» سیاسی » دولت » هر چه فریاد می‌زنیم که جوانان را دریابید اما کسی گوش نمی دهد
دولت - سیاسی - مازندران - مجلس شورای اسلامی

هر چه فریاد می‌زنیم که جوانان را دریابید اما کسی گوش نمی دهد

۲۳ اردیبهشت ۰۲ 1۰44

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر چه فریاد می‌زنیم که جوانان را دریابید اما کسی گوش نمی دهد، گفت: ما نخبگان زیادی در کشور داریم که باید به سراغ آنها رفته و امکاناتی که نیاز دارند را در اختیارشان قرار دهیم، اما متاسفانه بسیار بی‌توجهی کردیم.

به گزارش «بهارستان آنلاین» ؛ رضا حاجی پور با بیان اینکه عده‌ای بر این عقیده هستند که نخبگان، مهاجرت نمی‌کنند یا اگر مهاجرتی از سوی نخبگان شاهد هستیم، آمار قابل توجهی نیست؛ گفت : بر خلاف عقیده این افراد بنده می گویم بسیاری از نخبگان ما تا کنون مهاجرت کرده اند. نخبگان زیادی از دانشگاه‌های صنعتی شریف، علم و صنعت، امیرکبیر و تهران و بسیاری از دانشگاه های کشور مهاجرت کردند چراکه دنیا طالب است آنها را جذب کند.

 حاجی پور با تاکید بر اینکه اگر ما بتوانیم امکانات جذابیت را برای فرزندانمان فراهم کنیم، قطعاً از مهاجرت منصرف خواهند شد؛ ادامه داد: تاکیدات مقام معظم رهبری است که فرمودند به نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان رسیدگی کنید به آنها امکانات دهید و آنچه در راستای رشد این شخصیت ها جهت کمک به کشور نیاز است، در اختیارشان قرار دهید.

وی با بیان اینکه بی ‌توجهی ما به این نخبگان باعث شده دلسرد شوند؛تصریح کرد: در حوزه انتخابیه خود بنده، نخبه ای زندگی می‌کند که ۲۰ عنوان از مسابقات بین‌المللی دنیا مثل سوئیس و آمریکا گرفته ولی به این کشورها مهاجرت نکرده است؛ درحالی که من هم به عنوان نماینده مجلس نتوانستم برای او کاری انجام دهم؛ هر چه فریاد می‌زنیم که جوانان را دریابید اما کسی گوش نمی دهد. نمونه این نخبگان را در کشور زیاد داریم که باید به سراغ آنها رفته و شناسایی‌شان کنیم و امکاناتی که نیاز دارند را در اختیارشان قرار دهیم اما متاسفانه بسیار بی‌توجهی کردیم.

 حاجی پور با اشاره به شرایط سخت اقتصادی ایران، اظهار داشت: ما در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم اما نخبگان ما این توانمندی را دارند که ما را از این شرایط خارج کنند. ما ۴ هزار میلیارد در حوزه دانش‌بنیان، برای دانشمندان جوان و خلاق بودجه در نظر گرفتیم که حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، باید اجرای آن را سرعت ببخشد تا آنچه مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب  و مجلس است، عملیاتی شود.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید