» استان ها » آذربایجان شرقی » ما تمام حواس خود را معطوف به راننده کرده ایم، در حالی که ماشین خراب است
آذربایجان شرقی - سیاست - سیاسی - قوه قضائیه

ما تمام حواس خود را معطوف به راننده کرده ایم، در حالی که ماشین خراب است

۵ اسفند ۰۱ 0۰32

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اکنون حرف هایی زده می شود بیشتر برای اقناع افکار عمومی است چون داریم به انتخابات نزدیک می شویم ،این صحبت ها از این جهت است که بتوانند درجلسات انتخاباتی جواب منتقدین را بدهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آسمانی نیوز» ؛ احمد علیرضا بیگی نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به این پرسش که به‌نظر می رسد مجلس در برابر عملکرد بد اقتصادی دولت سکوت اختیار کرده و علت این سکوت و همراهی با دولت چیست؟گفت: البته این چیز عجیبی نیست، بنده در دو سال پیش همین موضوع را به واسطه تعلقی که دولت آقای رئیسی به مجلس دارد پیش بینی کرده بودم چرا که به صرف این تعلق، حتما در حوزه نظارتی آن‌طور که باید و شاید مجلس بروز ، ظهور و حضور پیدا نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت به یکدیگر تعصب دارند که این در کارکرد دولت ها چیز غریبی نیست و در دولت گذشته هم همینطور بود؛ خاطرنشان کرد: در دولت گذشته به محض کوچکترین کم کاری بلافاصله وزیر را استیضاح می کردند ولی استیضاح رای نمی آورد.

نماینده مردم تبریز با اشاره به مشکلات فاحشی که در حوزه صنعت و معدن در ابعاد مختلف وجود دارد،گفت: علارقم طرح استیضاح وزیر صمت اما وی دوباره همان رایی را آورد که در رای اعتماد به دست آورده بود و  این بخاطر همین تعلق خاطری است که در دولت وجود دارد، اگر الان هم حرف هایی زده می شود بیشتر برای اقناع افکار عمومی است چون داریم به انتخابات نزدیک می شویم، این صحبت ها از این جهت است که بتوانند درجلسات انتخاباتی جواب منتقدین را بدهند.

بیگی با بیان اینکه موضوعات اساسی کشور در شورای سران قوا مورد بررسی قرار می گیرد  و مجلس کمتر نسبت به آن‌ها می تواند ورود پیدا کند؛ تصریح کرد: همین موضوعات است که باعث تنزل جایگاه مجلس نزد افکار عمومی شده است.

نماینده مردم تبریز  درباره جلسه دوساعته غیر علنی مجلس گفت:در این جلسه صحبت جدیدی که تغییر خاصی رخ داده و اتفاق جدیدی در راه باشد، نبود. حتی ما درخواست کردیم که این جلسه را علنی کنید، دلیلی ندارد که غیر علنی باشد. حتی پیشنهاد دادیم جلسه روز شنبه که بناست به منظور تشریح شرایط موجود، دولت بیاید و توضیح دهد که برنامه اش چیست و چکار می خواهد بکند برای آگاهی آحاد مردم علنی برگزار شود. بالاخره همه موضوعات روی دایره است و مردم در مورد آن صحبت می کنند، و رسانه ها نیز در مورد آن می نویسند. در آن جلسه نگرش نمایندگان این بود که آقای فرزین هم نتوانست کاری انجام دهد. ما تمام حواس خود را معطوف به راننده کرده ایم، در حالی که ماشین خراب است.

 وی در پایان درباره جلسه شنبه آینده مجلس گفت: فرار است تا در این جلسه آقای مخبر به همراه تیم اقتصادی دولت به مجلس بیایند، البته ما درخواست کردیم آقای رئیسی هم بیایند چراکه احساس ما این است که ما داریم به شرایط بغرنجی نزدیک می شویم که شاید برون رفت از آن به این راحتی میسر نباشد.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید