» اجتماعی » ویژگی های بکر آب و هوای اسپانیا
اجتماعی - امنیت سفر - جدیدترین اخبار - رفاه و خدمات - سبک زندگی - سفرهای خارجی - شهروند خبرنگار - صفحه اصلی - مسافرت رفتن

ویژگی های بکر آب و هوای اسپانیا

۱۷ خرداد ۰۲ 0۰47

اسپانیا یک کشور وسیع با اقلیم‌های مختلفی در سراسرجغرافیایی خود است. درادامه، اطلاعاتی درباره آب وهوای اسپانیا درفصل‌های مختلف را ارائه می‌دهم:

به طور کلی، اسپانیا برخوردار از آب و هوای متوسط در مناطق ساحلی و آب و هوای خشک و گرم در نواحی داخلی و جنوبی است. با این حال، به دلیل تنوع جغرافیایی کشور، تفاوت‌های قابل توجهی در آب و هوا در سراسر اسپانیا وجود دارد. در ادامه، اطلاعات بیشتری درباره هر یک از فصل‌ها را ارائه می‌دهم:

فصل بهار (مارس تا مه):

در نواحی ساحلی، آب و هوا معتدل و خنک است. دماها به طور متوسط در دامنه ۱۵-۲۰ درجه سانتیگراد قرار دارد.در نواحی داخلی، دماها بالاتر است و به طور معمول در دامنه ۲۰-۲۵ درجه سانتیگراد قرار دارد. برخی مناطق نیز می‌توانند به بیش از ۳۰ درجه سانتیگراد نیز برسند.بارش‌ها معمولاً کمتر از فصل زمستان است و غالباً به صورت بارش‌های خفیف رخ می‌دهد.

فصل تابستان (ژوئن تا سپتامبر):

در نواحی ساحلی، تابستان‌ها معتدل و گرم است. دماها به طور متوسط در دامنه ۲۵-۳۰ درجه سانتیگراد قرار دارد.در نواحی داخلی و جنوبی، تابستان‌ها بسیار گرم و خشک است. دماها می‌توانند به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد نیز برسند.بارش‌ها در این فصل کمتر است و بیشتر در شمال غربی کشور رخ می دهد.

 

آب و هوای بارسلونا مقصد اصلی گردشگران، سرمایه گذاران و دانشجوها

بارسلونا، پایتخت منطقهٔ خودمختار کاتالونیا در شمال شرقی اسپانیا قرار دارد. آب و هوای بارسلونا به عنوان یک شهرساحلی و در نزدیکی دریای مدیترانه، تحت تأثیر مدیترانه اقیانوسی قرارمی‌گیرد. در زیر اطلاعاتی دربارهٔ هوای بارسلونا در فصل‌های مختلف را ارائه می‌دهم:

فصل بهار (مارس تا مه):

در اوایل بهار، هنوز هوا خنک است و دماها در حدود ۱۴-۱۷ درجه سانتیگراد قرار دارد.در ادامهٔ فصل بهار، دماها افزایش می‌یابد و به حدود ۱۸-۲۱ درجه سانتیگراد می‌رسد. این فصل بارش‌های نسبتاً خوبی نیز دارد.

فصل تابستان (ژوئن تا سپتامبر):

تابستان در بارسلونا گرم و خشک است. در این فصل، دماها به حدود ۲۵-۳۰ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.در ماه‌های تابستان، میانگین دمای روز بیشتر از ۳۰ درجه سانتیگراد می‌باشد و ممکن است به بیش از ۳۵ درجه سانتیگراد هم برسد. در شب‌ها نیز دماها معمولاً بین ۲۰-۲۵ درجه سانتیگراد است.بارسلونا در فصل تابستان کم بارش است و بارش‌ها بیشتر در شکل باران کمی رخ می‌دهد.

فصل پاییز (اکتبر تا دسامبر):

در اوایل پاییز، هوا در بارسلونا نسبتاً گرم است و دماها در حدود ۲۰-۲۴ درجه سانتیگراد قرار می‌گیرد.در ادامهٔ فصل پاییز، دماها کاهش می‌یابد و به حدود ۱۵-۱۹ درجه سانتیگراد می‌رسد. بارش‌ها نیز در این فصل زیادتر می‌شود.

فصل زمستان (ژانویه تا فوریه):

هوای بارسلونا نسبتاً ملایم و خنک است. در زیر اطلاعاتی درباره هوای بارسلونا در این فصل را ارائه می‌دهم.دماها در طول روز معمولاً در حدود ۱۰-۱۵ درجه سانتیگراد قرار دارد. در شب‌ها دماها کاهش می‌یابد و به حدود ۵-۱۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.گاهی اوقات، دماها می‌توانند کمتر از ۵ درجه سانتیگراد نیز برسند، اما بیشتر اوقات در دمای ملایم‌تر قرار می‌گیرند.بارش‌های بارسلونا در فصل زمستان به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. بارش‌ها اغلب به صورت باران و گاهی نیز به صورت برف اتفاق می‌افتد، اما معمولاً به میزان کمتری نسبت به فصول دیگر است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

اسدالله راه خدا

  • ×

    با ما در ارتباط باشید