» اخبار جدید » دبیر فرهنگی جامعه خبری تحلیلی بهارستان آنلاین : حماسه هشت سال دفاع مقدس، یک قطعه طلایی در تاریخ ایران است
اخبار جدید - جدیدترین اخبار - دولت - سیاسی

دبیر فرهنگی جامعه خبری تحلیلی بهارستان آنلاین : حماسه هشت سال دفاع مقدس، یک قطعه طلایی در تاریخ ایران است

۴ مهر ۰۲ 0۰55

دبیر فرهنگی جامعه خبری تحلیلی بهارستان آنلاین با تاکید بر اینکه دستاورد‌های دوران دفاع مقدس تنها به پیروزی در جنگ هشت ساله منتهی نمی‌شود؛ گفت: هشت سال دفاع مقدس، یک قطعه طلایی در تاریخ ایران چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام است که نظیری برای آن نمی‌توان تصور شد. دفاع هشت ساله یک امداد الهی بود که باعث شد جوانان و نوجوانان با خون خود نهال نورس انقلاب را آبیاری کنند تا برای امروز مردم کشور خود امنیت و آزادی را به ارمغان آورند.

لیلا یادگاری با تاکید بر اینکه افزایش غرور ملی، ترویج روحیه خودباوری، خوداتکایی و همچنین تکیه بر سرمایه ملی از دیگر آثار دوران دفاع مقدس است که نتایج آن همچنان ادامه دارد؛ خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی با توجه به نوپایی آن، نتایج با ارزش و موثری به همراه داشت و رشد باور‌های دینی در دوران دفاع مقدس چشمگیر بود و همه چیز در جبهه و پشت جبهه، رنگ و صبغه الهی به خود گرفته بود و از برکات مهم دفاع مقدس تقویت اعتماد به نفس و خود‌باوری بود.

وی شجاعت و اراده راسخ رزمندگان در جنگ تحمیلی را  از جمله مهم‌ترین راهبرد‌ها در دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: بررسی تحولات و روند اتفاقات در دوران دفاع مقدس حاکی از آن است که نوع رویکرد‌های ما در جبهه‌ها و عملیات‌ها بیش از انکه از سنت جنگ‌های کلاسیک بهره ببرد ناشی از مدیریت جهادی بود و همین مساله از عوامل اصلی تغییر دهنده استراتژی و سرنوشت جنگ به شمار می‌رود.

یادگاری همچنین به حضور حماسی دانش‌آموزان در سالهای جنگ تحمیلی اشاره و نه آنرا موجب گرمی و موفقیت جبهه‌ها دانست و متذکر شد: حضور پرشور دانش آموزان در جبهه های حق علیه باطل نشان دهنده بصیرت و نگاه ژرف آنان به انقلاب اسلامی بود به گونه ای که صفحات هشت سال دفاع مقدس برگرفته از نام بزرگ مردانی چون شهید حسین فهمیده می شود تا برای همیشه بر تارک پرافتخار انقلاب اسلامی بدرخشد.

دبیر فرهنگی جامعه خبری تحلیلی بهارستان آنلاین با بیان اینکه دانش آموزان در تاریخ انقلاب اسلامی و در طول هشت سال جنگ تحمیلی فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه خود قرار دادند و در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح ایستادند تا امروز شاهد رشد و شکوفایی کشور و تعلیم و تربیت اسلامی در سطح مدارس باشند؛اظهار کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از ۵۵۰ هزار دانش آموز بسیجی برای مبارزه با دشمنان در جبهه ها حضور یافتند و به همراه سایر رزمندگان اسلام موفق به بیرون راندن متجاوزین از سرزمین های ایران اسلامی شدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهید محمد حسین فهمیده یکی از این هزاران دانش آموز بسیجی کشور بود که با خلق حماسه ای بزرگ برگ زرینی از تاریخ دفاع مقدس را به خود اختصاص داد. عمل شجاعانه و قهرمانانه او هم موجب افزایش شور و هیجان بیشتر در جبهه های خودی شد و هم فرماندهان ارتش عراق را به وحشت انداخت. آنان که سالها در کلاسهای درس در دانشگاه های نظامی اصول و فنون جنگ را آموخته و تجربیات جنگی و افری داشتند، خود را مغلوب نوجوان سیزده ساله ای دیدند که برای نابودی دشمنان و متجاوزین به ایران اسلامی حاضر به فداکاری و از جان گذشتگی شده بود.

وی با بیان اینکه از جمله ویژگی‌های مهم دوران دفاع مقدس تحمیل شکست بر دشمن متجاوز و تا دندان مسلح بود گفت: در طول دویست سال قبل از شروع جنگ تحمیلی ما سابقه پیروزی در نبرد‌های میان ایران و دیگر کشور‌ها را نداشتیم، اما حاصل جنگ هشت ساله ما پیروزی در برابر دشمن بود و طبعا این مساله باعث افزایش غرور ملی شد.

یادگاری در پایان تاکید کرد: پیروزی ایران در دوران دفاع مقدس تنها دستاوردی بود که بعد از سال‌ها کشورمان بدون از دست دادن حتی یک وجب از خاک خود بدست آورد و عزت و غرورمان را حفظ کردیم.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید