» اخبار جدید » نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی:آرمان مردم فلسطین فراموش شدنی نیست
اخبار جدید - جدیدترین اخبار - دولت - سیاست - مجلس شورای اسلامی - یزد

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی:آرمان مردم فلسطین فراموش شدنی نیست

۲۹ آبان ۰۲ 0۰41

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهپیمایی مردم ایران علیه جنایات اسرائیل عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از دولت‌ها در سطح جهانی به گونه‌ای عمل کرده‌اند که مجوز استفاده از سلاح‌های خود راندارند و همواره تحت فرمان آمریکا می‌باشند.

به گزارش«آسمانی نیوز» ؛ محمد صالح جوکار،رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهپیمایی مردم ایران علیه جنایات اسرائیل عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از دولت‌ها در سطح جهانی به گونه‌ای عمل کرده‌اند که مجوز استفاده از سلاح‌های خود راندارند و همواره تحت فرمان آمریکا می‌باشند، فرمان پذیری این کشورها از آمریکا موجب شده تا مردم نیز اجازه حضور در میدان‌ها را نداشته باشند و نتوانند با مردم بی پناه فلسطین اعلام همبستگی کنند. براین اساس می‌توان عنوان داشت که امروز نه تنها جمهوری اسلامی ایران بلکه افکار عمومی و تمامی ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان درصدد همبستگی از مردم بی پناه غزه می‌باشند و تنها به سبب رویکرد دولت‌شان مجوز حضور نداشتند.
وی با تاکید بر اینکه جنایات رژیم صهیونیستی بر هیچ ملتی پوشیده نیست؛ افزود: بی‌شک خون ریخته شده کودکان و مردم بی گناه غزه روزی چهره حقیقی این رژیم نامشروع را نمایان خواهد کرد. آن روز مردم دنیا متوجه حضور و جنایات آمریکا خواهند شد.

جوکار با بیان اینکه اقدامات صهیونیست‌ها خلاف تمامی قوانین حقوق بشری و بین المللی استت؛ صریح کرد:جنایات اخیر صهیونیست ها درست برخلاف قوانین تکریم و آزادی انسان‌هاست واین امر‌موجب تاسف است. امروز کشورهایی از این رژیم نامشروع حمایت می‌کنند که همواره طی سالیان گذشته مدعی حقوق بشر بوده‌اند و خود را مدافع حقوق انسانی و بین المللی می‌دانستند.

نماینده مردم یزد در مجلس یازدهم همچنین خاطرنشان کرد: جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم بی پناه غزه موجب شد تا چهره حقیقی جریان استکبار و مدعیان حقوق بشر نمایان شود. مردم دنیا امروز می‌دانند که اگرچه فریاد مدعیان حقوق بشر گوش عالم را کر می کند اما در مقام عمل جایی ندارد و خلاف حقوق بشری است.

وی در ادامه متذکر شد: مادامی که مردم ظلم و جنایت ببینند، به میدان خواهند آمد و علیه ظلم قیام خواهند کرد. راهپیمایی روز شنبه مردم ایران نیز بیانگر این موضوع و اعلام همبستگی با مردم بی پناه فلسطین بود. حمایت مردم ایران در سراسر ایران نشان از یکدلی مردم و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی داشت.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه  بی‌شک نمی‌توان آرمان مردم فلسطین را فراموش کرد ؛گفت: همواره درصدد احقاق حق از دست رفته‌ ملت فلسطین بود؛ ملتی که همواره در سایه بمباران بوده و به سبب رفتارهای خصمانه رژیم بی هویت، حقوق خود را از دست داده است. امیدواریم حضور همیشگی مردم در صحنه همبستگی جهانیان به ویژه مسلمانان را به دولت‌های مستکبر اثبات کند تا بدانند که در فضای خاموش خود نمی‌توانند حق مردم فلسطین را پایمال کنند.
وی در پایان یادآور شد: متاسفانه نها‌دهای بین المللی تاکنون به صورت جدی ورود نکرده‌اند و عدم کارکرد خود را مبرهن ساخته‌اند. ضرورت دارد تا ساختار نهادها در این حوزه‌ها نیز به طورکلی تغییر پیدا کند.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید