» اخبار جدید » خادم امام رضا از خاطرات همسر شهیدش گفت/دیدارهایی از جنس نور با خانواده شهدای منطقه ۸ تهران
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

خادم امام رضا از خاطرات همسر شهیدش گفت/دیدارهایی از جنس نور با خانواده شهدای منطقه ۸ تهران

۱۶ خرداد ۰۱ 1۰32

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران،خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی منطقه ثامن (هشت) تهران در خلال اجرای ویژه برنامه‌های مربوط به «دهه کرامت»، دیدار با خانواده شهدا را که به تعبیری سرمایه‌های این نظام هستند، در دستور کار قرار دادند.

بر این اساس در چهار دیدار با خانواده‌های شهیدان «محسن عرب»، «سیدمجتبی حسینی»، «مجید تاج‌الدین»، «محمد تقی تاج‌الدین» و «علی صابری شهید مدافع سلامت»، خادمیاران رضوی منطقه هشت تهران ضمن به همراه بردن پرچم متبرک حرم علی ابن موسی‌الرضا(ع) و نوحه‌خوانی در منزل آنان، پای صحبت‌ها و درددل‌هایشان نشستند و در نهایت نیز با بسته تبرکی ویژه از آنان پذیرایی کردند.

*مروری بر زندگینامه معلم بسیجی «شهید محسن عرب»

«شهید محسن عرب» از مبازران دوران ستم‌شاهی و فعال در تبیین ضرورت انقلاب اسلامی برای شاگردان و همشهریان خوانساری خود بود و لذا در راه مبارزه با رژیم طاغوت بارها تا مرز شهادت پیش رفت اما مشیت الهی شهادت ایشان را در منطقه عملیاتی شلمچه و بر اثر اصابت ترکش خمپاره رقم زد.

این شهید گرانقدر که در سال ۱۳۳۷ در شهرستان خوانسار دیده به جهان گشود و در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۳۶۱ در شلمچه به دلیل اصابت گلوله خمپاره به فیض عظیم شهادت نائل آمد، در قسمتی از وصیت‌نامه خود گفته است «از دوستان فرهنگی می‌خواهم که بیداری و آگاهی را به این فرزندان اسلام و این سنگرنگهداران بدهند و از آنان می‌خواهم سازندگی را در اندازه توان خود به نسل آینده که آینده‌ی اجتماع ایران هستند، عرضه دارند که آنان نگهبانان این انقلابند.»

*خاکسپاری «شهید سیدمجتبی حسینی» بدون غسل و کفن

وی در سال ۱۳۴۲ در خانواده‌ای مذهبی متولد شد و در دوران انقلاب، در صف مبارزین و شرکت‌کننده‌ها در راهپیمایی‌ها بود؛ با شروع جنگ نیز با ثبت نام در بسیج پایگاه شهید بهشتی، دوران آموزشی سربازی را پشت سر گذاشت و سپس وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

با این وجود به عنوان یک بسیجی وارد جبهه‌های حق علیه باطل شد و بنا بر اظهارات و شهادت خانواده‌اش، شهید حسینی با اینکه در دوران جوانی در خانواده‌ای تقریبا مرفه بود اما هیچگاه از امکانات آن زمان حتی ماشین مدل بالا استفاده نکرد و به دلیل فراوانی مردم بی‌بضاعت حتی در زندگی شخصی خود نیز از نشستن روی مبل خودداری می‌کرد.

وی پس از ماه‌ها حضور در جبهه‌ها، سرانجام در عملیات والفجر یک در منطقه فکه در تاریخ ۲۱ فروردین سال ۱۳۶۲ و در سن ۲۰ سالگی به شهادت رسید؛ از آن جهت که در معرکه به شهادت رسید بدون غسل و کفن و با همان لباس سبز سپاه و شال سبز دور کمر در قطعه ۲۸ بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

*«شهید علی صابری» مجاهد خستگی‌ناپذیر

شهید علی صابری که از یادگاران دوران دفاع مقدس و از بهیاران اعزامی نیروی قدس سپاه به جبهه مقاومت در لبنان بود، در سالیان اخیر به دلیل احساس تکلیف، در سنگر دفاع از سلامت مردم حاضر شدند و مجاهدانه تلاش کردند تا به شهادت در این مسیر رسیدند.

با وجود آنکه وی به دوران بازنشستگی رسیده و درگیر عوارض ناشی از جراحات دوران جنگ تحمیلی بود اما تا آخرین لحظه از زندگی دست از مجاهدت برنداشت و سرانجام شهریور ماه سال ۱۴۰۰ بر اثر ابتلا به بیماری کرونا به فیض شهادت نائل آمد.

همسر این شهید، دوران ۳۷ ساله زندگی با او را مسیری پرفراز و نشیب به جهت تلاش‌های همیشگی آن شهید والامقام شرح داد و درباره بارزترین صفاتش گفت «تلاش مخلصانه و بدون چشم‌داشت، انس با شهدا و یاری رساندن به نیازمندان از جمله آنهاست»

*خاطرات خادمیار رضوی منطقه ۸ تهران از زندگی با همسر شهیدش «مجید تاج‌الدین»

مجید تاج‌الدین در سال ۱۳۴۴ در تهران به دنیا آمد و در حین ماموریت توسط منافقین در تاریخ اول بهمن ماه ۱۳۶۴ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در بازدید از خانواده این شهید والا مقام، صدیقه تاج‌الدین همسر شهید مجید تاج‌الدین با ذکر خاطراتی از دوران ازدواج خود با او اظهار کرد: مجید ۱۸ ساله بود که با هم ازدواج کردیم و مدت کل زندگیمان هم ۳ شد تا اینکه به شهادت رسید؛ اما با وجود آن سن کم، به اندازه جوانان ۳۰ یا ۴۰ ساله فعلی در رفتار و اخلاق می‌مانست.

همسر شهید تاج‌الدین که اکنون خادمیار کانون خدمت رضوی منطقه ثامن نیز هست، گفت: ما آن دوران در طبقه بالای منزل پدر و مادر شوهرم زندگی می‌کردیم و همین که مجید به دوران حقوق بگیری رسید، بخشی از درآمد خود را هر ماه گوشه‌ای از تلویزیون منزل پدر و مادرش می‌گذاشت تا هم کمک خرجی باشد و هم به دور از دیده آنان تا شرمنده یا ناراحت نشوند.

وی با تأکید بر اینکه شهید تاج‌الدین طبعی بلند داشت، به ذکر این نکته پرداخت که همواره مراعات حال دیگران را می‌کرد.

لازم به ذکر است، در تمامی این برنامه‌های بازدید با خانواده‌های شهدای والامقام بسته‌های تبرک به تمامی اعضای خانواده از سمت کانون خدمت رضوی منطقه ثامن تهران اعطاء شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید