» اخبار جدید » نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: درس‌ها و عبرت‌هایی از یک‌سال پر فراز و نشیب
اخبار جدید - البرز - جدیدترین اخبار - دولت - سیاست - سیاسی - مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: درس‌ها و عبرت‌هایی از یک‌سال پر فراز و نشیب

۶ مهر ۰۲ 1۰122

آسمانی نیوز – مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی نوشت : یکسال از تلاش جریان معارض که تمام ظرفیت داخلی و خارجی خود را برای ازهم‌ گسیختگی اجتماعی و نزاع داخلی از یکسو و انزوای بین المللی ازسوی دیگر به میدان آورد می‌گذرد، در همین یک‌سال و با فرونشستن غبارهایی که با حمایت رسانه‌ای_مجازی همه‌جانبه و هم‌دستی سران برخی از کشورهای مدعی برخاسته بود، روشن شد که علی‌رغم تمام محاسبه‌ها و حملات مهندسی شده، چندلایه و ترکیبی علیه ایران، این انقلاب ریشه‌دارتر از آن است که دچار تزلزل شود انقلاب ممکن است دچار کندی یا فراز و نشیب گردد اما از حرکت باز نمی‌ایستد و سنگینی هجمه‌های پیچیده و بی سابقه اخیر، بیش از هر چیز استحکام انقلاب اسلامی را که ریشه در خون شهیدان عزیز دارد آشکار کرد.

در دل این تهدیدها، زمینه‌ی آسیب‌شناسی، مصونیت‌بخشی و فرصت‌سازی‌هایی وجود دارد که اگر قدر دانسته شود پیش‌برنده خواهد بود.

عبور از این نزاع ترکیبی که مهندسی خوب آن، تحسین رهبری را در پی داشت بسیار حائز اهمیت است در عین حال نباید این توفیق، باعث خودموفق‌پنداری هیچ دستگاهی شود چرا که این توفیق، بیش از هر چیز مرهون هوشیاری مردم و خون پاک و بیدارکننده شهدا بویژه شهیدان مظلومی همچون شهید عجمیان و شهید علی‌وردی است. همینطور نباید نسبت به نقاط ضعف و آسیب‌مان دچار غفلت شویم، آسیب‌ها و زخم‌هایی که بستر مناسبی هستند برای فرونشستن خنجر ایران‌ستیزان…

فتنه، آسیب‌ها را از زیر پوست شهر به بیرون می‌ریزد و چرت غفلت مسئولان را پاره می‌کند.
روزمرگی‌، محافظه‌کاری‌ و غفلت‌زدگی‌ باعث کتمان آسیب‌ها می‌شود و درد مادام که کتمان شود، درمان نمی‌شود!
یکی از مهمترین نقاط آسیب، مربوط به نظام تعلیم و تربیت کشور است که به عنوان زیرساختی‌ترین و آینده‌ساز‌ترین موضوع کشور، مورد غفلت جدی واقع شده است.

جبهه معارض که طبق محاسبه با تمام توان به میدان آمده بود چنان بی مهابا و با شدت و سرعت شروع به تاختن به ایران یکپارچه کرد که نیات قبیح، ضعف‌های مفرط و واقعیت‌های درونی خود را آشکار ساخت و با کنار رفتن پرده‌ها، اعتبار جعلی خود را از دست داد و تحلیل‌هایش به طنز محافل تبدیل شد. و این خاصیت جریان باطل است که وقتی نقاب پاره می‌کند چهره کریه‌ش هویدا و رسواکننده می‌شود.

ایران امروز ضعف‌ها و نقص‌هایی دارد که باید با همت و تدبیر خودمان چاره شود نه توسط آنان‌که “وطن‌” را دستمایه کاسبی قرار داده و نه آنان‌که چشم دیدن ایران یکپارچه، قوی و مستقل را ندارند، ایرانی که می‌تواند در شکل‌گیری نظم نوین جهانی نقشی مهم و تعیین‌کننده را ایفا کند و این کابوس مشترک بدخواهان میهن و دلیل اصلی دشمنی آنهاست.

عبور از مجموعه حوادثی که درپی ساختن اجماع بین‌المللی برای انزوای ایران بود خطای محاسباتی و ضعف جبهه معارض را چنان برملا ساخت که منجر به تغییر فضا و رویه برخی کشورها شده و این تغییرات، در کنار دیپلماسی فعال دولت، دستاوردهای خوبی را برای کشور به همراه داشت، از جمله:

▫️پیوستن ایران به گروه بریکس
▪️بهبود روابط با همسایگان از جمله عربستان
▫️افزایش تجارت خارجی و رکوردزنی صادرات غیرنفتی
▪️آزادسازی منابع ارزی از کره جنوبی و برخی کشورهای دیگر
▫️عبور از جریانات معارض و متخاصم خارجی
▪️سفرهای مؤثر رئیس‌جمهور به آفریقا، آمریکای لاتین، شرق آسیا: چین، اندونزی و…
▫️اخراج بخشی از بازرسان با سابقه‌ی آژانس اتمی
▪️آغاز پاکسازی مرزهای اقلیم کردستان (عراق) از گروهک‌های تجزیه‌طلب مسلح
▫️حمله آلبانی به مقر منافقین

تثبیت این شرایط می‌تواند زمینه را برای اخذ تصمیمات مهم اقتصادی بویژه #دلارزدایی و حذف سلطه دلار از چرخه تجارت کشور فراهم کند تصمیمی که مسیر ثبات اقتصادی و #مهار_تورم را هموار می‌سازد تا تحولات مثبت حوزه بین‌الملل، اثرات خود را در داخل نیز نشان دهد و منجر به افزایش رضایت‌مندی و ارتقاء سرمایه اجتماعی گردد.

#مهدی_عسگری

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید