» اخبار جدید » دانش آموزان نوتکلیف میهمانان خاص سفره افطار رضوی
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

دانش آموزان نوتکلیف میهمانان خاص سفره افطار رضوی

۲۲ فروردین ۰۲ 3۰65

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه‌ای کانون‌های خدمت رضوی استان تهران، خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۵ تهران در اولین شب از شب های پربرکت قدر ، با یاد و نام امام رضا(ع) در دفتر کانون خدمت رضوی منطقه واقع در سرای محله بهاران کوهسار میزبان ۴۰ تن از دانش آموز روزه اولی شدند.

حدود یک ساعت قبل از اذان مغرب دانش آموزان یکی پس از دیگری با دعای خیر والدینی که تا ورودی دفتر همراهشان بودند، قدم به سرایی که مزین به نام امام مهربانی هاست گذاشتند و با چادرهای رنگی که نشانگر آغاز بندگی و اجرای تکلیف در محضر پرودگار است کنار سفره افطاری که از قبل گسترده شده بود، نشستند.

نماهنگ روزه اولی محمدحسین پویانفر که پخش می شود، دانش آموزان با شور و حال خاصی دست در دست یکدیگر باهم زمزمه می کنند، « منم دعوت شدم مهمون هستم برام حسی از این بهتر نمیشه – خوشحالی یعنی روزه اولی باشی

عاشق علی باشی ماه رمضون باشه …»

با نزدیک شدن وقت اذان و پخش دعای ربنا، دستهای گره خورده کوچک به سوی آسمان بالا می رود و مشغول راز و نیاز با خدای خود می شود، صدای یک نفر کمی بلندتر بود: خدایا شکرت که کاری کردی امام رضا(ع) دعوتم کرد.

به وقت اذان بعد از آرزوی قبولی طاعات و شروع افطار از روزه گرفتن کامل و کله گنجشکی باهم صحبت کردند و حس ناب روزه دار بودن و موفقیت در چهره ها کاملا مشهود بود.

بعد از صرف چای، نان، پنیر، سبزی، خرما و آش رشته، آماده اقامه نماز جماعت شدند و در صف ایستادند، الله اکبر …

نماز مغرب و عشاء که تمام شد، هدایای تبرکی با حضور مسئول کانون خدمت رضوی منطقه به معلمان و دانش آموزان تقدیم شد. خادمیاران بعد از میزبانی و مهیا کردن فضای معنوی، راس ساعت ۸ شب و در کنار دانش آموزان صلوات خاصه امام رضا(ع) را همخوانی کرده و آماده بدرقه آنها شدند، دختران به آغوش گرم والدین برگشته و با تکان دادن دست به نشانه تشکر و خداحافظی، از خادمیاران دور شدند.

بعد از بدرقه مهمانان، مریم سعید زاده مسئول کانون تعلیم و تربیت منطقه ۵ تهران ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، به حدیثی از امام رضا(ع) در بیان ثواب دادن افطاری اشاره کرد: افطارى دادن تو به برادر روزه‏ دارت، فضیلتش بیشتر از روزه داشتن توست.

وی گفت: افطاری ۴۰ دانش آموز روزه اولی که بیشتر از خانواده های کم برخوردار تحت پوشش هستند به لطف پروردگار و عنایت امام رضا(ع) با همکاری خیرین انجام شد.

مسئول کانون تعلیم و تربیت خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تحصیلی کلاس های تقویتی و کمک درسی در مقاطع مختلف برای دانش آموزان دختر و پسر توسط خادمیاران کانون برگزار و هم اکنون نیز ادامه دارد.

همچنین وی بیان کرد: برپایی جشن و نمایشگاه یاس در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و جشن پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ماه برای دانش آموزان تحت پوشش در پایگاه شهید روستایی کن از دیگر فعالیتهای این کانون می باشد.

سعیدزاده در آخر به برنامه آینده کانون تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: در ایام تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان، کلاس های آموزش زبان انگلیسی و تقویتی به لطف امام رئوف برگزار و در کنارشان خواهیم بود.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

علی جعفری

  • ×

    با ما در ارتباط باشید