» اخبار جدید » رییس مجلس شورای اسلامی : طوفان الاقصی نمونه‌ای از اعتماد و اعتقاد به فرهنگ جهاد و شهادت است
اخبار جدید - جدیدترین اخبار - دولت - سیاسی - مجلس شورای اسلامی

رییس مجلس شورای اسلامی : طوفان الاقصی نمونه‌ای از اعتماد و اعتقاد به فرهنگ جهاد و شهادت است

۲۱ مهر ۰۲ 1۰97

رییس مجلس شورای اسلامی؛ گفت: موضوع فلسطین نمونه‌ای از سنت‌های الهی و اعتقاد به فرهنگ جهاد و شهادت است. طوفان الاقصی نشان داد رژیم صهیونیستی یک ارتش کاریکاتوری است.

به گزارش«آسمانی نیوز» ، دکتر محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در یادواره شهدای باغ فیض و ۵ شهید گمنام، گفت: موضوع فلسطین و طوفان الاقصی نمونه‌ای از سنت‌های الهی است و نمونه اعتماد و اعتقاد به فرهنگ جهاد و شهادت است.

دکتر قالیباف گفت: از حادثهٔ شکل‌گیری رژیم منحوس صهیونیستی، که نطفه‌اش در پایان جنگ جهانی دوم و با حمایت انگلیس و آمریکا در شورای امنیت گذاشته شد، تا حدود ۳۰ سال بعد که انقلاب ما به پیروزی رسید، یعنی در دهه ۵۰ تا دهه ۷۰ میلادی هرچه زمان گذشت مردم فلسطین و جریان فلسطین سیر نزولی طی کردند و کشور‌های اسلامی و عربی یکی پس از دیگری در مقابل این رژیم صهیونیستی تسلیم شدند. ولی با پیروزی انقلاب اسلامی روحی تازه به کالبد فلسطین و مردم فلسطین دمیده شد.

وی با بیان این که فلسطین بعد از انقلاب اسلامی موضوع اول جهان اسلام شد، افزود: بعد از اعلام روز قدس توسط امام، فلسطین موضوع اول جهان اسلام شد. انقلاب اسلامی و فرهنگ قرآن، این جامعه را روز به روز مستحکم‌تر کرد، مردمی که در غزه مبازه می‌کنند و در محاصره کامل هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته شاهد بودید چگونه بعضی دولت‌ها تسلیم می‌شدند و چگونه رژیم صهیونیستی رجز خوانی می‌کرد، ولی در این یک هفته جوانان فلسطین نشان دادند که رژیم صهیونیستی یک دروغ بزرگ است.

قالیباف در ادامه با بیان این که طوفان الاقصی نشان داد رژیم صهیونیستی یک ارتش کاریکاتوری است، گفت: این حرکت وقیام جوانان فلسطین نشان داد رژیم صهیونیستی یک ارتش کاریکاتوری است. خجالت همین بس که همه از مقابل رزمندگان اسلامی و فلسطینی ما فرار کردند و حاضر به جنگیدن نشدند

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جوانان فلسطینی ما در اوج غافلگیری چنین عملیاتی را انجام دادند، خطوط رژیم صهیونیستی را در هم شکستند و آن‌ها را به اسارت گرفتند خجالت از این بالاتر که از ترس در یک پایگاه هوایی هواپیمای مدرن را بر تریلی سوار کردند و بردند، رژیم صهیونیستی نشان داد یک ارتش پوشالی است.

وی افزود: امروز همه به این رسیدند رژیم صهیونیستی در یک پادگان اجاره‌ای فعالیت می‌کند و به زودی باید از منطقه برود. در سال‌های گذشتنه دیدیم که ۵ دولت عوض کردند و این ناشی از بی ثباتی آن‌ها است.

دکتر قالیباف با بیان اینکه فلسطین نشان داد امنیت رژیم صهیونیستی پوشالی است، گفت: امروز مجاهدین فلسطین نشان دادند امنیت رژیم صهیونیستی پوشالی است و همه مردمش فهمیدند دیگر امنیت ندارند و موج کوچ شروع شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این عملیات نشان داد پیروزی در یک قدمی مجاهدان فلسطینی است، هر میزان که قدرت رژیم صهیونیستی در این عملیات کمتر شد اراده جبهه مقاومت برای پیروزی بیشتر شده است.

دکتر قالیباف در ادامه گفت: سرمایه اصلی مقاومت، فرهنگ جهاد است و این را مدیون شهدای مدافع حرم و جهان اسلام هستیم. این مقاومت است که به ما عزت و شرف و پیشرفت می‌دهد، در هر محیطی باید فرهنگ جهاد و مقاومت را سر دست گرفت و پیشرفت ما را تضمین خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوم خرداد و فتح خرمشهر، گفت: سوم خرداد و فتح خرمشهر آغاز فرهنگ مقاومت و ایستادگی بود و این عملیات مختص یک جغرافیا نبوده و غزه و خرمشهر منطق جهانی از انقلاب اسلامی است. ما نباید مردم را فراموش نکنیم، در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس مردم حضور داشتند که این موفقیت‌ها حاصل شد.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید