» اخبار جدید » شعار رسمی سه‌دهه اخیر اصلاح‌طلبان «رد صلاحیت» است
اخبار جدید - تهران - جدیدترین اخبار - دولت - سیاسی

شعار رسمی سه‌دهه اخیر اصلاح‌طلبان «رد صلاحیت» است

۶ آذر ۰۲ 0۰45

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: جریان اصلاحات با اطلاع از ریزش حامیان خود، نمی‌خواهد ریسک کرده و وارد انتخابات شود. چرا که ترس از تکرار حوادث ۹۸ دارند.

به گزارش «آسمانی نیوز» ؛ محمدصادق کوشکی کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه مشکل اساسی اصلاحات این است که بدنه این جناح دچار ریزش جدی شده است؛گفت:  کسانی که روزگاری صندوق‌های رای را با نام اصلاح‌طلبان پر می‌کردند، از این جناح عبور کرده‌اند. یعنی دیگر اصلاحات را نماینده خود نمی‌د‌انند. این بزرگ‌ترین مانع اصلاحات است.

وی اظهارداشت: در انتخابات سال ۱۳۹۸ مجلس (تهران) نشان داد که از دو لیست اصلاح‌طلبان استقبالی نشد. نفر اول اصلاح‌طلبنان که در هر دو لیست بود، ۸۰ هزار رای آورد. در حالی که نفر اول برنده تهران بیش از یک میلیون رای داشت.

وی افزود: جریان اصلاحات با اطلاع از ریزش حامیان خود، نمی‌خواهد ریسک کرده و وارد انتخابات شود. چرا که ترس از تکرار حوادث ۹۸ دارند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: در خصوص حضور و عدم حضور در انتخابات اختلاف نظر بسیار جدی در جناح اصلاحات وجود دارد. بخشی قائل به حضور حتی با نتیجه شکست، برخی نیز قائل به عدم شرکت برای فرار از پایان عمر سیاسی خود می‌کنند.

وی ابرازداشت: تنها امید جناح اصلاحات به چهره‌های جوان، گمنام و بدون سابقه سیاسی است که در شهرستان‌ها نامزد شده‌اند و مشکلی برای تایید صلاحیت ندارند. اگر بتوانند وارد مجلس شوند، گرایش سیاسی خود را نشان خواهند داد.

کوشکی گفت: جناح اصلاحات مایل نیست این سرمایه‌گذاری را آشکار کند. حتی ممکن است رد و انکار هم کنند. اما تجربه‌های گذشته نشان داده از این شیوه استفاده زیادی می‌کنند.

وی اظهارداشت: بیش از سه دهه است که اصلاح‌طلبان بحث رد صلاحیت‌ها را مطرح‌می‌کنند. نمی‌توانیم انتخاباتی را در سی سال پیدا کنیم که به این موضوع اعتراض نکرده باشند.

کوشکی تاکید کرد: رد صلاحیت‌ها شعار رسمی اصلاح‌طلبان در سه دهه اخیر است و حتی زمانی که پیروز هم می‌شدند، این بحث را مطرح می‌کردند. اگر غیر از این بود باید تعجب می‌کردیم.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید