» سیاست » احزاب و شخصیت ها » دکتر قالیباف در همایش «مبنا»:کسانی باید به مجلس راه ییابند که دغدغه و توان حل مساله را داشته باشند زیرا کشور نیازمند تحول است
احزاب و شخصیت ها - اخبار جدید - تهران - جدیدترین اخبار - دولت - سیاست - سیاسی

دکتر قالیباف در همایش «مبنا»:کسانی باید به مجلس راه ییابند که دغدغه و توان حل مساله را داشته باشند زیرا کشور نیازمند تحول است

۴ آبان ۰۲ 2۰94

رئیس مجلس شورای اسلامی عصر پنج شنبه ۴ آبان ماه در همایش انتخاباتی مبنا گفت: باید سهم‌خواهی را حرام بدانیم. کسانی باید به مجلس راه یابند که دغدغه و توان حل مساله را داشته باشند زیرا کشور نیازمند تحول است.

به گزارش «آسمانی نیوز»،دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در اولین همایش ۴ هزار نفری مبنا در مرقد مطهر امام خمینی(ره) اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست این است که اهمیت انتخابات و مشارکت را به عنوان یک رسالت و وظیفه مهم و یک مجاهدت و موضوع مهم ملی بدانیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هدف اصلی همایش مجمع بیداری نیروهای انقلاب ، مشارکت و دوم وحدت جبهه انقلاب است و باید این وحدت ماموریت داشته باشد، گفت: ماموریت این همایش باید همدلی، کارآمدی و قدرت حل مسلئه باشد.

وی افزود: امروز یکی از مشکلات ما عدم حل مسئله به دلیل عدم وحدت، همدلی و انسجام است.

قالیباف با بیان اینکه یکی از عناصر مشارکت رقابت است، گفت: هدف ما موضوع رقابت نیست و برای مشارکت، وحدت، همدلی، کارآمدی و قدرت حل مسئله کنار یکدیگر جمع شده‌ایم.

رییس مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چالش اصلی مشارکت چیست، افزود: نباید رقابت در سهم خواهی داشته باشیم و باید یک چشم انداز روشن داشته باشیم.

قالیباف افزود: امروز برای پیشرفت کشور نیازمند تحول هستیم.

 

اسراییل به نابودی نزدیک است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: عظمت طوفان الاقصی استاندارد، تراز حرکت‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی در سطح بین‌المللی منطقه‌ای و ملی همه را تغییر داد.

قالیباف افزود: هر تهدیدی را باید به قبل و بعد از این‌ عملیات تقسیم‌ کنیم . همانطور که رهبر انقلاب فرمودند هرگز این زخم ها قابل ترمیم نخواهد بود.

وی با بیان اینکه این رژیم در ۷۵ سال خود چه راهبرد و دکترینی داشته است، افزود: اسرائیل روزگاری ادعا می‌کرد هر جنبده‌ای هر اقدامی انجام دهد از لحاظ اطلاعاتی در سیطره من است و قدرت بازدارندگی دارم و در بیرون از سرزمینم ‌با دشمنانم‌ می‌جنگم و از گنبد آهنین می‌گفت اما خداوند اینگونه مقرر کرد که همه این‌ها باهم در مقابل رزمندگان اسلام و فلسطینیانی که مظلوم بودند اما به برکت انقلاب اسلامی عزت پیدا کردند، فرو ریخت.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز باید محکم باشیم و اراده و به مردم احترام بگذاریم چرا که مردم ستون‌های انقلاب هستند.

قالیباف با بیان اینکه ایمان به سنت‌های الهی و حضور مردم در صحنه قطعا قدرت آفرین است، گفت: سال گذشته و در همین زمان رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها می‌گفتند انقلاب اسلامی‌ تا دو هفته آینده فرو خواهد پاشید اما امروز می‌بینیم اسرائیل به نابودی نزدیک است.

درون جبهه انقلاب رقابت داشته باشیم اما اختلاف نه

وی با بیان اینکه در کشور آنطور که باید قدرت حل مساله نداریم، تصریح کرد: مخالف رقابت نیستم و یکی از عناصر مشارکت را رقابت می‌دانم اما امروز برای وحدت و همدلی جمع شده‌ایم؛ اشکالی ندارد در درون جبهه انقلاب رقابت داشته باشیم اما نه اختلاف. باید انسجام داشته باشیم.

رییس مجلس که در همایش مبنا سخن می گفت با تاکید بر اینکه باید یک چشم انداز روشن برای پیشرفت کشور داشته باشیم، گفت: نسبت به گذشته قصد ندارم انتقاد کنم و هیچوقت هم از دولت‌های قبلی انتقاد نکرده‌ام بالاخره در ۴۵ سال گذشته قوه مجریه و مقننه دست جریانات مختلف بوده و باید تلاش کنیم تصویری درست توام با باورپذیری از جریانات داشته باشیم.

وی با اشاره به قانونگذاری‌ها و سایر اقدامات تاکید کرد: نیازمند این هستیم که مردم تاثیر را ببینند و اثر اقدامات چه دولت و چه مجلس زمان‌بر است. باید مدیریت و برنامه ریزی کنیم و حل مساله را با برنامه هفتم پیش ببریم.

قالیباف با بیان اینکه جبهه انقلاب وظیفه دارد در هر شهرستان و استان هم افزایی ایجاد کند، تصریح کرد: باید سهم‌خواهی را حرام بدانیم؛ کسانی باید به مجلس راه ییابند که دغدغه و توان حل مساله را داشته باشند زیرا کشور نیازمند تحول است.

وی خاطرنشان کرد: اگر قالیباف قصد سهم خواهی داشت در دوره قبل ظرفیت بیشتری وجود داشت. دغدغه‌ای جز حل مشکل مردم نداریم.

رییس مجلس با تاکید بر اینکه نمایندگان و مسؤولان باید کارآمد، دلسوز و موثر باشند، اظهار داشت: مجلس باید با روحیه دوران دفاع مقدس کار کند که در این خصوص از مجلس یازدهم دفاع می‌کنم و باید برنامه هفتم را دقیق پیش ببریم و تحول ایجاد کنیم.

قالیباف عنوان کرد: پس از دوران دفاع مقدس، در همه مسؤولیت‌هایی که حضور داشتم به جوانان باور قلبی داشتم و همیشه دوست داشتم با جوانان کار کنم چون با همه وجودم ایمان دارم که این تحول باید به دست جوانان اتفاق بیفتد البته قدر باتجربه ها را نیز بشناسند و آنها را آیینه تمام نمای تجربه خود بدانند.

وی با بیان اینکه جوانان با علم و دانش و حرکت و بندگی خالصانه می‌توانند تحول ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: من شما جوانان را رهروان امام راحل و سربازان امام خامنه‌ای و خدمتگذاران صادق به مردم می‌دانم.

پایان پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید