در واقع، گزینه‌های پیش روی متقاضی برای انتخاب دانشگاه این مقطع به زبان انگلیسی بسیار محدود است.همان‌طور که در مباحث قبلی اشاره کردیم، پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسیِ دانشگاه های اسپانیا از طریق آزمون ورودی صورت می‌گیرد. در این آزمون مهارت‌هایی مانند زبان اسپانیایی، زبان انگلیسی، تاریخ و فرهنگ اسپانیا، ریاضی، شیمی، فیزیک و زیست مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. با کسب امتیاز لازم از آزمون ورودی متقاضی می‌توانند انتخاب رشته کند؛ به عبارتی دیگر، میزان امتیاز کسب شده از این آزمون در انتخاب رشته تاثیر مستقیمی دارد.برای آگاهی از آزمون به بخش آزمون سراسری اسپانیا و در صورت نیاز جهت کسب اطلاع بیشتر از نحوه قبولی ، شرایط و دروس آزمون با کارشناسان ما در تماس باشید.

تحصیل در مقطع کارشناسی در اسپانیا، بسته به رشته تحصیلی انتخابی شما، ۳ الی ۴ سال طول می‌کشد. مدرک لیسانس در اسپانیا اصطلاحا “Grado” نامیده می‌شود و برای اتمام این دوره شما ملزم به گذراندن ۲۴۰ واحد ECTS در یک بازه چهارساله هستید. هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های اسپانیا از ۱۰۰۰ یورو در سال شروع می‌شود. این شهریه در دانشگاه‌های خصوصی بسیار بیشتر از دانشگاه‌های دولتی است اما دو نکته زیر را به خاطر داشته باشید

تمامی دوره‌های مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های دولتی اسپانیا، به زبان اسپانیایی تدریس می‌شوند
تدریس به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی، تنها در دانشگاه‌های خصوصی اسپانیا امکان‌پذیر است.

تحصیل کارشناسی ارشد در اسپانیا

معمولا برای پذیرش تحصیلی مقطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه های اسپانیا آزمون ورودی در نظر گرفته نمی‌شود. برای این منظور باید مدارک و شرایط مورد نیاز دانشگاه گردآوری و به همراه فرم درخواست برای مسئولان پذیرش تحصیلی دانشجویان بین‌المللی ارسال شود. طول دوره تحصیل در مقطع فوق لیسانس اسپانیا دو سال و در بعضی دانشگاه ها یک سال است. با تحصیل در مقطع ارشد اسپانیا، دانشجو امکان ادامه تحصیل به‌طور پیوسته در مقطع دکتری را خواهد داشت. برنامه‌های کارشناسی ارشد در اسپانیا به قدری کارآمد هستند که دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی به راحتی می‌توانند وارد بازار کار کشور اسپانیا و دیگر کشور های اروپایی شوند. پس تعجبی ندارد اگر بگوییم بیش از ۲۰۰ هزار دانشجوی بین‌المللی هرساله متقاضی تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور هستند.

اکثر درس‌های این مقطع به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. این دوره بین دو الی چهار ترم برگزار می‌شود که دارای حدود ۲۰ ساعت کار درهفته برای دانشجویان است. میانگین حقوق کار در حین تحصیل در اسپانیا بین ۸ تا ۱۰ یورو به صورت ساعتی است. یکی دیگر از ویژگی‌های تحصیل در این مقطع پیوسته بودن دوره دکتری با ارشد است. شما می‌توانید پس از گذراندن دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون ورودی دکتری وارد این مقطع بشوید. که این ویژگی کار شما را برای دریافت مدرک دکتری خود بسیار راحت‌تر می‌کند.
تحصیل در مقطع دکتری

تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی در مقطع دکتری فرصت بسیار خوبی است چرا که هزینه های تحصیل در این مقطع بسیار ناچیز است. در واقع دانشجویان برای تحصیل در مقطع دکتری هزینه ای پرداخت نمی کنند و می توانند تقریبا رایگان تحصیل کنند. طول دوره تحصیل در مقطع دکتری در اسپانیا نیز بین ۳ الی ۵ سال است. متقاضیان در مقطع دکتری می‌توانند از بورس تحصیلی اسپانیا هم برخوردار شوند. بعضی از کمک هزینه های تحصیلی وجود دارد که ممکن است تحت واجد شرایط بودن به دانشجویان مقطع دکتری تعلق بگیرد.
شرایط کلی تحصیل در اسپانیا
شرایط تحصیل هزینه تحصیل طول دوره تحصیل مقطع
عدم نیاز به مدرک زبان ۱۰۰۰ الی ۳۰۰۰یورو ۳ الی ۴ سال کارشناسی
B2 انگلیسی ۱۵۰۰ الی ۶۰۰۰یورو ۱ الی ۲ سال کارشناسی ارشد
B2 انگلیسی ۵۰۰ الی ۱۰۰۰یورو ۳ الی ۵ سال دکتری

مدارک لازم برای پذیرش دانشگاه های اسپانیا

ترجمه رسمی کلیه مدارک تحصیلی (دانشنامه و ریزنمرات)
ترجمه شناسنامه
اسکن از صفحه اول پاسپورت
رزومه تحصیلی
سابقه کاری (در صورت وجود)
انگیزه نامه شخصی SOP
ارائه پروپوزال
توصیه‌نامه تحصیلی
مقالات و کنفرانس‌های بین‌المللی در صورت وجود
مدرک زبان انگلیسی در صورت وجود (TOEFL – IELTS)

مزایای تحصیل در اسپانیا

اعتبار بین‌المللی مدرک‌های تحصیلی دانشگاه‌های اسپانیا
هزینه پایین تحصیل در مقاطع مختلف
امکان تحصیل رایگان در مقطع دکتری
دریافت بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری
سطح کیفی استاندارد در تمام موسسات آموزش عالی کشور اسپانیا
اعتبار بالای مدرک دانشگاه‌های اسپانیا برای ادامه تحصیل در آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی
امکان سفر به تمام کشورهای شنگن با داشتن ویزای اسپانیا
هزینه پایین زندگی
امکان جذب شدن با حقوق بالا در بازار کار اروپا و آمریکا
اجازه کار حین تحصیل
امکان یادگیری زبان اسپانیایی حین تحصیل
امکان اقامت در خوابگاه‌های مخصوص دانشجویان بین‌المللی با کمترین هزینه
زندگی در اقلیمی زیبا و معتدل
امکان تاسیس کسب و کار در اسپانیا

به این نوشته امتیاز بدهید!

اسدالله راه خدا

  • ×

    با ما در ارتباط باشید