» اخبار جدید » سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد:تکمیل کریدور شمال-جنوب موقعیت ژئوپلیتیکی ایران را تثبیت خواهد کرد
اخبار جدید - امنیت ملی - تهران - جدیدترین اخبار - دولت - مجلس شورای اسلامی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد:تکمیل کریدور شمال-جنوب موقعیت ژئوپلیتیکی ایران را تثبیت خواهد کرد

۱۷ آذر ۰۲ 4۰87

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در شرایطی که تحریم‌های یکجانبه و غیر قانونی آمریکا در تجارت ما با برخی کشورها موانعی ایجاد کرده، اما تاثیری بر روابط ایران و روسیه ندارند.

به گزارش آسمانی نیوز ؛ «ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به مسکو اظهار کرد: سفر رئیس‌جمهور کشورمان به روسیه می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای تثبیت روند ارتقای روابط ایران و روسیه باشد؛ ایران و روسیه در حال حاضر در مناسبات بین‌المللی، رویکرد چندجانبه‌گرایی را دنبال می‌کنند و به دنبال تقویت این رویکرد هستند؛ از این لحاظ دو کشور اشتراکات سیاسی خوبی در موضع‌گیری‌های بین‌المللی و مسائل منطقه‌ای دارند.

وی افزود: روند توسعه روابط ایران و روسیه در حوزه‌های اقتصادی و اجرایی هم آغاز شده است اما نیازمند تزریق انرژی بیشتری است تا این روابط به نتیجه مطلوب خود برسد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ما روابط راهبردی و چند جانبه با روسیه داریم، گفت: در سازمان‌های بین‌المللی مانند شانگهای، بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا همکار روسیه هستیم و با اینکه با هدف‌گذاری صورت‌گرفته در زمینه تقویت روابط اقتصادی با مسکو یعنی رسیدن به ۱۰ میلیارد دلار تجارت دوجانبه فاصله داریم، اما در مسیر افزایش تجارت خارجی قرار داریم.

عمویی با اشاره به اهمیت کریدور شمال – جنوب گفت: یکی از حوزه‌های کاری ما، بحث مشارکت روسیه در تکمیل کریدور شمال-جنوب و قطعه خط آهن رشت-آستارا است که تکمیل این کریدور، موقعیت ژئوپلیتیکی ایران را تثبیت خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در شرایطی که تحریم‌های یکجانبه و غیر قانونی آمریکا در تجارت ما با برخی کشورها موانعی ایجاد کرده، اما به جهت آنکه روسیه هم از این لحاظ وضعیتی مشابه ایران دارد، تحریم‌ها تأثیری بر روابط دو کشور ندارند؛ بر این اساس باید با نگاه مبتنی بر منافع دوجانبه، همکاری با روسیه را پیش ببریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سفر آقای رئیسی به روسیه کمک می‌کند تا روند پیش‌رو و تقویت همکاری‌های دوجانبه، تحت نظارت رؤسای دو کشور و با سرعت بیشتری به جلو حرکت کند.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید