» اخبار جدید » عملیات طوفان الاقصی، یک حرکت کاملا فلسطینی با طراحی و اجرای فلسطینی بود
اخبار جدید - تهران - جدیدترین اخبار - دولت - سیاست - مجلس شورای اسلامی

عملیات طوفان الاقصی، یک حرکت کاملا فلسطینی با طراحی و اجرای فلسطینی بود

۱۶ آبان ۰۲ 2۰134

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی‌ها تلاش کردند بدون دقت، بدون توجه به رویکرد بلندمدت مقاومت، انتظارات را از سخنرانی نصرالله به سطح غیرمنطقی برسانند که اتفاقا هوشمندی نصرالله این انتظارات را در مسیر خودش هدایت کرد.

به گزارش «آسمانی نیوز» ؛ ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، درخصوص سخنرانی روز جمعه سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و بازتاب‌های این سخنرانی با توجه به پیش‌زمینه‌هایی که نسبت به اعلام مواضع وی وجود داشت، گفت: صحبت‌های دبیرکل حزب الله لبنان برآمده از یک مسولیت بلندمدت و دوراندیشی و مبتنی بر عقلانیت انقلابی بود، تدابیر هوشمندانه و بلندمدت در صحبت‌های آقای نصرالله دیده می‌شد و یک فرصت بین‌المللی به جهت مخاطب گسترده جهانی که وجود داشت برای استماع نظرات جبهه مقاومت به وجود آمد.

وی ادامه داد: سیدحسن نصرالله با اشاره به توانمندی مقاومت فلسطینی برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که امروز هدف اصلی پایان جنگ در غزه و پیروزی حماس در فلسطین است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: از این جهت در شرایطی که رژیم صهیونیستی از رسیدن به اهداف نظامی خود علیه حماس ناتوان بوده، حریف رژیم صهیونیستی حماس است و فکر می‌کنیم که مقاومت هم تا الان با استواری ایستاده است.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال سیدحسن نصرالله با پیشبرد یک رویکرد بلندمدت همه احتمالات را باقی گذاشت، فضای ابهام را برای دشمن صهیونیستی باز گذاشت و از این جهت صهیونیست‌ها قابلیت طراحی بلندمدت نابودی فلسطین و حماس را از دست دادند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: فکر می‌کنیم رویکرد نصرالله برای تحولات منطقه یک رویکرد سازنده است، چون راهکار پایان درگیری را هم معرفی کرد و فکر می‌کنیم ظرفیت مقاومت لبنان بیش از ظرفیت فلسطین است و همه این‌ها در خدمت هدف آزادسازی فلسطین خواهد بود و نهایتاً این مسیر منجر به ثمربخشی و پیروزی جبهه مقاومت در یک بازه زمانی خواهد شد.

عمویی در مورد اینکه «ایران از روز دوم تاکید داشت که برای گروه‌های مقاومت تصمیم‌گیری نمی‌کند و این گروه‌ها مستقل هستند و نصرالله هم در سخنرانی به این نکته اشاره کرد»، ابراز داشت: جبهه مقاومت ساختار سلسله مراتبی ندارد، نه ما به عناصر جبهه مقاومت دستور می‌دهیم و نه آن‌ها از ما دستور می‌گیرند، ساختار جبهه مقاومت یک ساختار زنجیره‌وار است که همه اجزا در کنار یکدیگر برای یک هدف مشترک تلاش می‌کنند و تا جایی که یک حلقه برای مقابله با صهیونیست‌ها از توانمندی لازم برخوردار است، گروه‌های دیگر با همه روش‌ها به آن گروه کمک می‌کنند.

وی در مورد برخی اظهارنظرهای پیشین و یا واکنش‌های منفی پس از سخنرانی روز جمعه گفت: از این جهت بعضی‌ها تلاش کردند بدون دقت، بدون توجه به رویکرد بلندمدت مقاومت، انتظارات را از این سخنرانی به سطح غیرمنطقی برسانند که اتفاقا هوشمندی سیدحسن نصرالله این انتظارات را در مسیر خودش هدایت کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: اقدامی که در ۷ اکتبر صورت گرفت، یک حرکت کاملا فلسطینی با طراحی و اجرای فلسطینی بوده است. جبهه مقاومت در اصل موضوع مقاومت که مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی است، متحد است اما جزئیات هرکدام از اجزاء آن در اختیار خود این کشورهاست و این گروه هم انتظاری هم ندارند که جزئیات عملیات‌ها را اطلاع بدهند؛ از نظر ملاحظات امنیتی هم این موضوع شاید نیازمند دقت بیشتری است و امیدواریم که هماهنگی که الان به صورت یک زنجیره مستحکم دور پای رژیم صهیونیستی بسته شده منجر به فروافتادن این رژیم شود.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید