» اخبار جدید » ردپای کلیدواژه‌های نئولیبرالی در برنامه‌های وزیر
اخبار جدید - البرز - جدیدترین اخبار - دولت

ردپای کلیدواژه‌های نئولیبرالی در برنامه‌های وزیر

۱۱ تیر ۰۲ 0۰39

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت مدیری موفق در یک بنگاه بزرگ صنعتی است اما در کلید واژه‌هایی که در برنامه‌های خود تاکید داشته است نشان می‌دهد که تفکر ایشان شباهت زیادی با تفکر اقتصاد سرمایه داری دارد.

به گزارش «آسمانی نیوز» ، مهدی عسگری نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره بررسی صلاحیت علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت؛ بیان کرد: آقای علی آبادی یک مدیر موفق در یک بنگاه بزرگ صنعتی است اما اکنون راجع به یک مسند مهم یعنی حکمرانی صنعت، معدن و تجارت صحبت می‌کنیم. آیا لزوما موفقیت در یک بنگاه بزرگ صنعتی با همان طرز کار در مسند وزارت صنعت نیز کارساز خواهد بود؟ این دو جایگاه با هم تفاوت دارد.

وی در ادامه گفت : وزیر پیشنهادی صمت در برنامه‌هایی که ارائه کرده‌اند، به کلیدواژه‌هایی مانند ارز تک نرخی (به قیمت بازار) ، حذف قیمت‌گذاری دستوری، و هدفمند کردن یارانه‌های پنهان اشاره نموده است که این موارد مشابه تفکرات اقتصاد،سرمایه‌ داری و نئولیبرالی است درحالی که شاهد تبعاتی که در طول سه دهه‌ی گذشته توسط این جریان به اقتصاد ایران تحمیل شده، هستیم.

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع در انتقاد به سیاست تک نرخی شدن قیمت ارز براساس نرخ بازار آزاد گفت: آیا اصلا بازار واقعی ارز در کشور داریم؟ این بازار سیاهی که هر روز در حال متلاطم کردن قیمت ارز می‌باشد، صلاحیت مرجع شدن دارد؟

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان گفت : در علم اقتصاد مداخله‌ی دولت در شرایط شکست بازار ضروری است بویژه در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم کنونی که ما با آن مواجهیم.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید