» اجتماعی » دبیر فرهنگی بهارستان آنلاین عنوان کرد : نمایندگان محترم مجلس بیشتر از اینکه به فکر استیضاح باشندبه فکر اجرای تاکیدات و منویات رهبر فرزانه انقلاب در وزارت آموزش و پرورش باشند
اجتماعی - اخبار جدید - البرز - جدیدترین اخبار - دولت

دبیر فرهنگی بهارستان آنلاین عنوان کرد : نمایندگان محترم مجلس بیشتر از اینکه به فکر استیضاح باشندبه فکر اجرای تاکیدات و منویات رهبر فرزانه انقلاب در وزارت آموزش و پرورش باشند

۱۸ آبان ۰۲ 1۰152

دبیر فرهنگی بهارستان آنلاین با تاکید بر اینکه عملکرد وزیر آموزش و پرورش در تامین کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش کاملا قابل دفاع می باشد و نمایندگان مجلس نباید این موضوع را که از دولت های گذشته به ارث رسیده است را دست آویزی برای استیضاح وزیر قرار دهند؛ خاطرنشان کرد:گویی تدابیر لازم برای به کارگیری معلمان بازنشسته، همکاری مجدد با معلمان خرید خدماتی، ورود ۷۵ هزار نو معلم اعم از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی و نیز معلمان استخدامی از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و نیز به کارگیری دانشجو معلمان ورودی سالهای ۸۸ و ۹۹ کارساز نبوده و همین کمبود معلم و افزایش بازنشستگان که صحرائی در جلسه رای اعتمادش از آن صحبت کرده و چالش این داستان‌ قدیمی گریبانگیر وزارت آموزش و پرورش را گوشزد کرده بود حالا بهانه‌ای در دست نمایندگان در آستانه انتخابات مجلس شده است آنهم در شرایطی که پس از اظهارات رهبری انتظار یاری رسانی برای حل این چالش با همراهی دو قوه می‌رفت اما حالا به نظر می‌رسد دستاویزی برای تبلیغات انتخاباتی و فعال بودن نمایندگان با استیضاح وزیری شده که از انتصابش فقط ۵ ماه می گذرد!.

به گزارش «آسمانی نیوز» ؛ لیلا یادگاری دبیر فرهنگی جامعه خبری تحلیلی «بهارستان آنلاین» و فعال فرهنگی استان البرز با تاکیدبه سخنان  رهبر فرزانه انقلاب به مساله ثبات مدیریتی در آموزش و پرورش؛ تصریح کرد: رهبرفرزانه انقلاب در دیدار با معلمان به مناسبت هفته معلم به مساله بی‌توجهی به ثبات مدیریت در آموزش و و پرورش اشاره و تاکید کردند «از سال ۹۲ تا کنون که ده سال است، ما پنج وزیر و چهار سرپرست در آموزش‌وپرورش دیده‌ایم! این چیز خیلی عجیب‌وغریبی است. خب در وزارتهای دیگرِ‌ ما، [مثل] وزارت خارجه یا وزارت جهاد کشاورزی، هفت سال، هشت سال، گاهی بیشتر، یک وزیر در دو دولت می‌ماند؛ چرا در وزارت آموزش‌وپرورش این‌جور بی‌ثباتی در مدیریّت وجود دارد؟ ببینید، همه‌ی فعالیت‌های دیربازده به ثبات مدیریّت احتیاج دارد، از جمله آموزش‌وپرورش که خب فعالیتش خیلی دیربازده است؛ یعنی شما که امروز روی نوجوان دارید برنامه‌ریزی می‌کنید، این بایست مثلاً بیست سال دیگر یا سی سال دیگر اثرش ظاهر بشود. اینها به ثبات در مدیریّت احتیاج دارد. خب وقتی وزیر عوض شد، خیلی‌های دیگر هم عوض می‌شوند؛ معاونتها عوض می‌شوند، مدیرها عوض می‌شوند، مدیران میانی عوض می‌شوند، حتّی شنیده‌ام گاهی مثلاً تا سطح مدیر مدرسه با رفت‌وآمد وزیر عوض می‌شود. این هم یک مسئله است.»

یادگاری با بیان این سوال که مگر این کمبود معلم یک ساله ایجاد شده است که این دولت آن را یک ساله از بین ببرد؟خاطرنشان کرد: در گذشته عنوان می کردند که وزارت آموزش و پرورش۳۰۰ هزار نیروی معلم مازاد بر سازمان دارد اما امروز می‌گویند که کمبود معلم داریم. این دولت مظلومانه به دنبال کشف استعدادها برای آموزش و پرورش است لذا نمایندگان مجترم مجلس باید توجه داشته باشند که کمبود معلم در این دولت  به وجود نیامده است که این دولت بخواهد آن را یک ساله از بین ببرد؟ بنابراین نباید عنوان شوذ که کمبود معلم به دلیل ضعف مدیریت در این دولت بوده است؟

این فعال فرهنگی استان البرز با تاکید بر اینکه ما به تربیت معلم و نه تامین معلم معتقد هستیم ؛ اظهار کرد: ناترازی و کمبود معلم میراث شش ساله دولت گذشته است در دولت گذشته برخی به تامین معلم معتقد بودند اما در دولت آیت الله رئیسی به تربیت معلم اعتقاد دارند. دوگانه تامین یا تربیت از منظر تعلیم و تربیت دوگانه مدیریتی است. معلم باید خودش تربیت شود تا بتواند تربیت کند. هنوز برخی فکر می‌کنند هرکسی فارغ التحصیل دانشگاه باشد می‌تواند معلم باشد، در حالی که اینطور نیست و عالم با معلم خیلی متفاوت است. سطح معلمی خیلی بالاتر از عالم بودن است. این ناترازی نیز ناشی از کم شدن تربیت معلم طی شش سال گذشته است.

یادگاری در پایان با تاکید بر اینکه نباید مشکلات گذشته را به پای عملکرد شش ماهه وزیر آموزش و پرورش نوشت: خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب تاکید داشتند باید در وزارت آموزش و پرورش ثبات مدیریتی و تحولی اساسی به وجود آوریم نه اینکه خدایی نکرده ندانسته باعث شویم تا این وزارتخانه همچنان با چالش های غیر قابل حل دست و پنج نرم کند لذا باید با توجه با تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب با ایجاد تحول ساختاری در آموزش و پرورش علاوه بر جل مشکلات انسانی انشالله با عملکرد انقلابی دولت آیت الله رئیسی کلیه مشکلات این وزارتخانه را تبدیل به فرصت نماییم.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید