» اخبار جدید » نباید از فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از اهداف بزرگ حادثه کربلا غافل شویم /بازمهندسی مدل حکمرانی فرهنگی کشور یک ضرورت اساسی است
اخبار جدید - البرز - جدیدترین اخبار - دولت - فرهنگی

نباید از فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از اهداف بزرگ حادثه کربلا غافل شویم /بازمهندسی مدل حکمرانی فرهنگی کشور یک ضرورت اساسی است

۷ مرداد ۰۲ 0۰34

دبیر فرهنگی بهارستان آنلاین گفت : تاسوعا و عاشورای حسینی باید نماد انسانیت، آزادگی و بعنوان دروسی بزرگ و فراموش ناشدنی از حادثه کربلا باشد.

به گزارش «آسمانی نیوز» ؛ لیلا یادگاری دبیر فرهنگی جامعه خبری تحلیلی «بهارستان آنلاین» ؛ با بیان اینکه محرم و صفر اوج فضایل اخلاقی است و اخلاق را با نمونه های عینی اش به ما می آموزد؛ گفت : محرم و صفر درس وفا داری،درس آزادی و آزادگی و درس عزت است.

وی ایام محرم و صفر را فرصت مناسبی برای بیان مسائل فرهنگی جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد : محرم و صفر بهترین فرصت برای تبلیغ و نشر آموزه‌های دینی است لذا وعاظ و مداحان عزیز ما باید در ایام عزاداری سالار و سید شهیدان در این دو ماه علاوه بر ذکر مصیبت، فلسفه قیام امام حسین(ع) و امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از اهداف بزرگ این قیام را به خوبی به مردم تبیین کنند.

بازمهندسی مدل حکمرانی فرهنگی کشور یک ضرورت اساسی است.

یادگاری بازمهندسی مدل حکمرانی فرهنگی کشور را یک ضرورت اساسی برشمرد و خاطر نشان کرد: امروزه فرهنگ‌شناسان در تعریف جدید فرهنگ اعتقاد دارند که هر چه که مردم با آن زندگی می‌کنند فرهنگ است بنابراین دامنه حوزه فرهنگ تعریف نشده است، بنابراین امروز باید علاوه بر مقید بودن به ۶۵ دستگاه حوزه فرهنگ، دستگاه‌هایی که ذیل مأموریت‌های اصلی آنها کار فرهنگی تعریف شده است، باید به شناسایی حوزه های مغفول مانده اقدام و به دستگاه فرهنگی معرفی شوند.

ایجاد توازن بین حوزه‌های علم و فناوری و فرهنگ یک ضرورت اساسی است.

دبیر فرهنگی بهارستان آنلاین با ضروری دانستن ایجاد توازن بین حوزه‌های علم و فناوری و فرهنگ ؛ گفت : مجلس شورای اسلامی و دولت باید در لایحه برنامه هفتم  به مقوله فرهنگ توجه ویژه ای داشته باشند و اینگونه نباشد که  ما بودجه فرهنگی را جدا از کل آن بدانیم. به اعتقاد من باید در ساختار کلی لایحه بودجه تغییرات یا اصلاحات لازم انجام گیرد؛ البته بخش فرهنگی هم قسمتی از لایحه بودجه است.

یادگاری با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های گذشته به خاطر مشکلات اقتصادی به امر فرهنگ کم‌توجهی شده است؛ گفت: فرهنگ یکی از حوزه هایی است که عقب‌ماندگی فراوانی دارد. در صورتی که بخشی از مشکلات اقتصادی هم ریشه فرهنگی دارد.

برای نهادینه کردن کارهای فرهنگی باید نگاه ویژه ای به کانون مساجد داشته باشیم.

وی یکی از دلایل‌عدم توجه به مقوله فرهنگ را عدم فهم صحیح از فرهنگ دانست و گفت: معمولا فرهنگ را با ابزارهای فرهنگی در ذهنمان اشتباه می‌گیریم. لذا در این خصوص باید جاری‌سازی باورها و ارزش‌ها و الگوهای رفتاری متکی بر یک منبع متعالی همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر فرهنگی بهارستان آنلاین با تاکید بر اینکه باید به برای نهادینه کردن کارهای فرهنگی باید نگاه ویژه ای به مساجد که همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، را داشته باشیم؛ خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی باید برنامه ریزی‌ها خود را در همین راستا انجام دهند چراکه کانون‌های مساجد امن‌ترین و تاثیرگذارترین نقطه در مقابله با تهاجم فرهنگی محسوب می‌شوند و نظام تربیتی مساجد تاثیر بسزایی بر نسل جوان دارد بنابراین احیای کانون های مساجد می تواند بازتعریفی دوباره در جهت رسیدن به تعالی فرهنگی در کشور داشته باشد.

نباید همه استعدادهای خود را در عرصه علوم تجربی بسیج نماییم.

وی در پایان  با تاکید بر اینکه متاسفانه در کشور بهترین استعدادهای خود را در عرصه علوم تجربی بسیج کرده‌ایم و در بخش‌های دیگر با فقر نیروی انسانی با استعداد مواجه شده ایم؛ گفت : امروز مدیران ما باید برای اظهار نظر در عرصه‌های گوناگون بتوانند نگاه جامع و کلان‌نگر به کلیت نیازهای کشور داشته باشند و نباید با سطحی نگری های خود آینده کشورمان را با مشکلات و مخاطرات گوناگون درگیر نماییم.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید