» اخبار جدید » دفاع مقدس جزئی از هویت جدانشدنی ملت ایران برای همیشه تاریخ است
اخبار جدید - اصناف - اقتصاد - اقتصادی - تهران - جدیدترین اخبار - دولت

دفاع مقدس جزئی از هویت جدانشدنی ملت ایران برای همیشه تاریخ است

۶ مهر ۰۲ 1۰170

عضو شورای مرکزی حزب خدمتگزاران مستقل ایران اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس ، هشت سال دفاع مقدس را یادآور ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان دانست و افزود: دوران ۸ سال دفاع مقدس، گنجینه ای بی نظیر، ارزشمند و بی پایان و از ماندگارترین حماسه های ملت دین دار، فهیم، با بصیرت و آگاه جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش «آسمانی نیوز» ؛حمید رضا یوسفی فر عضو شورای مرکزی حزب خدمتگزاران مستقل ایران اسلامی با بیان اینکه امسال دفاع مقدس  وارد چهل‌و سومین سالگی خود شده است، اظهار کرد: چهل و سه سال از آغاز یکی از طولانی­‌ترین جنگ­‌های سده اخیر می­‌گذرد. سی و یکم شهریور سال ۱۳۵۹ تا بیست و نهم مرداد سال ۱۳۶۷ تاریخ شروع و پایان جنگ است؛ یعنی هشت سال جنگ و هشت سال تجاوز از سوی دشمنان قسم خورده و هشت سال ایستادگی و مقاومت دلیرانه و مردمی از سوی جبهه انقلاب اسلامی که نهایتاً به پیروزی مطلق ایران اسلامی منجر شد. به همان اندازه که آغاز و شروع جنگ و اقدام به تجاوز از سوی هر کشوری تقبیح شده و مذموم است، دفاع از کیان، تمامیت ارضی، آرمان­‌ها، اعتقادات، باورها و فرهنگ کشور مورد تجاوز قرارگرفته، تحسین­‌شده و قابل‌تقدیر است.

رئیس کارگروه تخصصی پوشاک و چرم فراکسیون اصناف واشتغال مجلس با اشاره به نقش  اصناف در پیروزی انقلاب اسلامی؛ خاطرنشان کرد: تقدیم ۱۱هزار شهید والامقام در حوزه اصناف بیانگر حضور همه جانبه اصناف و بازاریان در دوران دفاع مقدس است.

یوسفی فر با تاکید بر اینکه نقش کلیدی و حمایت مادی و معنوی اصناف در سال‌های پس از انقلاب و دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست؛ تصریح کرد:  متاسفانه تا به امروز هنوز نقش اصناف در دوران دفاع مقدس و سال‌های پس از آن برجسته‌سازی نشده است؛ زیرا اگر اصناف به پشتیبانی جنگ نمی‌آمدند، یگان‌های دفاع مقدس قدرت ادامه جنگ را نداشتند؛ لذا اصناف سهم بسیار زیادی در پیروزی کشورمان در هشت سال دفاع مقدس دارند و البته بسیاری از فعالان این بخش به خیل شهدا و ایثارگران پیوستند.

این رزمنده ی سابق و فعال اقتصادی، اصناف را  سرمایه ای بزرگ برای کشور و به ویژه دفاع مقدس برشمرد و اظهار کرد: وظیفه ما است که با تمام توان حافظ دستاوردهای این افتخار بزرگ باشیم. بدانیم که دفاع مقدس جزئی از هویت جدانشدنی ملت ایران برای همیشه تاریخ شده است و هیچ عاملی نباید در گذر زمان جایگاه آن را کمرنگ کند، و بخش‌های مختلف کشور هر قدر از زوایای منحصر به فرد دفاع مقدس و شجاعت ها و ایثارگری های مردم ایران در آن زمان سخن به میان آورند در مقابل دشمنان سازمان یافته و حقیر جمهوری اسلامی ایران را گریزان تر و مایوس تر خواهند نمود.

وی بازاریان و اصناف را  افسران و فرماندهان واقعی جنگ نرم برشمرد و با بیان اینکه دشمن امروز با جنگ اقتصادی ناجوانمردانه در صدد ضربه به معیشت مردم عزیز کشور و ارکان مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران است ؛ تصریح کرد:  دشمنان تا دیروز حرف از حمله نظامی می‌زدند ولی امروز سخن از فشار اقتصادی بر ملت عزیز ایران به میان می‌آورند.

یوسفی فر در پایان با تاکید بر اینکه  باید ستادی دائمی در تشکل های صنفی جهت پاسداشت و تکریم خانواده شهدا،جانبازان، ایثارگران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در کشور  راه‌اندازی شود ؛ خاطرنشان کرد: بدون شک شهدا وایثارگران اصناف در دوران دفاع مقدس و در امتداد آن شهدا و ایثارگران مدافع حریم و حرم بزرگترین، مؤثرترین و شاخص‌­ترین مؤلفه قدرت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند. سرافرازی و عزت ایران اسلامی در این مقطع حساس، دستاورد و محصول خون‌­های پاک و مطهری است که در جای­‌جای جبهه­‌های غرب و جنوب کشور و در عمق راهبردی نظام در آن‌سوی مرزها بر زمین ریخته اما روی زمین نمانده است. این خون­‌های پاک به برکت اخلاص نهفته در آن به‌خوبی به ثمر رسیده و چون چتری حافظ امنیت و آسایش کشور در جهنم سوزان فتنه‌­­انگیزی­‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار در سطح منطقه و فرامنطقه شده است. بنابراین بزرگداشت یاد و نام همیشگی آن‌ها امری نه صرفاً قدسی که از باب تحکیم پایه‌­های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی و… امری لازم و ضروری است.بنابراین  لازم است تا در فضای پاسداشت دفاع مقدس با ایجاد ستاد دائمی بزرگداشت هشت سال دفاع مقدس در تشکل های صنفی کشور  یاد و نام شهدا،جانبازان و ایثارگران اصناف و همچنین نقش پررنگ بازاریان در پیروزی انقلاب تا به اکنون را برجسته نماییم انشاالله.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید