» اجتماعی » عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: قطعاً صنعت دارو در حال ورشکستگی است
اجتماعی - اخبار جدید - جدیدترین اخبار - خانه و خانواده - دولت - کمیسیون بهداشت و درمان مجلس - لرستان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: قطعاً صنعت دارو در حال ورشکستگی است

۹ شهریور ۰۲ 0۰108

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ان‌شاءالله مسئولانی که مسئول این موضوعات هستند و توجه نمی‌کنند، خودشان و بچه‌هایشان گرفتار بیماری بشوند تا بفهمند کسی که بیماری سرطان دارد و برای تهیه دارو‌ها باید ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کند چه حالی دارد و چه می‌کشد.
به گزارش«آسمانی نیوز» ؛ دکتر یحیی ابراهیمی نماینده دلفان و سلسله و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه متاسفانه دولت چشم بینا و گوش‌شنوایی برای دیدن و شنیدن واقعیت‌ها ندارد و دلش می‌خواهد اقتصاد کشور دستوری اجرا شود، گفت:  اقتصاد اصلاً نباید دستوری باشد زیرا مولفه‌های خاص خودش را دارد.

وی وضعیت در حوزه غذا و دارو را هم مانندبقیه حوزه‌ها و مخصوصاً حوزه‌های اقتصادی دانست و اظهار کرد: حوزه عذا و دارو جدا از این‌ها نیست. در طول دو سه سال اخیر بار‌ها و بار‌ها به دولت‌مردان، رییس جمهور، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی تذکر داده‌ایم که مشکلات صنعت دارو با اقتصاد دستوری امکان‌پذیر نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه خیلی از شرکت‌های بزرگ دارویی در حال متوقف کردن تولید دارو هستند، خاطرنشان کرد: امروز دولت به شرکت های بزرگ دارویی نه پولی برای وارد کردن مواد اولیه می‌دهد و نه وام در اختیارشان می‌گذارد و نه اجازه می‌دهد قیمت‌گذاری بر اساس بهای تمام شده انجام بشود. قطعاً صنعت دارو در حال ورشکستگی است.

ابراهیمی با بیان اینکه رییس جمهور باید متوجه کار خطرناکی که خودش هم متوجه نیست، باشد؛ گفت: طی چند روز گذشته یک جلسه‌ای در کمیسیون بهداشت و درمان با حضور مدیران بانک مرکزی، سازمان برنامه‌وبودجه، معاونت غذا و دارو و سندیکای صنعت تولید دارو داشتیم و باز هم این موارد را گوشزد کردیم، ولی مثل همیشه گوش شنوایی نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه کمیسیون بهداشت و درمان نامه ای به رهبر فرزانه انقلاب و رییس جمهور ارسال و خطراتی که متوجه صنعت دارو است را گوشزد کردها ند؛ اظهار کرد: ان‌شاءالله مسئولانی که مسئول این موضوعات هستند و توجه نمی‌کنند، خودشان و بچه‌هایشان گرفتار بیماری بشوند تا بفهمند کسی که بیماری سرطان دارد و برای تهیه دارو‌ها باید ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کند چه حالی دارد و چه می‌کشد.

 نماینده مردم دلفان و سلسله در پایان با بیان اینکه مریضی که می‌خواهد یک استنت قلب بگذارد با کمبود تجهیزات پزشکی روبرو است ولی برخی مسئولان مرتب در انظار عمومی می‌گویند که هیچ مشکلی نیست و همه چیز صحیح و سلامت است، تصریح کرد: الان ۱۵۰ تا ۳۰۰ قلم از دارو‌های عمومی را کم داریم. خیلی از مواقع برای یک استامینوفن در بعضی داروخانه‌ها گرفتار هستیم. در دارو‌های تخصصی، شیمی‌درمانی و برند‌های خارجی به شدت کمبود داریم و خیلی از بیماران استانم جهت پیگیری به بنده مراجعه می‌کنند، چون استان محرومی هستیم و باید رییس جمهور را مطلع نماییم که مردم مشکل دارند.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید