» اقتصاد » در شرایط فعلی باید راه را برای صادرات غیرنفتی باز کنیم/ اقتصاد ما تاب‌آوری لازم را ندارد
اقتصاد - اقتصادی - قوه قضائیه

در شرایط فعلی باید راه را برای صادرات غیرنفتی باز کنیم/ اقتصاد ما تاب‌آوری لازم را ندارد

۷ اسفند ۰۱ 1۰47

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مشکلات اقتصادیی که امروز در کشور ایجاد شده نتیجه عملکرد دیروز و امروز نیست که بتوانیم با یک جلسه مشکل را حل کنیم؛ گفت: این یک واقعیت است که اقتصاد ما تاب‌آوری لازم را ندارد، بلکه اقتصادی است که تحت تأثیر شوک‌های داخلی و خارجی است که اگر از حالت تعادل خارج شود خیلی سخت ممکن است که بتوانیم مجددا آن را به تعادل برگردانیم.

به گزارش جامعه خبری تحلیلی «بهارستان آنلاین» ؛ دکترجعفر قادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سیر صعودی نرخ ارز در کشور، گفت:  در شرایط فعلی منطقی است که به سمت فرصت‌ها برویم؛ همان‌طور که شهید سلیمانی گفتند که در دل این بحران‌ها فرصت‌های زیادی نهفته است. در شرایط فعلی که نرخ ارز اضافه شده است راه را برای صادرات غیرنفتی باز کنیم و خصوصا در حوزه‌هایی که کمبود کالای داخلی ایجاد نمی‌شود، باید اجازه دهیم صادرات انجام شود تا ارز بیشتری وارد کشور کنیم.

قادری با اشاره به اینکه همه به دنبال این هستند تا نقدینگی را از بانک‌ها خارج کنند، توصیه کرد: راه را باید به سمت مولدسازی و عرضه سهام در بخش‌های غیردولتی که می‌تواند جذب نقدینگی داشته باشند، باز کنیم.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید