» اخبار جدید » وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: حاکمیت باید در جایگاه اصلی جریان سازی و مدیریت مد و لباس باشد
اخبار جدید - تهران - جدیدترین اخبار - دولت - فرهنگی - فرهنگی، هنری - مدولباس

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: حاکمیت باید در جایگاه اصلی جریان سازی و مدیریت مد و لباس باشد

۳۰ آبان ۰۲ 1۰113

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: تغییر اقتصاد حوزه پوشاک یکی از راه‌حل‌های مهم حوزه مد و لباس است و اصناف به عنوان متصدی اصلی این کار باید بازیگر اصلی این موضوع باشند.

به گزارش«آسمانی نیوز» و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست شورای فرهنگ عمومی کشور که صبح امروز سه‌شنبه (۳۰ آبان) برگزار شد، بحث مد و لباس را مسئله اول در حوزه شورای فرهنگ عمومی برشمرد و گفت: ما در نظر داریم تا اصلاحاتی در این حوزه انجام شود، لذا برای این موضوع اقداماتی از جمله تشکیل چندین جلسه قرارگاه زیست عفیفانه با حضور رئیس جمهور و طرح این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس انجام شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه برای پوشاک عفیفانه باید درصدی از بازار را در اختیار بگیریم، گفت: اقدامات بسیار خوبی در سند مربوطه تعبیه شده است، اما تنظیم و تصویب سند رفع کننده مشکلات نیست و از این رو برای ترویج پوشاک عفیفانه باید درصدی از اقتصاد پرحجم پوشاک به این حوزه اختصاص پیدا کند.

وزیر فرهنگ، تغییر اقتصاد حوزه پوشاک را یکی از راه‌حل‌های مهم حوزه مد و لباس دانست و افزود: اصناف به عنوان متصدی اصلی این کار باید بازیگر اصلی این موضوع باشند.

وی تصریح کرد: حاکمیت باید در جایگاه اصلی خود قرار گرفته و در جریان سازی و مدیریت مد و لباس حضور داشته باشد.

وزیر فرهنگ از اقدامات مشترک با وزیر صمت در حوزه تولید پوشاک خبر داد و گفت: امروز هر دو وزارتخانه فرهنگی و اقتصادی به یک ادبیات مشترک دست پیدا کرده و همگرا شده‌اند.

وی با اشاره به تصویب سند موسیقی بعد از حدود ۴۰ سال یادآور شد: باید اسناد طبق سند مهندسی فرهنگی تصویب شود، لذا اسناد برای تبیین فضا و دورنمای اهداف ضروری است و مشخص کردن آن توسط بخش‌های مختلف از وظایف دستگاه‌هاست.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید