» جدیدترین اخبار » روایت‌های مادرانه از مادر شهیدان فرجوانی
جدیدترین اخبار - شهدا - صفحه اصلی - کانون های خدمت رضوی شهرستانهای استان تهران

روایت‌های مادرانه از مادر شهیدان فرجوانی

۱۱ دی ۰۲ 3۰74

 

مادر شهیدان اسماعیل و ابراهیم فرجوانی از ایثارهای فرزندان شهیدش و جانبازی دخترش در دوران دفاع مقدس روایت‌هایی مادرانه‌ای در مراسم گرامیداشت دهه بصیرت شهرقدس تعریف کرد.

به گزارش آسمانی نیوز، مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی ماه و چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مردم ولایی شهرقدس و جمعی از خانواده معظم شهدا در مسجد جامع صاحب الزمان(عج) شهرک کاووسیه برگزار شد.

مادر شهیدان فرجوانی در این مراسم به ازخودگذشتگی‌ها و ایثار رزمندگان، جانبازی دخترش در بمباران هوایی سال ۱۳۵۹ در مسجد جوادالائمه اهواز و همچنین جایگاه والای زن در خانواده و جامعه و نقش مادران در امانتداری را اینگونه روایت کرد: «مادر قهرمان پرور است و منزلتی که خداوند به بانوان داده است باید آن را با عمل به فرمایشات و دستورات الهی حفظ کرد و از صبر حضرت زینب(س) و سرافرازی مادران شهدا الگو بگیریم.

اسماعیل بعد از ابراهیم به شهادت رسید و در دوران جنگ تحمیلی مجروحیت‌های متعددی بر او وارد شد و پیش از رفتن نشانه‌هایی از شهادت و مفقود شدنش را داده بود. اسماعیل ۱۹ سال و ۷ ماه در جزیره ام‌الرصاص عراق مهمان ماند و سپس پیکرش با یک تکه استخوان و پلاک به کشور بازگشت.
جوانان ایران فرزندان شهید سلیمانی هستند و از راه شهیدان پیروی می‌کنند و در این کشور قهرمانان زیادی رشد و پرورش یافته و تقدیم نظام شده‌اند».

شهید اسماعیل فرجوانی در خانواده‌ای مؤمن و متعهد در ششم آبان ۱۳۴۱ دیده به جهان گشود و دوران کودکی وی با تحصیل و انس با قرآن سپری شد. در دوران جبهه حماسه‌های بی‌نظیری را در عملیات گوناگون از خود برجای گذاشت که می‌توان به شکست محاصره آبادان و عملیات کربلای ۴ در سال ۱۳۶۵ اشاره کرد.

اسماعیل فرجوانی در طول دوران جبهه، هشت مرتبه مجروح شد و دست راستش را در عملیات بدر از دست داد اما باز هم وقتی که بهبود یافت در جبهه ماند و پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش در راه اعتلای اسلام، در عملیات کربلای چهار و در چهارم دی ماه ۱۳۶۵، توسط دشمن، مورد اصابت تیر قرار گرفت و پیکر مطهرش در آن سوی آبهای اروند رود باقی ماند و پس از سال‌ها به وطن بازگشت و در سال ۱۳۸۱ در بهشت شهدای اهواز آرام گرفت.

شهید ابراهیم فرجوانی دهم دی‌ماه ۱۳۴۳ متولد شد و پس از عزیمت به جبهه در عملیات طریق‌القدس که اولین حرکت رزمی رزمندگان اسلام بود، در تاریخ نهم آبان ۱۳۶۰ به مقام شهادت رسید.

انتهای پیام/خبرنگار سیده طیبه عزتی

به این نوشته امتیاز بدهید!

فاطمه شمس دبیر تحریریه کانون خدمت رضوی

  • ×

    با ما در ارتباط باشید