» اخبار جدید » دبیر اتحادیه تولید و صادرات پوشاک عنوان کرد: ۳۰درصد بازار پوشاک در اختیار قاچاقچیان است
اخبار جدید - اصناف - اصناف - اصناف - اقتصاد - اقتصادی - تهران - جدیدترین اخبار - دولت - صفحه اصلی - نمایشگاه ها

دبیر اتحادیه تولید و صادرات پوشاک عنوان کرد: ۳۰درصد بازار پوشاک در اختیار قاچاقچیان است

۳۰ مرداد ۰۲ 0۰127

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با بیان اینکه با برآورد این اتحادیه در حال حاضر سه میلیارد دلار پوشاک قاچاق در سطح کشور عرضه می شود، که بیش از ۳۰ درصد پوشاک کشور را شامل می‌شود؛گفت: در حال حاضر ۱۰۰ هزار واحد صنفی، ۱۰۰۰ واحد تولید و ۲۰۰ هزار واحد توزیعی در زنجیره صنعت پوشاک وجود دارد و این صنعت بیش از یک میلیون اشتغال ایجاد کرده است.

به گزارش«آسمانی نیوز» ؛ سعید جلالی قدیری در نشست خبری اولین نمایشگاه بین‌المللی صنعت پارچه ایران، با بیان اینکه صنعت پوشاک ایران ۹ میلیارد دلار گردش مالی دارد، اظهار کرد: این کالاهای قاچاق عمدتا استوک هستند. کالای استوک هم لزوما دست دوم نیست، بلکه بیشتر پوشاک نو خارجی است که از فصل آن گذشته، بنابراین با قیمت بسیار نازل فروخته می‌شود و تولیدکننده هم نمی‌تواند با آن رقابت کند. برای مثال اگر قیمت تمام شده یک تیشرت سه دلار و در سطح عرضه خارجی ۶ تا ۷ دلار قیمت داشته باشد، وقتی استوک می‌شود، قیمت آن به زیر یک دلار می‌رسد.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با بیان اینکه کشورهای دیگر برای جلوگیری از ورود پوشاک استوک به کشورشان از معاهدات بین المللی استفاده می‌کنند، گفت: سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ در سطح عرضه برخوردهایی صورت گرفت که باعث شد فضای قاچاق ناامن شود و سرمایه‌ها وارد این حوزه نشود. در این مدت تولید و توزیع پوشاک داخلی ۲۵ درصد رشد داشت و برندهای جدیدی هم شکل گرفت. حتی برخی از برندهای داخلی در مال‌های بزرگ جایگاه گرفتند. این در حالی است که پیش از این مال‌ها به برندهای ایرانی جایی اختصاص نمی‌دادند. اما این طرح مقابله با پوشاک در سطح عرضه متوقف شد که دلیل آن مبهم است.

وی با بیان اینکه برخورد با قاچاق باید مستمر و ملموس باشد، گفت: تولید پوشاک باید رقابت پذیر باشد و یکی از راه‌های کاهش قیمت تمام شده تولید و افزایش رقابت‌پذیری، اتصال بازیگران خطوط مختلف زنجیره تامین و حذف دلال‌ها است. نمایشگاه تخصصی پارچه هم که قرار است در شهریور برای اولین بار برگزار شود، می‌تواند در این راستا کمک کند و بین اعضای مختلف زنجیره تامین ارتباط مستقیم ایجاد کند. در اصل هنوز تولیدکنندگان با تامین کنندگان ارتباط مستقیم ندارند.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید