» اخبار جدید » مراسم هیئت خدام الرضا(ع) شهرستان قرچک در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)
اخبار جدید - جدیدترین اخبار - صفحه اصلی - کانون های خدمت رضوی شهرستانهای استان تهران

مراسم هیئت خدام الرضا(ع) شهرستان قرچک در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)

۷ آذر ۰۲ 2۰100

 

همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خادمیاران و یاوران رضوی شهرستان قرچک به عزاداری پرداختند.

به گزارش آسمانی نیوز؛ خادمیاران و یاوران رضوی شهرستان قرچک در شب شهادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره(س) در مسجد امام رضا(ع) گردهم آمدند و با مدیحه سرایی و سینه زنی به یاد این مادر مهربان به سوگ نشستند.

در ادامه مراسم حجت الاسلام یاسر غفاری از مقام، منزلت و جایگاه زن در اسلام و سنت پیامبر سخنانی را مطرح کرد و جایگاه زن را ابتدا در خانواده و سپس در جامعه متذکر شد.

وی گفت: نقش زن در خانه و جامعه هم ردیف جهاد اکبر است، آقایان باید این جایگاه را ارج نهند نه تنها همسر بلکه باید مقام مادر، خواهر و دختر را نیز گرامی بدارند.

غفاری در تکمیل مطالب کتاب ” بانوی تراز در گفتمان امام خمینی ره و امام خامنه ای مدظله العالی ” را جهت مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر معرفی کرد.

در ادامه مجید بیرامی مدیر کانون خدمت رضوی شهرستان قرچک گزارشی از فعالیت های انجام شده از ابتدای سال ۱۴۰۲ را برای حاضران تشریح کرد.

بیرامی همچنین گزارشی از برپایی چایخانه حضرتی که در روزهای آخر ماه صفر و شهادت امام رضا علیه السلام بمدت ۳ شب ارائه کرد و گفت: تعداد ۲۵۰۰۰ چای نبات، تعداد ۳۰۰۰۰ لیوان شربت، ۲۰۰۰ عدد کیک و تعداد ۳۰۰۰ پرس غذای گرم در این چایخانه بین همشهریان عزیز توزیع شد.

بیرامی اظهار داشت: دفتر کانون رضوی قرچک برای دهه فاطمیه در نظر دارد که تعداد ۸۰ بسته معیشتی به نیت حضرت زهرا(س) و به نام امام رضا(ع) تهیه و بین نیازمندان از طریق کانون های عمومی و محله ای توزیع کند که برای این کار نیاز به همدلی و مشارکت کلیه خادمیاران و یاوران رضوی است.

با قرائت زیارت امین الله و عرض ارادت به ساحت مقدس ولی نعمتمان آقا علی ابن موسی الرضا مراسم به پایان رسید‌.

به این نوشته امتیاز بدهید!

محمد ملکی ثانی

  • ×

    با ما در ارتباط باشید