» اخبار جدید » نظام نباید در مقابلِ افرادی که تعهدی نسبت به منافع ملی و مردم ندارند اینقدر مسامحه داشته باشد
اخبار جدید - اصناف - اقتصاد - اقتصادی - البرز - جدیدترین اخبار - دولت - صنعت ، تجارت و کشاورزی - مجلس شورای اسلامی

نظام نباید در مقابلِ افرادی که تعهدی نسبت به منافع ملی و مردم ندارند اینقدر مسامحه داشته باشد

۳ تیر ۰۲ 0۰65

 نائب‌رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ، درباره تخلفات و اعتراضات نسبت به انتخابات اتاق بازرگانی گفت: به‌نظر نمی‌رسد که هیچ نظامی با دست خودش ابزارهای اقتدار خود را تضعیف کند و در مقابلِ افرادی که تعهدی نسبت به منافع ملی و مردم ندارند و با هیجانات و التهاباتی که هیچ منفعت عمومی در آن نیست، همراهی می‌کنند، اینقدر مسامحه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آسمانی نیوز» ؛مهدی عسگری نائب‌رئیس کمیسیون صنایع مجلس درباره نامه جمعی از نمایندگان خطاب به وزیر صمت و درخواست از وی جهت ابطال انتخابات اخیر اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: در نشست این هفته‌  کمیسون صنایع که با حضور آقای علی‌آبادی برگزار می‌شود، این موضوع با جدیت دنبال خواهد شد.

با توجه به جایگاهی که طبق قانون به اتاق بازرگانی و بویژه رئیس آن داده شده و حضور وی در مجامع حساس و تصمیم‌ساز در حوزه اقتصادی،‌ انتخاب فردی که فاقد تعهدات حداقلی برای تصدی چنین جایگاهی باشد، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

عسگری با اشاره به مأموریت و رسالت‌هایی که در قانون به اتاق بازرگانی داده شده است، خاطرنشان کرد: درست است که ما به‌دنبال مردمی‌ سازی اقتصاد کشور هستیم اما مردمی‌سازی به این معنا نیست که فرمان اقتصاد کشور به گروهی سرمایه‌دار سپرده شود، چرا که این گروه اغلب منافع شخصی خود را به منافع مردم ترجیح می‌دهند.

نماینده کرج در مجلس تأکید کرد:‌ نظام باید به اقتدار خودش بازگردد و به مردم به‌معنی واقعی تکیه کند نه به کسانی که نماینده اقتصاد سرمایه‌ داری و نئولیبرالی هستند و روز به روز عرصه‌های اقتصادی را بر مردم تنگ می‌کنند و هرچه امکانات، تسهیلات و رانت اطلاعاتی است در اختیار آنها افتاده است و این عده به عنوان نماد مردمی‌سازی اقتصاد شناخته می‌شوند.

نائب‌رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه تنها مواضع سیاسی این عده نیست که به نظام و منافع ملی ضربه می‌زند، گفت: مسیر و تفکری که این گروه‌ها باعث و بانی آن بودند نتیجه آن در اقتصاد بیمار امروز کشور متجلی شده است، به‌طوری که شاهدیم سرمایه‌داران ۲درصدی روز به روز فربه‌تر می‌شوند و ۹۸ درصد مردم مدام از نظر اقتصادی تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرند. بدون شک با تداوم روند فعلی حتی اگر #رشد_اقتصادی هم داشته باشیم، #سهم_مردم از این رشد اقتصادی محسوس نخواهد بود.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید