» اخبار جدید » قدم نهادن در عرصه «جهاد تبیین» نیازمند مجهز شدن به سلاح علم و دانش روز وکارآمد است
اخبار جدید - جدیدترین اخبار - دولت - فرهنگی - مذهبی و دینی

قدم نهادن در عرصه «جهاد تبیین» نیازمند مجهز شدن به سلاح علم و دانش روز وکارآمد است

۱۳ مرداد ۰۲ 2۰173

دبیر فرهنگی جامعه خبری تحلیلی «بهارستان آنلاین» ؛ با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی نتیجه تبیین گسترده و عمیقی بود که در جامعه شکل گرفت؛ اظهار کرد : حضرت امام رحمهالله‌علیه حقایق کشور و اسلام را تبیین کرد و واقعیاتی را که در رژیم پهلوی اتفاق می‌افتاد و آن‌ها مخفی می‌کردند، مورد روشنگری قرار داد.

به گزارش«آسمانی نیوز» ؛ لیلا یادگاری دبیر فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «بهارستان آنلاین» با تاکید بر اینکه، تبیین مبنای تفکر انقلاب اسلامی و امتداد آن است؛ گفت :  اگر بخواهیم جامعه در مسیر پیشرفت و تعالی حرکت کند، این حرکت بدون حضور مردم ممکن نیست. اگر بخواهیم مردم و جوانان با انقلاب باشند، باید این تبیین را به‌ گونه‌ای فراگیر، مستند و مستدل انجام دهیم. اینکه بعضی‌ها تعریف تبیین را تحریف کردند و به‌معنای پوشاندن حقایق یا توجیه اشتباهات به‌کار برده‌اند، برداشت کاملاً نادرستی است و باید این برداشت را اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) اسوه جهاد تبیین است؛ تصریح کرد: هر جایی که ضرورت ایجاب می‌کرد، حضرت زینب(س ) به منبر می‌رفت و مراقب بود واقعه کربلا و قیام آقا اباعبدالله(ع) تفسیر غلط نشود، دشمن آن را به انحراف نکشد و لایه های مردمی از این حادثه برداشت نادرست نداشته باشند؛ از این اقدام حضرت زینب(س) امروز به عنوان جنگ تفسیرها و تحلیل‌ها نام می‌بریم.

یادگاری با اشاره به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب بر روی مفاهیمی مانند تحول، کار فرهنگی و گفتمان‌سازی، نقد منصفانه و مطالبه‌گری ؛اظهار کرد:  اگر تبیین را در کنار این مفاهیم قرار دهیم، مشخص می‌شود که معنای عمیق آن چیست. در این صورت، تبیین مقدمه‌ای خواهد بود برای اصلاح، تحول و مطالبه درست. از سوی دیگر، تبیین یکی از راهکارهای جذب حداکثری در برابر طرد و راندن کسانی است که احیاناً برداشت صحیحی از حقایق انقلاب و جامعه ندارند و بر اثر تبلیغات و القائات دیگران، دچار تحلیل غلط از واقعیات می‌شوند. به‌ هر حال، عده‌ای هستند که اگر کسانی با آن‌ها هم‌نظر نباشند، آن‌ها را طرد می‌کنند؛ حتی ممکن است کسانی به نام انقلابی‌گری، عده‌ای را طرد کنند یا بعضاً برخورد تهدیدآمیز داشته باشند و چنین افرادی را ضدانقلابی تلقی کنند! تبیین در مقابل این تلقی‌ها قرار دارد. تبیین به این معناست که در برابر افرادی که دریافت درستی از انقلاب، مفاهیم انقلاب، پیشرفت‌ها و پسرفت‌های آن ندارند، روشنگری انجام گیرد و به‌عنوان یک راهبرد برای انقلاب، نظام، جامعه و یک کار مستمر تلقی شود.

دبیر فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «بهارستان آنلاین» با بیان اینکه حضرت زینب(س) با خطبه‌های خود جریان را تحلیل می‌کرد تا شبهه‌ای ایجاد نشود و انحرافی صورت نگیرد، گفت: امروز یکی از وظایف همه ما به ویژه جامعه ایثارگری و خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران این است که از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی مراقبت کنیم.

یادگاری با بیان اینکه حضرت زینب(س) با از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب در مسیر جهاد تبیین به تعبیر مقام معظم رهبری «دانا و خبیر و داراى معرفت والا» بودن آن حضرت است؛ خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) به رغم اطلاع و آگاهی کامل از سرنوشتی که برای برادر بزرگوارش قرار بود واقع شود، گام در مسیر این جهاد گذاشت و به خوبی به نقش خود در به اتمام رساندن این مأموریت الهی واقف بود. از این رو مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «ارزش و اهمیت زینب کبرى به معرفت و آگاهى‌اش بود؛ به این بود که می‌فهمید دارد چه کار می‌کند.»

دبیر فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «بهارستان آنلاین»؛ دومین ویژگی برجسته شخصیت حضرت زینب(س) در جهاد تبیین را بهره‌گیری از «علم» و دانش دانست و خاطرنشان کرد :  قدم نهادن در عرصه «جهاد تبیین» نیازمند مجهز شدن به سلاح علم و دانش روز وکارآمد است که باید جهادگران این عرصه بدان تجهیز شوند و همچون زینب کبری (س) که در عرصه عاشورا حکیمانه، عالمانه و قاطعانه عمل کرد، عمل نمایند.

یادگاری در پایان از دیگر برجستگی‌های شخصیتی حضرت زینب (س) در «جهاد تبیین» را شجاعت بی‌مانند ایشان که از پدر و مادر بزرگوار خویش به ارث برده بودند، برشمرد و تصریح نمود:  حضرت زینب (س) در سخت‌ترین شرایط جنگ و اسارت، شجاعانه وارد شد و با اتکا به ایمان به قدرت الهی، حق را فریاد زد و به جرئت می‌توان گفت که اگر زینب کبری و امام سجاد (ع) شجاعانه و با اقتدار «مجاهدت نکرده بودند، نگفته بودند، تبیین نکرده بودند، حقایق را افشا نکرده بودند… واقعه عاشورا تا امروز جوشان و زنده و مشتعل باقى نمی‌ماند.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید