» اجتماعی » سیاست های پوپولیستی توسعه غرب تهران
اجتماعی - احزاب و شخصیت ها - استان ها - استانها - اصناف - اقتصاد - اقتصادی - تهران - جدیدترین اخبار - جوانان - دولت - راه و شهرسازی - سیاست - شهرداری - صفحه اصلی - فرهنگی - مجلس شورای اسلامی

سیاست های پوپولیستی توسعه غرب تهران

۱۶ شهریور ۰۲ 2۰179

محمد امین امین زاده :

هر چقدر به ایام انتخابات نزدیک می شویم سیاست های پوپولیستی یا پوپولیسم سیاسی رونق پیدا می کند. این رویکرد نه تنها خودفریبی است بلکه در نهایت نظام سیاسی را با چالش روبرو می سازند. پوپولیسم در همه اشکال و مظاهرش، امری ناپسند است و بایستی با آگاهی سیاسی و سیاست آگاهی بخش، کسی جرأت طرح برخی پیشنهادات عوام گرایانه ندهد.
اخیر از سوی برخی افراد که عرصه سیاسی را در ایام انتخابات تنگ می بینند و یا دچار کم کاری در مسئولیت خود هستند طرح استان تهران غربی را می دهند. این پیشنهاد حتی اگر بپذیریم پیشنهاد خوبی است اما از سوی کسانی مطرح می شود که از حل اساسی ترین و زیر بنایی ترین مشکل غرب تهران به ویژه شهریار، قدس و ملارد که مترو یا قطار است عاجز مانده اند. هر روز چندین نفر بدلیل نداشتن چنین زیرساختی، گرفتار ترافیک شدید و یا در تصادفات و … کشته می شوند.
کارنامه هر مسئولی با حل مشکلات اساسی که خواسته عموم است سنجیده می شود نه با طرح های عوام گرایانه تکراری.
اکنون زمان آن فرا رسیده است که با قدرتمندسازی و تقویت زیرساختهای اساسی غرب تهران، اول جان هموطنان عزیز را نجات دهیم بعد در مرحله دیگر، طرح های آرمانگرایانه را در وقت مقتضی خود طرح و زمینه سازی کنیم تا در صورت فراهم شدن همه شرایط، به سمت اجرایی شدن آن حرکت کنیم. احصا و امکان سنجی مشکلات غرب تهران، خواسته عمومی است که بایستی با خواسته مسئولان تلاقی معناداری پیدا کند. در این صورت، توسعه پایدار و پایداری توسعه در غرب تهران اتفاق می افتد‌.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 1.50

محمد امین امین زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید