» سیاست » آیت الله علیرضا اعرافی » مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور:برای تحقق جامعه بهره‌مند، سالم و عدالت محور باید الگوی دفاع مقدس در تمام امور جلوه‌گر شود
آیت الله علیرضا اعرافی - اخبار جدید - جدیدترین اخبار - دولت - سیاست - قم

مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور:برای تحقق جامعه بهره‌مند، سالم و عدالت محور باید الگوی دفاع مقدس در تمام امور جلوه‌گر شود

۹ مهر ۰۲ 0۰46

مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: طی ۱۵سال گذشته، مصوبه ای فراگیر از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شد که بجز یکی دو مجموعه آنهم به شکل مختصر، هرگز توسط دستگاه‌ها، نهادها و وزارت خانه علمیاتی نشد.

به گزارش «آسمانی نیوز» ،حضرت آیت الله علیرضا اعرافی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه در دیدار مدیرعامل و معاونین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سخنانی اظهارکرد: کمک و رسیدگی به قشرمحروم در مناطق کمتر برخوردار از اهداف برپایی حکومت اسلامی بود که توسط امام راحل شکل گرفت و امروز نهادهای متعددی در این راستای خدمت رسانی و جانفشانی می کنند که با توجه به گزارشی که ارائه کردید و مطالب گذشته، مجموعه هایی که به هر نحوی خدمت رسان کشاورزان، روستائیان و عشایر است به نوعی پرچم انقلاب اسلامی را برافراشته و خادم مردم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اینکه جامعه روستائی و عشایری کشورتحت پوشش درآیند و دارای خدماتی رفاهی و بازنشستگی باشند به نوعی اجرای عدالت اجتماعی است و خرسندیم که صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان وعشایر در این عرصه با فعالیتهای جهادی خود خادم مردم است.

عضو فقهای شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از چالش‌های عصر امروز حذف روستاها است، گفت: هر اقدامی که در خلاف جهت این چالش و موجب ماندگاری روستائیان در روستاها شود، ارزشمند است، لذا تفکر برنامه‌ای و رویکرد انقلابی حاکم در برنامه ریزان و مجریان این صندوق به نوعی عدالت اجتماعی را در جامعه به اجرا گذاشته است.

عضو شورای عالی حوزه با اشاره به اینکه جامعه هدف در ارزش خدمت‌رسانی بسیار اثرگذار است، اظهار کرد: جامعه روستایی و عشایری جامعه پاک و آراسته به فضائل اخلاقی است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه ذات عدالت ارزشمند است، اظهار کرد: تمام افرادی که در این کشور ساکن هستند باید به صورت مساوی و با نگاه عالمانه از خدمات بهره‌مند باشند و این بهره‌مندی برای اقشار ضعیف جامعه ضرورت بیشتری دارد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه انتظار از انقلاب اسلامی، جامعه بهره‌مند، سالم و عدالت محور است، تصریح کرد: باید برای تحقق این انتظار، با رویکرد انقلابی و جهادی اقدام کرد و در این راستا بهترین الگو دفاع مقدس است. این الگو باید در تمام امور جلوه‌گر شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر باید خود را از این چالش حفظ کنند، ابراز کرد: شرکت‌هایی که در این چالش گرفتار شده‌اند نیز اگر عزم خود را استوار کنند می‌توانند از ورشکستگی نجات پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه باید به افق‌های آینده توجه داشت، اظهار کرد: در کنار این دیدگاه تولید سرمایه‌هایی که بتواند آینده را تضمین کند بسیار اثرگذار است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه با بیان اینکه پیوست فرهنگی و رویکرد فرهنگی، معنوی و اخلاقی در فعالیت‌های تمام دستگاه‌ها اثرگذار است، گفت: در این راستا طی سالیان گذشته قوانینی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی اتخاذ شد، ولی متاسفانه طی این سالها توجه لازم به آن نشده است، لذا باید در فعالیت های خود، پیوست فرهنگی را تدوین کرده و نسبت به آن اهتمام داشته باشید.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه حوزه طرح های متعدد تبلیغی و دینی را دارد، گفت: ارتباط و تعامل با مدیریت‌های استانی و شهرستانی، طرح هجرت، طرح امین و شبکه‌های مجازی و غیرمجازی حوزه از جمله ظرفیت‌های حوزه هستند که می‌توانند در عرصه تبلیغی بیمه اجتماعی، استفاده شوند.

مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه حوزه در مباحث پژوهشی و علمی نیز می‌تواند با صندوق همکاری داشته باشد، گفت: هم اکنون دبیرخانه حمایت حوزه های علمیه در راستای پاسخگویی به طرح های مطالعاتی نظام و حاکمیت قریب به ۳۰۰ طرح را در اختیار دارد که یکی از این عرصه ها، عرصه فقه معاصر است که می‌توانیم همکاری و تعامل لازم را در این خصوص داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید