» اجتماعی » دولت برنامه‌ای برای تعدیل قیمت‌ها ندارد/افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت جواب این تورم را نمی دهد
اجتماعی - حقوق و دستمزد - قوه قضائیه - مازندران

دولت برنامه‌ای برای تعدیل قیمت‌ها ندارد/افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت جواب این تورم را نمی دهد

۳ اسفند ۰۱ 0۰32

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه دولت تا زمانی که مباحث اقتصادی کشور را حل نکند به اهداف خود در سایر حوزه ها نخواهید رسید، گفت: قیمت ارز به صورت نجومی بالا می رود و شاهد افزایش شدید قیمت کالاهای اساسی هستیم تیم اقتصادی دولت ضعیف است و نمی‌تواند بر معضلات جامعه فائق آید بنابراین دولت باید به وظیفه اصلی خود که حل و فصل موضوعات اقتصادی کشور است باز گردد.

به گزارش جامعه خبری تحلیلی «آسمانی نیوز» ؛ علی بابایی کارنامی در رابطه با عملکر دولت در سال ۱۴۰۱ در حوزه حقوق و معیشت جامعه، اظهار داشت: در حوزه اجتماعی اقدامات خوبی از جمله توجه به اقشار ضعیف جامعه و سیاست‌های اعلامی در حد شعار را شاهد بودیم ولی چون دولت در حوزه اقتصاد بد عمل می کند، طبیعی است که این عملکرد بد تاثیر خود را بر سر سفره مردم گذاشته است؛ اهداف اقتصادی دولت در حد شعار باقیمانده است و تیم اقتصادی دولت ضعیف است و نمی‌تواند بر معضلات جامعه فائق آید بنابراین دولت باید به وظیفه اصلی خود بازگردد که حل و فصل موضوعات اقتصادی کشور است.

وی افزود: دولت تا زمانی که مباحث اقتصادی کشور را حل نکند به اهداف خود نمی رسد و هر چقدر بگوید که می خواهد طبقات ضعیف جامعه را کمک کند اما نمی تواند. قیمت ارز به صورت نجومی بالا می رود و شاهد افزایش شدید قیمت کالاهای اساسی هستیم و دولت برنامه‌ای برای تعدیل قیمت‌ها ندارد؛ بنابراین نیاز است علاوه بر کنترل تورم، حقوق و دستمزدها هم مطابق با واقعیات جامعه افزایش یابد و اگر مسئولین به دنبال این هستند که سفره‌های مردم بیش از این کوچک نشود لازم است سیاست هایی که اتخاذ می کند با واقعیات جامعه همخوانی داشته باشد.

آقای بابایی کارنامی در رابطه با افزایش حقوق ها در کمیسیون تلفیق، گفت: حداقل حقوقی که در کمیسیون تلفیق تصویب شد،۲۰ درصد بود که حقوق کارکنان به ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان می رسد اما من مخالف این میزان هستم. من معتقدم با توجه به شرایط تورمی و بی ثباتی در حوزه اقتصاد، افزایش ۲۰ درصدی جواب این تورم را نمی دهد اما اگر ثباتی را در اقتصاد شاهد بودیم افزایش ۲۰ درصدی قابل قبول بود بنابراین آثار افزایش ۲۰ درصدی حقوق قطعا در حوزه کارگری هم تاثیر خود را خواهد گذاشت.

وی افزود: امیدواریم در صحن علنی با حمایت های نماینده ها این رقم تغییر کند چرا که کمیسیون اجتماعی افزایش ۳۰درصدی را مبنا قرار داده بود، البته ما اعتقاد داریم که حقوق های زیر ۲۰ میلیون باید ترمیم بیشتری شود ضمن اینکه عده ای از نمایندگان پیشنهادهای رفاهی را مطرح کردند یعنی موضوعات رفاهی را جاگزین مزد کنند که باید منتظر تصمیم نمایندگان در صحن علنی باشیم.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس بیان داشت: کارگران متولی مستقیمی ندارند در بسیاری از موارد کارفرما برای تامین هزینه ها با مشکل مواجه است و نمی‌تواند تسهیلات لازم را در اختیار آنها قرار دهد. اما کارمندان وزارت نفت یا اموزش و پرورش متولی دارند و به دنبال این هستند که برای خودشان مقبولیتی کسب کنند بنابراین مجبور هستند به کارمندان خود بهاء دهند. باید برای کارگران ردیف جدیدی باز کرد. مثلا تبصره ۱۶ تسهیلات را به گروه هدف که بهزیستی و کمیته امداد هستند، پرداخت می کند.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید