» اجتماعی » دستگاه های مسئول در حوزه هوای پاک بگویند برای این موضوع چه برنامه ای دارند؟
اجتماعی - اخبار جدید - تهران - جدیدترین اخبار - دولت - شهرداری

دستگاه های مسئول در حوزه هوای پاک بگویند برای این موضوع چه برنامه ای دارند؟

۱۶ آذر ۰۲ 0۰36

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: دستگاه های مسئول در حوزه هوای پاک بگویند برای این موضوع چه برنامه ای دارند و چه میزان اعتبار قرار داده اند؛ اگر برنامه ندارند و اعتبار نگذاشته اند ، وای بر حال آنها!

به گزارش آسمانی نیوز ؛ مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تذکر جلسه گذشته خود در خصوص آلودگی هوا اظهار داشت: این تذکر و نکات مطرح شده ، بر اساس گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی افزود: نکته‌ای اگر هم هست بر اساس این گزارش مطرح کردم و گزارش را امروز در اختیار خبرنگاران و ریاست محترم شورا هم قرار داده‌ام .

پیرهادی ادامه‌داد: دیشب با سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ صحبت کردم و ایشان هم اعلام آمادگی کردند که در صورت دعوت شورای اسلامی شهر تهران در شورا حاضر می شوند و گزارش کمیسیون را در صحن شورای اسلامی با جزئیات قرائت می‌کنند و عمق فاجعه آلودگی هوا را به اطلاع مردم می‌رسانند.

رئیس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: بعد از ارایه این تذکر، برخی که متاسفانه عملکرد مناسبی نداشتند یا اینکه ناکارآمدیشان مشخص شده است، به هیاهو و جنجال و حرکات پوپولیستی روی آورده اند.

وی تاکید کرد: بعضی که وظیفه‌شان این بوده که موارد را پیگیری کنند، این کار را نکرده اند و امروز به جای اینکه پاسخگو باشند فرافکنی می‌کنند .

پیرهادی خطاب به این افراد ، تاکید کرد: امروز شما باید پاسخ مردم را بدهید؛ شما باید بگویید که برای هوای آلوده چه کرده‌اید؟ چرا برخی کارها را انجام نداده‌اید؟ چرا ترک فعل کرده‌اید ؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار داشت: از دستگاه قضایی می‌خواهیم آنها که در این خصوص ترک فعل کردند را پیگیری کند.

وی خاطر نشان کرد: شما اکنون باید در مقام پاسخگویی باشید نه اینکه فرافکنی کنید.

پیرهادی افزود: بنده در تذکر جلسه گذشته خود، نام یک نیروگاه را بیان کردم و گفتم در اطراف شهر تهران قرار دارد و به نیروگاه منتظر القائم اشاره کردم که در استان البرز است و دیگری نیروگاه شهید رجایی است.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این نیروگاه ها در هنگام ناطرازی انرژی و گاز ، وقتی دچار مشکل می شوند ، به سراغ سوخت مازوت می روند.

به گفته وی ، این موضوع در گزارش کمیسیون اصل ۹۰ آمده است و بر اساس گزارش این کمیسیون به این موضوع اشاره کردم که در هنگام ناطرازی انرژی ۱۴ نیروگاه در کشور مازوت می‌سوزانند.

پیرهادی با بیان اینکه با تصویب بودجه، شهرداری تهران را مکلف کردیم که برای سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ سیاهه انتشار را تهیه کند، اظهار داشت: اما واقعا دستگاه‌هایی که متولی این موضوع هستند باید سیاهه انتشار را تهیه کنند.

پیرهادی با تاکید بر اینکه در تذکر خود بر اساس گزارش کمیسیون اصل ۹۰ اشاره کردم که برخی سازمان ها تنها به ۱۰ درصد تعهدات خود در حوزه هوا پاک عمل کرده‌اند، افزود : این موضوع نیز بر اساس گزارش اصل ۹۰ مجلس ارائه شد .

به گفته وی، کمیسیون این افراد را خواست و به طور حضوری از آنان گزارش دریافت کرد و پاسخ وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها منجر به تهیه گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص آلودگی هوا شد.

پیرهادی ادامه‌داد: وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مسئول اگر ناراحت هستند به کمیسیون اصل ۹۰ مراجعه کنند و بگویند چرا گزارشتان به این شکل است.

وی ادامه داد: این سازمان‌های مسئول باید به مردم پاسخ دهند چرا که سال بعد هم در صورت عدم برنامه‌ریزی مناسب، وضعیت همینطور خواهد بود؛ به جای اینکه مسئله را حل کنید و بگویید برای قانون هوای پاک برنامه اجرایی چیست و چقدر بودجه گذاشته اید و این موضوع را به سایر سازمان ها، دستگاه‌ها، رسانه ها و مردم اطلاع‌رسانی کنید، به سایر موضوعات می پردازید ، که متاسفانه نتیجه مناسبی نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران‌ خطاب به سازمان های مسئول تاکید کرد: بگویید برای قانون هوای پاک که مجلسف مصوب کرده، در این سال‌ها برنامه چه بوده و بودجه نیز چه مقدار بوده است؟ و چه مقدار پیشرفت داشته اید ، به نظر می‌رسد در بسیاری از موارد نه برنامه ای دقیق بوده است و نه بودجه‌ای برای آن.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید