» اخبار جدید » عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: مقابله با خوی درندگی رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل یک ضرورت است نه یک انتخاب
اخبار جدید - اصفهان - جدیدترین اخبار - دولت - سیاست - صفحه اصلی - مجلس شورای اسلامی

عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: مقابله با خوی درندگی رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل یک ضرورت است نه یک انتخاب

۲۹ مهر ۰۲ 0۰37

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در خصوص نحوه حمایت‌های ایران از فلسطین، متناسب با شرایط، زمان، مکان و نیاز‌هایی که وجود دارد، مسئولان کشور، تصمیم‌گیری خواهند کرد. اکنون در ایران، وحدت‌نظر برای اینکه بتوانیم شرایط عمومی بین‌المللی را در دفاع از مردم فلسطین بسیج کنیم، وجود دارد.

به گزارش«آسمانی نیوز» ؛ عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره جنگ حماس و اسراییل در روزهای اخیر و موضع احتمالی حمهوری اسلامی ایران در آینده گفت: آنچه این روز‌ها در حال رخ دادن است، این است که مردم فلسطین و به ویژه غزه در شرایطی قرار گرفته‌اند که نه تنها به دنبال رهایی از سلطه، غصب و اشغال‌گری هستند، بلکه در خصوص آن‌ها قواعد آمره بین‌المللی توسط رژیم غاصب نقض شده است. کشتن کودکان و اکنون حادثه غم‌بار انفجار در بیمارستان، عملاً اعدام دسته‌جمعی بخشی از زنان، کودکان و کسانی که در این بیمارستان مستقر بودند، نشان می‌دهد در هزاره سوم اتفاقاتی رخ می‌دهد که در بحبوحه جنگ جهانی دوم و یا جنگ‌های ویران‌گر بین‌المللی، کمتر نظیر و شبیه دارد.

وی در ادامه متذکر شد: در چنین حالتی طبیعی و بدیهی است که ملت‌های آزاده جهان به این موضوع ورود پیدا می‌کنند. جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که نسبت به حقوق بشر ورعایت قواعد آمره بین‌المللی واکنش نشان داده و همواره بر آن تاکید کرده است، مستثنی از این امر نیست.

نماینده مردم اصفهان با تاکید بر اینکه حوادث غم‌بار این روز‌های غزه نشان می‌دهد که سبُعیت و درندگی یکی از خوی‌هایی است که همچنان در رژیم غاصب صهیونیستی وجود دارد و مقابله با آن یک ضرورت است نه یک راه انتخابی،خاطرنشان کرد: چون این می‌تواند مانند ویروس در سایر نقاط هم تکثیر شود، کمااینکه در جریان داعش هم چنین اتفاقی افتاد و اکنون واضح است که آمریکا از چنین روندی، حمایت کرده و آن را تقویت می‌کند.

مقتدایی با این توضیح که جمهوری اسلامی ایران، نه تنها وظیفه حمایت از ملت مظلوم  فلسطین را بر عهده دارد، بلکه به عنوان یکی از کشور‌های دارای توانمندی که می‌تواند اجماع جهانی ایجاد و ملت‌هایی که از چنین روندی، نگرانی دارند، تقویت و هم‌بسته کند؛تصریح کرد:  در این رابطه، ملت ایران، بسیار پیش‌رو عمل کرده است و رعایت حقوق بشر از سوی کسانی که ناقض آن هستند، الان یک توقع است، اما در کنار و همزمان با آن، مجازات ناقضان حقوق بشر که جنایت جنگی انجام دادند، یک ضرورت انکارناپذیر است و ایران از تمام توان خود برای مجازات کسانی که جنایت جنگی کردند، بهره خواهد گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه در خصوص نحوه حمایت‌های ایران از فلسطین، متناسب با شرایط، زمان، مکان و نیاز‌هایی که وجود دارد، مسئولان کشور، تصمیم‌گیری خواهند کرد؛ گفت: اکنون در ایران، وحدت‌نظر برای اینکه بتوانیم شرایط عمومی بین‌المللی را در دفاع از مردم فلسطین بسیج کنیم، وجود دارد و تلاش کردیم این اتفاق بیفتد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، طی روز‌های گذشته، چندین جلسه با حضور کارشناسان و مطلعین برگزار شده و دیدگاه‌های کمیسیون به نهاد‌های دیگر کشور، اعلام شده است.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید