» اخبار جدید » نشست نقد و بررسی کتاب «ماشو در مه» برگزار شد
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

نشست نقد و بررسی کتاب «ماشو در مه» برگزار شد

۸ خرداد ۰۲ 0۰19

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، نشست نقد و بررسی کتاب «ماشو در مه» با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قدس، قرارگاه فرهنگی نمازجمعه، فرمانداری، و حوزه علمیه حضرت باقرالعلوم علیه السلام، توسط کانون خدمت رضوی کتاب و کتاب‌خوانی، باحضور فرهاد حسن زاده نویسنده اثر، محسن هجری منتقد اثر، سیده فهیمه اطهری مسوول کانون‌ خدمت رضوی کتاب و کتابخوانی عمومی شهرقدس و جمعی از علاقمندان در کتابخانه مرکزی و همزمان در فضای مجازی برگزار شد.

کتاب «ماشو درمه»، اولین اثر فرهاد حسن زاده است و براساس تجربیات شخصی خود این کتاب را نوشته و چند بار ویرایش کرده است.

محسن هجری منتقد کتاب در نقد این کتاب گفت: اولین چیزی که در ابتدای داستان مواجه می‌شویم نوجوانی است که دعا می کند برادرش آزاد شود و در همان چندصفحه اول مخاطب به داستان قلاب می‌شود که زندانی کیست علت زندان رفتنش ومسایل دیگرذهن را درگیر می‌کند.

وی با اشاره به قسمت‌هایی از کتاب که ماشو نوجوانی است که در آبادان زندگی می‌کند و برادرش حجت فردی سیاسی است که دستگیر شده و در زندان است، ادامه داد: در خلال داستان متوجه می شویم گنج اشاره به ساکی از اعلامیه است که در پالایشگاه مخفی است و در نهایت به مردم رسانده می‌شود.

منتقد اثر افزود: در این داستان، زمان و مکان به خوبی معرفی و شخصیت پردازی به زیبایی بیان شده است.

هجری خاطر نشان کرد: شخصیت اصلی داستان که شخصیت پنهان است و نقش محوری دارد و سبب ایجاد انگیزه در بین شخصیت‌های دیگر می‌شود، حجت است که فردی روشنفکر و آگاه است.

وی گفت: این داستان بااینکه در دهه هفتاد نوشته شده است ولی نوجوان امروزی را نیز به چالش می‌کشد و آرمانگرایی و آزادی از ظلم وستم ومبارزه با آن بیان می کند.

فرهاد حسن زاده نویسنده اثر در ادامه گفت: کتاب «ماشو درمه» محرومیت ها و آرزوهای آن دوره را بیان می‌کند و درحالیکه به تاریخ وفادار است گزارش تاریخی نمی دهد بلکه زبان هنر به بیان واقعیت می پردازد ویژگی های اجتماعی آن دوره را بیان می کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

اسد الله اسدی گزارشگر

  • ×

    با ما در ارتباط باشید