» اخبار جدید » شُل حجاب،کم حجاب یا بی حجاب حتما نمی تواند ضد انقلاب باشد و حرکت آنها را ضد انقلابی بدانیم
اخبار جدید - جدیدترین اخبار - دولت - فرهنگی - فرهنگی، هنری - مجلس شورای اسلامی

شُل حجاب،کم حجاب یا بی حجاب حتما نمی تواند ضد انقلاب باشد و حرکت آنها را ضد انقلابی بدانیم

۲۹ خرداد ۰۲ 1۰69

 نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در خصوص سرانجام لایحه حجاب گفت: درحال حاضر لایحه حجاب  به کمیسیون قضایی ارسال شده و ما در سامانه گذاشته ایم تا نمایندگان نظرات خود را بنویسند و بنا داریم سه روز تمام روی لایحه حجاب کار کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آسمانی نیوز» ؛ حجت الاسلام دکتر حسن نوروزی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه در این لایحه به مامورین نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط، اختیاراتی داده شده که اگر پیش‌ از این تحت امر مقام قضائی بودند، امروز خودشان قاضی، مجری حکم و مأمور هستند؛ خاطرنشان کرد: فعلا این حرف ها نیست. حجاب قبل از همه چیز یک مسئله شرعی ،فرهنگی و اعتقادی است ،بر این اساس ما موظف هستیم طبق قوانین اسلام نسبت به حجاب عمل کنیم و چون کشور ما اسلامی است و در تمام قوانین کشور طبق اصل ۴ قانون اساسی حاکمیت اسلام حاکم است و ما موظف هستیم به قانون اسلام عمل بکنیم ، یکی از مسائل مربوط به قانون اسلام بحث قانون مجازات اسلامی است که مجلس شورای اسلامی نوشته،شورای نگهبان شرعیت و حاکمیت قانون اساسی را بر آن تایید کرده و ماده ۶۳۸ قانون مجازات در تبصره آن نسبت به حجاب اهمیت قائل شده است که باید مورد توجه قرار بگیرد، به هر روی فکر می کنم در این لایحه همه دستگاه ها موظف باشند به وظیفه شرعی، فرهنگی و قانونی خودشان عمل کنند. حجاب یک مسئله ای نیست که فقط نیروی انتظامی در آن عمل کند، حجاب مسئله ای است که وزارت آموزش و پرورش در آن یک وظیفه دارد هم نسبت به فرهنگ سازی و هم نسبت به پیشگیری های لازم. وزارت آموزش عالی، وزارت بهداشت، وزارت کشور و همه سازمان ها و نهاد ها باید نسبت به فرهنگ سازی وتبیین اهمیت آن و هم بیان مسال بازدارندگی آن اقدام کنند. بنابراین وظیفه یک نهاد و ارگان نیست که بگوییم همه چیز دست نیروی انتظامی است.

وی با تاکید بر اینکه همه چیز در دست نیروی انتظامی نخواهد بود و  جریان لایحه حجاب یک چیز گسترده و کلی است و فقط درمان نیست، پیشگیری دارد؛ تصریح کرد:  فرهنگ سازی، تبیین و در مجموع اینکه باید در این موضوع بحث های گوناگون مورد بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به انتقاد بسیاری  از نمایندگان به این لایحه مبنی بر اینکه قدرت بازدارنگی لازم را ندارد، گفت: به هر حال با توجه به جلسه دکتر قالیباف با خبرگان فرهنگی، علمی وحقوقی کشور، تقریبا برای ما یک نقشه راه درستی بطرز نانوشته تبیین شده است که ما بر اساس آن نقشه راه، خودمان را موظف می دانیم قانونی بنویسیم که همه جانبه نگر باشد ،یعنی در آن هم پیشگیری باشد ،هم درمان باشد و هم تکلیف وسیع حاکمیتی و اسلامی باشد.

 نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه من فکر نمی کنم اینگونه باشد که هرکس روسری خود را بردارد، ضد انقلاب است؛ خاطرنشان کرد :در مجموع من فکر نمی کنم لزوما هرکسی که مثلا شُل حجاب،کم حجاب و یا بی حجاب است حتما می خواهد ضد انقلاب باشد و حرکت خود را ضد انقلابی بداند.نه. من فکر می کنم ان‌شاالله با تجاربی که ما در حوزه حقوقی داریم آنچه که کمیسیون ما ارائه خواهد داد پُر پیمان و کامل خواهد بود.

حجت الاسلام نوروزی درباره گفته فرمانده انتظامی مازندران مبنی بر اینکه باید گردن بی حجاب ها را  بشکنیم  و آیا این شدت و حدت موجب ناراحتی مردم نمی شود؟گفت: سخنان این فرمانده انتظامی مربوط به خودشان است و باید خودشان پاسخ دهند. بنده فرمانده نیروی انتظامی نیستم، بنده حقوقدان هستم و براساس مسائل حقوقی حرف می زنم.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید